Waar erger je je aan? #10

Nou dat is helemaal vreemd, haha

Ik zie iemand op m’n insta 7 gram chips afwegen? Waarom zou je

1 like

Dat is 1 punt bij weight watchers hahaha :joy::gun:

7 likes

Hahahaha omg

Mijn volgende ergernis: diëten.

Daarbij ook: vrouwen zonder gezondheidsklachten gerelateerd aan hun gewicht die dieeten, low Carb, en het patriarchaat

3 likes

Ja ik vind het ook kut maar ik erger me ook aan mijn gewicht en dan zijn er niet zoveel prettige opties :tired_face::tired_face:

1 like

Volgens mij moet je die laatste zin lezen als 3 verschillende ergernissen.

1 like

Dat alles een musical moet worden
 Echt hoor, wie gaat er voor zn plezier naar Diana & Zonen?

7 likes

Ik erger me alleen een vrouwen die op dieet zijn omdat ze zich (onbewust) verplicht voelen door partriachale druk, maar dan erger ik me idd niet aan de vrouwen maar alleen aan de partriachale druk

Edit: ergenis is dus reden om te diëten = patriarchaat. Als mensen/vrouwen willen diëten als ze zeker weten dat ze het voor zichzelf doen en niet om zich te conformeren aan een idioot schoonheidsideaal bedacht door mannen, dan support ik diëten. Maar alsnog vind ik dat het leven te kort is om jezelf lekkere dingen te ontzeggen maar you do you en het is jouw lichaam dus doe je ding

Echt lange disclaimer weer maar ik wil ook m’n support naar de keuze van vrouwen om te doen wat ze zelf willen uiten đŸ„ČđŸ„ČđŸ„Č

Uitzondering is wel crash diëten, sapkuren en detoxen want die vind ik altijd stom

Tldr eigenlijk erger ik me gewoon aan onnodige mannen, de bron van alles wat stom is

7 likes

Ik erger me juist aan toxic body positivity. Ben het met jou eens! Tijdje terug had iemand hier iets gepost over dat ze ongezond zwaar was + wou afvallen en zelfs daar kwamen reacties op dat ze maar gewoon blij moest zijn met haar gewicht en dat dit een steek naar zwaardere mensen was. Hou op hoor.

7 likes

Maar dat zit zo onbewust in deze maatschappij verdrongen, je kan daar niks aan doen. Ik denk ook altijd, als ik dun ben dan
.

2 likes

Nee dit snap ik ook wel. Ik denk ook niet dat het altijd een bewust ding is (of ja, niemand denkt ooit “ja ik wil me graag conformeren aan een onderdrukkende maatschappij”).

@11PM ik weet dat er ook situaties zoals die van jou bestaan. Daar heb ik ook niks op tegen en again, you do you. Dacht dat ik jouw groep ook wel duidelijk had beschreven dat ik me daar niet aan erger, en dat ik me sowieso nooit aan vrouwen die diëten erger maar alleen aan het feit dat vrouwen vaak denken dat ze op dieet moeten omdat ze dat is aangeleerd.

vrouwen moeten allemaal gewoon doen wat ze zelf willen (ook als dat diëten is) en ik hoop dat er ooit een tijdperk komt waarin patriarchale idealen over het vrouwen lichaam niet meer geïntegreerd zijn in onze maatschappij en iedereens zelfbeeld

5 likes

Mijn moeder is hier gelukkig redelijk mild in, maar ik herken dit wel. Als ik een keertje vertel over een lekker taartje of een foto stuur van iets lekkers dat ongezond is reageert ze wel eens met ‘ooohh wat een calorieĂ«n bom!’ echt zo kut vind ik dat. Of iets van ‘jezus die benen’ bij een vollere vrouw met een kort rokje of jurkje. Ik probeer haar dan wel uit te leggen dat dat niet okĂ© is en dat begrijpt ze dan gelukkig ook en ze let erop. Maar je merkt wel dat het indd echt een generatie dingetje is.

5 likes

Bij menstruatiekrampen helpt ibuprofen bij mij altijd veel beter dan paracetamol, op het forum las ik dat naproxen ook goed helpt. Dus misschien een tip voor de volgende keer (al komt die hopelijk niet). Ik heb mijn man gisteren ook toegesnauwd: “Ik wou dat jij één keer, ÉÉN KEER, kon voelen hoe het is om ongesteld te zijn” :sweat_smile:

3 likes

Maar echt??? Of Johan Cruijff de Musical wtf daar zit toch niemand op te wachten

1 like

Ik heb een leuk mandje gekocht om een paar wc rollen als reserve in de wc te zetten.

Mijn vriend stapelt vervolgens consequent een megapack op tot een soort dubbele wc rollen muur en snapt niet dat dat niet gezellig staat en vooral veel stof trekt.

3 likes

Hahaha weten die wel wat de doelgroep is? :joy:

1 like

Dit kan mijn moeder ook zo erg doen. Dan zie ik iets nieuws in de supermarkt wat ik er interessant uit vind zien of gewoon lekker ‘ja maar dat is wel heel rijk hoor!’
Daar vroeg ik niet om. Ik wijs het aan omdat het nieuw is.

Ik vind professioneel zijn eigenlijk echt stom. Vind het soms zoiets hautain hebben voor simpele dingen. En waarom??? Zo’n sociaal construct en voor wat???

edit: ik denk dat dit echt een van mijn problemen gaat zijn als dierendokter. Ik ben gewoon een joviaal iemand en heb geen zin om afstandelijk te doen (kort door de bocht) tegen eigenaars zodat ik professioneler over kom. Nu ook met mijn scriptiebegeleiders, in mail noem ik ze ‘prof’ en ‘u’ en die stomme ‘vriendelijke groeten’ omg ik haat het. Het zijn chille mensen en ik wil ze gewoon met hun voornaam aanspreken!! Maar gezien dat niet professioneel is, komt dat dus respectloos over. Echt heel stom want ik heb tonnen respect voor hen maar ik vind dat geforceerde ‘Beste prof’ en hen met ‘u’ aanspreken echt zo stom!!!

32 likes

Ik vind professioneel zijn echt heel iets anders dan afstandelijk zijn eigenlijk. Maar ik sprak mijn professoren ook aan met ‘Hoi voornaam’. En op werk spreek ik ook bijna iedereen zo aan. Vind dat dat ook prima professioneel kan zijn hoor.

4 likes

:cry:

1 like