Waar erger je je aan? #10

Heb haar net geappt hoelaat die bestelling ongeveer komt. Ga er sowieso niet de hele dag voor thuisblijven.

Omg de verhuurder van mijn woonst is zo chaotisch en kut soms.
Toen ik daar ging wonen, was er aan het bad al silicone weg/deels afgebladerde muur + vocht/schimmelplekken. Dit werd opgenomen in de plaatsbeschrijving dùs de verhuurder moet hiervan op de hoogte geweest zijn. Ik heb het ook nog eens aan de klusjesmannen laten zien toen ze kwamen voor iets anders in m’n huis, maar daar zijn ze niet echt op ingegaan (een jaar geleden). Nu afgelopen februari hebben ze een lektest gedaan in mijn badkamer omdat er een lek was in het appartement onder de mijne en daar kwam niet direct uit dat het van ons kwam. Uiteindelijk hebben ze de silicone opnieuw gedaan aan ons bad + geverfd. Dit was dus afgelopen maart.
Nu, een halfjaar later, krijgen we een factuur van 800 euro (lektest + werk van silicone/verven) zonder dat er op de facturen gespecifieerd is hoe ze aan dat bedrag komen. Wij moeten dat dus betalen omdat we als huurder niet aan onze ‘meldingsplicht’ hebben voldaan. Dikke bullshit, want het probleem was al aanwezig toen we er kwamen wonen en de verhuurder heeft het niet opgelost dan. Ik hoop echt dat we voldoende bewijs hebben met die plaatsbeschrijving want jezus ik kan niet even 800 euro ophoesten???

Als het is geregistreerd tijdens de opname (is dat de plaatsbeschrijving) hebben ze geen poot om op te staan lijkt me!!!
Alsnog fucking irritant en verhuurders zijn vaak echt verschrikkelijk met dit soort dingen :weary:

3 likes

Oja ik weet niet hoe dat in Nederland genoemd wordt maar hier heet dat idd plaatsbeschrijving! Ja echt verschrikkelijk dat ik hier nu ook nog even om moet stressen. Hopelijk zijn we er vanaf met een aangetekende brief waarin we oplijsten waarom dit niet aan ons is om te betalen.

Blijkbaar heeft ie dus een standaard brief opgesteld en zijn eigen naam als voorbeeld gebruikt. Heel slim :sweat_smile:

1 like

Ik ben op thuiswerkvakantie met een vriend. Hij is iets minder gek op hiken dan ik, maar hij wil wel de natuur zien. Ik stelde hem een hike voor van 12 km waar je allemaal mooie dingen ziet. Nu wilde hij per se een stuk van die route afsnijden om 1 kilometer korter te lopen. Daardoor missen we dan een uitkijkpunt en dat vind ik jammer. Zijn reactie: ja maar die hele wandeling heb je zo’n uitzicht en bovenop de berg is toch mooier en ik wil geen twaalf kilometer lopen.
Ik vind het ZO dwars en ik ben echt pissig. Maar ik kan hem moeilijk dwingen om de originele route te lopen en het is me niet waard om er een strijd over te voeren. Maar nu zit ik met een kutgevoel omdat hij moeilijk doet over 1 fucking kilometer extra lopen.

Hij noemde het ook een compromis maar ik had al een compromis gesloten met deze hike want als het aan mij lag hadden we 25 km gelopen.

Ik maak het nu veel groter dan het is (voel me niet gerespecteerd!!!) maar ik zit er nu echt mee.

1 like

Wat is een thuiswerk vakantie?

2 likes

Even heel cliché wat ik nu zeg maar: op vakantie leer je elkaar kennen.

Misschien toch wel vertellen dat je het enorm jammer vind het uitkijkpunt gemist te hebben en een soort van andere route te gaan lopen waarbij je wel dat uitkijkpunt alsnog kunt zien?

1 like

We zitten hier in een huisje te werken (hij dan, ik chill ook overdag) en gaan dan in de avond leuke dingen doen in de omgeving.

1 like

Dan snijd hij die kilometer lekker af en loop jij de gewone route. Zie je hem wel weer waar de Pasen kruisen!

3 likes

Mijn vriend en de buurvrouw.
Toevallig elke keer als mijn vriend buiten iets aan het doen is komt zij ook buiten. En dan staan ze elke keer te praten met precies veel plezier :unamused: Dat doet ze ook telkens als haar eigen vriend niet thuis is. Oké, ik erger me misschien ook aan mezelf dat ik dit niet leuk vind (jaloers?!) :shushing_face:

Als je eindelijk een dag vrij hebt en vooraf allerlei plannen hebt bedacht in het kader van “treat yourself” en uiteindelijk de hele dag soort van verlamd op de bank zit omdat je niet weet waar te beginnen en je dus maar een beetje loopt te hangen in huis. Baal ik zo van!

11 likes

Mag jij naar het buitenland van je werk? Wel leuk! Op veel werkplekken mag dat niet, vanwege verzekering oid en ook je werkstukken meenemen naar het buitenland.
Soms denk ik ook van ze zullen het misschien niet eens doorhebben, met een ingestelde teamsachtergrond. Maar ja.

In mijn werkgebied is daar nooit moeilijk over gedaan! Ik heb familie in het buitenland wonen dus heb pre Corona best vaak een paar dagen daar gewerkt. Is nooit wat over gezegd, ik werk via een beveiligde omgeving en ik hoef geen papieren documenten met gevoelige informatie mee te nemen. Misschien dat het officieel niet mag maar mijn collega’s zitten bv ook vaak in de zomer in hun vakantiehuisje in Frankrijk oid te werken. Of ze moeten naar een congres in het buitenland en dan kunnen ze niet anders dan daar werken.

Ik denk dat ze het inderdaad niet eens doorhebben, tenzij je echt een zee met palmbomen achter je hebt haha.

Vakantie aanvragen met mijn vriend…
Ik heb hem meerdere keren geappt dat we week 40, 41, 42 vakantie nemen.
Komt hij er vandaag achter dat hij week 41, 42, 43 heeft gedaan :roll_eyes:

3 likes

Nu verdenk ik al mijn collega’s met teamsachtergronden ervan dat ze ergens op een tropisch eiland zitten :joy: (Wij werken 100% thuis, dus het zou opzicht kunnen haha)

Ik snap wel dat je baalt, maar als hij overdag werkt en jij chillt en jullie ‘s avonds leuke dingen doen snap ik ook wel dat hij het een compromis vindt. Want hij onderneemt een activiteit met je die hij niet zo leuk vindt, dus voor zijn gevoel komt hij je al tegemoet door überhaupt te gaan hiken (denk ik). Probeer het gewoon uit te praten en anders is het denk ik het fijnste dat jij gewoon de hele route loopt en hij een stukje eerder afhaakt. Dan zijn jullie allebei tevreden.

4 likes

Ik ben er zelf naar gaan kijken dus dit is meer een ontstellende observatie dan een ergernis, maar:

Het aanbod tweedehands beautyproducten op Sellpy. Een voorbeeld:
image

:face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Wauw. Schaamteloos

Het gekke is dat Sellpy de prijzen bepaalt:

Pricing
Sellpy evaluates each item and suggests a price for it based on millions of data points from previously sold items. All items worth more than 5 EUR are put up for sale. Items that are defective or have a very low value are donated or recycled.