T feit dat mn dagplanning is veranderd en ik daardoor helemaal niks meer wil doen terwijl ik wel gewoon dingen wil doen en nu maar chagrijnig op de bank zit.
Mijn vriend is vandaag op zijn nichtje aan het passen, dat doet hij 1x in maand een dagje.
Maar dat was in principe ook gewoon noodzakelijk ivm werk enzo van zwager en schoonzus.
Mijn vriend vindt dat ook heel leuk hoor, daar niet van, maar hij is nu best druk met zijn werk en zijn opleiding, en nu zijn mijn zwager en schoonzus vandaag naar de sauna?!?
Ik vind daar wat van. Mijn vriend moet dat zelf maar lekker aangeven dus zeg er verder niks over, maar ik vind het gek.
Maar goed, ik ben ook zo’n persoon die mijn kinderen ook bijna niet bij de oppas wil brengen zodat ik iets voor mezelf kan gaan doen, dus het ligt aan mij denk ik…
Een echte tijger is niet te temmuuh
nu zit het in mijn hoofd
Gisteren belde ik een instantie om te vragen hoe lang iets nog zou duren. ‘ik kan niks meer zien dan u mevrouw, gewoon afwachten!’
Vandaag belde ik weer, in de hoop een ander aan de lijn te krijgen, en ja hoor ‘om welk nummer gaat het? Ik ga het even nakijken, wat is uw naam?’ en uiteindelijk gewoon veel meer gedetailleerde info gehad.
En dat die verdomde pijn in mijn benen eens wegtrekt
Weet niet waar het van komt maar mijn benen voelen zo stram en pijnlijk en rusteloos.
Buienalarm is echt zoveel chiller en vaak ook accurater dan Buienradar!
Kun je niet een fles drank voor haar kopen als stoffelijk blijk van waardering.
En dat dan ook heel deftig zeggen.
Hier heb ik dat met de onderburen. Ze doen ook vaak open als het bij mij is en zijn dan heel beteuterd als de pakketbezorger niets voor hun heeft (ik loop om diezelfde reden alleen als ik echt zeker weet dat het voor mij is.)
Dat ik al 2 weken ofzo een jas zit te bekijken bij H&M maar hij nog steeds niet op voorraad is, ook niet geweest en blijkbaar ook niet verkrijgbaar in de winkel. En dat met ongeveer elke jas die ik op het oog heb. Ik wil gewoon alvast een jas voor de herfst/winter (ja het was gisteren nog bloedheet maar toch).
Maar wat vind je daar dan gek aan? Ik snap dit soort gedachtes namelijk oprecht niet. Vind je dan dat ze het meisje verwaarlozen door ze naar een oppas te brengen? Als ze het meisje naar een betaalde opvang zouden brengen, is dat dan net zo erg of minder?
Waarom is werk wel een goede reden, maar iets voor jezelf doen niet? Beide zijn toch gewoon super goede redenen. Even een keer geen dag de druk van ‘zorgen voor en zorgen om’. Wat in mijn gedachten nog veel zwaarder is dan ‘werken’.
Ikzelf ben een moeder die er soms naar snakt om een dag iets zonder kinderen te doen. Juist door dit soort opmerkingen voel ik mij super schuldig om iemand vragen op te passen. Niet richting mijn kind, maar juist voor de oppas die zijn/haar vrije tijd dan kwijt is.
Eerste wat ik aanbied aan vrienden/familie zodra ze kinderen hebben gekregen. Heb je een pauze nodig om wat dan ook te gaan doen, bel mij en ik pas met liefde op.
Ik denk dat @Nova het niet heeft over dat een ouder niet even lekker iets voor zichzelf mag doen, maar haar vriend paste eerst op uit nood, nu is die nood voorbij en voelt het wat gek dat ze samen naar de sauna gaan en er dus vanuit gaan dat haar vriend oppast zonder dat te overleggen.
Ik voel hier niks van de strekking dat @Nova vindt dat je als ouder geen leuke dingen meer voor jezelf mag doen, of dat je je kind niet naar de opvang mag brengen als een ouder tijd voor zichzelf wil.
Maar vindt je vriend dat zelf ook vervelend? (je zegt gek maar dat betekent eigenlijk vervelend, toch?)
Nee joh, dat sowieso niet haha.
Wat ik vervelend vind is dat mijn vriend die al heel druk is zijn vrije dag opoffert om op te passen. Nu gaat hij namelijk vanavond en in het weekend door met zijn studie, voor een leuk uitje van mijn zwager & schoonzus.
Het was namelijk de afspraak dat hij zou oppassen zodat ze beiden gewoon konden werken etc (ze zijn beide ZZP-er dus delen hun eigen tijd in)
Wat @ZusjevanJoost zegt inderdaad.
Ik heb zelf 2 kinderen, dus geloof me dat ik weet dat ouders dat nodig hebben. 
Hij zegt er niets over, en hij heeft er minder problemen mee dan ik. Misschien is de hele issue wel dat hij straks weer in het weekend en avonden door moet en ons gezin daar weer de dupe van is 
En dat was minder erg geweest als mijn zwager & schoonzus ook gewoon nu aan het werk waren ipv chillen in de sauna.
Maar dan is het eigenlijk meer een ergernis naar je vriend toe? Want het is best wel normaal om een oppas te regelen om gezellig iets samen te doen. Het gaat ook maar om 1x in de maand toch, ik word zelf binnenkort tante en het lijkt me echt heel leuk om een vaste dag in de maand op te passen op mijn neefje, dan krijg je denk ik een hele mooie band.
Iemand had gisteren een vrij groot bedrag naar mij overgemaakt en het zou vandaag bijgeschreven zijn. Had ik op gerekend want ik heb bijna al mijn salaris er doorheen gejaagd (oa omdat ik voor haar geld heb voorgeschoten).
Vandaag keek ik en het stond er niet op. Dus ik vraag of er iets is misgegaan. Ik krijg gelijk reactie: oh ja er was iets misgegaan, het staat er als het goed is maandag op!
Jonge, zeg dat dan gelijk ipv het pas nonchalant mee te delen als ik erom vraag 
Ja maar dan bel je iemand op, en dan vraag je: joh we hebben zin om naar de sauna te gaan, heb jij zin om op je nichtje te passen?
En mijn vriend vindt het ook heel erg leuk he, net als wat jij zegt, je bouwt dan echt een band op.
Maar goed, het was mijn gevoel gewoon, vond het een beetje dubbel.
Notarissen. Rekenen de hoofdprijs maar niet hun shit voor elkaar. Rekenen ook nog eens 5 euro om geld over te boeken? Ik betaal je 1000 euro om shit te regelen, hoezo moet je dan ook nog geld om geld over te maken???
Ik snap je helemaal hoor!
Ah oke, je verwacht idd wel een beetje een goede communicatie omtrent zulke dingen.
Mijn vriend gaat even stokbrood halen bij een winkeltje en komt terug met een hond
die hij mee naar NL wilt nemen.