Waar erger je je aan? #10

Mijn bel doet het weer eens niet, ik hoor niet wie er beneden staat en de deur openen werkt ook niet elke keer. De eigenaar van het pand doet er eerst 3 dagen over om op mijn berichtje te reageren. Vraagt hij nu hebben de andere buren er ook last van. Ehm weet ik veel, ik bericht je nu, komt er anders niemand?! En daarna ja kan wel een paar weken duren voor er iemand komt kijken.

Ik betaal €80 in de maand aan service kosten en het duurt altijd een eeuwigheid voor ze de bel komen maken die dan na een paar weken weer kapot is :face_with_symbols_over_mouth:

Ik was zo’n lekker dutje aan het doen en toen ging mijn deurbel. Normaal moeten ze eerst beneden aanbellen (flat) maar dit was al bij m’n voordeur dus ik ging toch maar even kijken. Waren het verdorie twee van die schijtkinderen (ook te oud om schattig te zijn) ‘wij spelen een ruilspel, wilt u iets ruilen?’
Nee rot op, ik wil slapen. Twee uur later heb ik nog steeds koppijn :rage:

2 likes

Zó herkenbaar, ik ben een van de weinige op mijn werk die niet op vakantie gaat, en elke week krijg ik wel nieuwe taken bij of zooi wat ik in de gaten moet houden want Annie gaat 3,5 week op vakantie, daarna gaat Greet 3 weken en vergeet niet Nelly en Karin die ook 2,5 week gaan.

Ik zeg dan wel altijd als ze moeilijk doen tijdens kerst, zovan hé ik ben alle maanden tijdens het hoogseizoen aanwezig om jullie te helpen, gun me dan ook die ene weekje tijdens kerst. Leuk dat Annie, Greet, Nelly en Karin ook willen, maar het is goed ik wil ook een keer vakantie.

4 likes

Nog meer planning ergernissen: ik had gevraag voor omroostering naar een latere groep. Krijg ik terug: Is goed, je zit nu in een latere groep. Kijk ik op mijn rooster: zit ik in een veel eerdere groep? Daar heb ik dus precies niks aan :angry: Hopelijk is het gewoon een systeem fout maar echt :cry:

Edit: okay het is prima opgelost en nu hou ik weer van m’n werk enzo

1 like

Ik lig eindelijk in bad! :bath:

2 likes

De temperatuur. Ik zit met de verwarming aan, dikke sokken en wollen trui. Wie bedenkt dit?!

1 like
  1. Mensen die nooit op insta stories posten en dan zijn ze een keer op vakantie, krijg je elke bezochte kerk mee :weary:

2. Het woord Vraagbaak

7 likes

Misschien een late tip maar ik had dit ook in Italië en kreeg toen een crème mee. Die werkte echt heel goed. De bulten waren binnen een paar uur bijna niet zichtbaar meer en jeukte ook niet meer zo extreem en na een dag of 2 was het alsof de bulten ee nooit hadden gezeten.

Het lijkt wel herfst en het wordt ook weer steeds vroeger donker 🥲

1 like

@anon31495790 @SuperCoolePinda @anon50301661 Thanks voor jullie reacties! Ben uiteindelijk vandaag een apotheek binnengelopen en heb hydrocortisonacetaat zalf meegekregen en antihistaminicum pilletjes (zirtec, die bestaan in Nederland ook geloof ik?). Heb meteen een pilletje ingenomen en die zalf durfde ik nog niet aan te komen want had geen gelegenheid om dat even rustig ergens met pas gewassen handen te doen, dus dat ga ik straks doen. De jeuk is door dat ene pilletje al echt veel minder/bijna weg dus da’s al echt heel fijn. Bij iedere stap die ik zette brandde en prikte en jeukte het zo erg, echt niet te doen. Bedankt voor de aanmoediging en tips om er iets mee te doen iig, anders was ik misschien wel in stilte blijven lijden haha

7 likes

Ik ben ook allergisch voor muggen en tijdens vakantie neem ik dagelijks een antihistamine tabletje. Word ik nog wel gestoken maar daarmee voorkom ik dat elke nieuwe bult een mega bult wordt.

3 likes

Ja dit wilde ik ook zeggen! Ik ben zelf ook heel erg allergisch voor muggen en pilletjes en zalfjes doen echt helemaal niks. Maar wat wel helpt is inderdaad hitte. De föhn er even ophouden werkt voor mij het beste, wel uitkijken dat je je niet verbrand. Alle jeuk gaat dan in 1x eruit (voelt echt hemels) en daarna jeukt het de aankomende 6-8 uur niet meer.

Echt beste tip die ik gehad heb!

7 likes

Net terug van vakantie, en ik kom erachter dat ik onze gele vaccinatie boekjes op 1 van de twee campings in de stacaravan heb laten slingeren :roll_eyes::roll_eyes:
Zo stom… ik heb mijn vaccinaties niet allemaal via de GGD gedaan, dus weet nu echt niet meer wanneer ik welk vaccin heb gehad ooit…

Camping mailen of bellen? Ik ben een keer mn paspoort vergeten, die hadden ze toen op de post gedaan!

1 like

Ohh paspoort is nog erger!
Ik heb ze net gemaild ja, maar probleem is dat ik niet meer weet waar ik ze had gelegd…
Zaten in een envelop van mijn werk, dus hopelijk hebben ze dat adres al gebruikt om het terug te sturen…

Vinden ze waarschijnlijk wel tijdens de schoonmaak/misschien de toekomstige bezoekers?

Ja hopelijk!

1 like

Ons hele huis voorzien van tering dure horren, alsnog 2 muggen op de slaapkamer :triumph:

1 down, 1 to go…

1 like

Ik vraag vaak aan m’n beste vrienden/vriendinnen of zij in ieder geval kunnen op die bepaalde datum, voor ik iedereen uit nodig.(vind ook het belangrijkste dat de mensen die dichtbij staan erbij zij) en dan ongeveer ruim een maand van te voren mensen uitnodigen, op vr of za avond.
Dan hebben de meeste nog geen plannen en de 5 van de 30 die dan bij wijze van wel nog afzeggen hebben dan pech. Bij ons is het ook wel meer gebruikelijk dat als je 2 feestjes hebt, dit wordt combineert. Sommigen zeggen dan aah ik heb eerst wat anders maar kom rond 23u nog even gezellig een drankje mee doen. (Of zoiets).
Juist door er wat casual over te doen: ‘kijk maar, altijd goed’. :partying_face: Maakt t voor mensen misschien laagdrempeliger?
En soms heb je indd gewoon ook pech en kunnen niet veel mensen, zeker in juli aug sept is het druk (zomeravonden en veel feestjes)

1 like

@Junebug85, die Italiaanse muggen zijn inderdaad echt rot beesten. Ben momenteel ook in Italië. Ik heb 9 beten, vooral die op mijn benen jeuken zo verschrikkelijk, ik doe er ook een allergische reactie op denk ik wat het zijn echt grote ronde schijven.
Ik had een zalf mee van de apotheek van bij ons. Die verlicht wel een beetje maar ze trekt niet goed in.
Morgen de apotheek hier ook maar een bezoekje brengen :grinning:

Verder erger ik mij aan mijn buren (in het hotel) die beslissen om om kwart voor 12 te douchen en ik het water hoor stromen en ik ben doodmoe en wil slapen.

1 like