Hmm ik heb het gevoel dat er toch een soort afstandelijkheid gepaard gaat met professioneel zijn. Ik weet dat het een beetje kort door de bocht klinkt in mijn post! Hier is het alleszins not done om ze met voornaam aan te spreken.
Is volgens mij ook wel een cultuurverschil tussen BE en NL! Althans als ik mijn Vlaamse proffen mag geloven. Zeker op de universiteit vinden ze het daar veel hiërarchischer. En dat gaat natuurlijk al snel gepaard met afstandelijkheid en u en geachte etc zeggen. Kom maar lekker in Nederland werken!
Haha I wish, mijn beroep verdient ook beter in Nederland en daar zijn ze ook al een stuk verder op bepaalde vlakken. Helaas ben ik te gehecht aan mijn vrienden en familie hier
Jaa dit wilde ik net zeggen @fysicus , wij krijgen in NL aan de uni bij mân master op de eerste dag te horen dat we iedereen bij de voornaam aan moesten spreken haha.
Wat een droom!
Ik spreek met tegenzin met een school vriendin af. App haar gisteravond hoelaat zie ik je. Is ze het vergeten? Ik heb dit zovaak? Wth mensen
Ja wat hierboven al wordt gezegd, ik kon mijn docenten op de uni ook altijd tutoyeren en met de voornaam aanspreken, waren gewoon superleuke mensen en ze gingen ook regelmatig mee een biertje drinken. En toevallig waren ze ook nog superslimme professoren, maar bovenal gewoon mens.
Never forget de student die haar mail begon met: Geachte mevrouw x en afsloot met: Liefs en tot snel!
Mensen die aan je wc-deur gaan rukken (soms zelfs meerdere keren) terwijl ze zien dat ie bezet is. Hij is rood!!! Dat betekent bezet!!! En dat het hokje ernaast gewoon vrij is. Gebeurt mij zĂł vaak, vooral op werk. Ik hoop dat niemand van jullie dit doet want is echt een grote ergernis van mij.
ik vind dat ook zĂł irritant, maar aan de andere kant ben ik ook wel eens de boosdoener (alleen dan niet meerdere keren) omdat je bij sommige (vaak nieuwere) deuren niet kunt zien of ie bezet is, dus dan moet je wel
Ja dan zij het je vergeven. Maar ik check altijd even of je het inderdaad kon zien - net ook nog, en je zag echt een duidelijke rode streep.
Ik zou het echt niet leuk vinden als mijn dierenarts afstandelijk zou zijn hoor. Als ik bij de DA kom, dan is dat vaak omdat er een issue is met mijn dier en dan ben ik al nerveus en verdrietig en dan heb ik liever dat iemand gewoon sociaal en joviaal tegen me is dan zo kil en afstandelijk
Hierbij aansluitend: Mensen die âbeleefdâ kloppen op de wcdeur maar niet eens wachten op antwoord en dan agressief aan de deurklink trekken. Ik heb zelfs niet de kans om âBezet!â te zeggen, waarom klop je dan zelfs??
Maar is dat van jou dan een tijdelijk iets of meer een leefstijlding? Ik beeld me bij het woord âdiĂ«tenâ van die dingen als Sonja Bakker en Weight Watchers in.
Ik let ook op mijn eten nu ik ben aangekomen, omdat ik mijn leven leuker vind als ik slank ben, maar dat zie ik niet als een dieet maar inderdaad meer als een balans die ik mijn hele leven wil hebben, voor zover mogelijk.
Toen ik op de uni ooit schreef âBeste meneer Jansenâ kreeg ik direct een mail terug âdat ik gewoon Jan mag zeggenâ. Op het mbo ben ik wel verplicht om mijzelf âmevrouw Achternaamâ en âuâ laten noemen.
Ik!
Ik heb op school geleerd dat het een dieet is als je bewust bepaalde voeding weglaat om medische redenen.(wel 10 jaar geleden)
Maar als men gewoon oplet en gezond eet vind ik het overdreven om te zeggen dat iemand dan op dieet is. (Al zou mijn schoonmoeder daar denk ik anders over denken)
Keek net weer eens op Facebook, waarom doe ik dat toch.
Ergernis 1: een moeder die een post maakt over haar zoontje dat 2 geworden is (ok, prima), maar dan gericht aan dat kind zelf: âalweer 2 jaar geleden kwam jij onze wereld verblijden!! We zijn zo blij met jou in ons leven en nu word je ook nog grote broer! Houden zoveel van je Sjonnie!!â
Ergernis 2: iemand die dan reageert met âgefeliciteerd ook namens Truus!â (haar 1-jarige dochter)
Hou eens op joh, waarom kunnen zoveel mensen niet meer normaal praten als ze een kind hebben gekregen
-
Dat ik voorlopig geen internet heb in mijn eigen woning en mijn internetbundel van mijn mobiele telefoon ook niet geweldig is, waardoor ik voorlopig nog vaak bij mijn ouder zit.
-
Dat alles qua interieur en decoratie zowat industrieel of rotan/webbing-galore is. Hallo er bestaat meer dan dat.
-
Dat een kapper mijn haar heeft verneukt voorlopig maar 4 maanden een staart dragen.
Dat videoland storing heeft terwijl ik mocro maffia wil kijken