Waar erger je je aan? #10

En als je het niet in 1 keer overmaakt (Wat logisch is want eerst betaal je de 10%, daarna je eigen inleg (x2 in ons geval) en bij ons berekenden ze ook nog transactiekosten over de hypotheek), betaal je dus telkens weer 5 euro. Ik kan nog chagrijnig worden van onze notaris. Dag voor de overdracht hadden we nog niet de koopovereenkomst gezien en zowel bij concept als definitieve hadden ze bij mijn vriend én mij een fout gemaakt in onze identiteitsgegevens. Hoe dan.

2 likes

Echt ELLENDE als ik de verstandigste moet zijn

5 likes

Pfff een oud collega (was ik eerst heel close mee) appte me. Ik had niet echt veel zin om via app hele verhalen te gaan typen dus ik stelde voor om af te spreken. Hij zegt: ja leuk! En vervolgens meteen een excuus dat hij zo druk is. En nu wil hij alleen doordeweeks afspreken, kwam hij met een voorstel om op maandag van 8-9u (in de ochtend!!) te gaan wandelen. Dacht het even niet hè.

Hij kan zogenaamd nooit in het weekend. Volgens mij gewoon omdat zijn vriendin hier niet van mag weten. Ik heb nu überhaupt geen zin meer in dit, maar dat durf ik dan weer niet te zeggen.

1 like

Ik snap echt niet wat de reden dat hij gaat oppassen ertoe doet. Waarom moeten zij dan hun gedrag aanpassen omdat jij werken wel een valide reden vindt en de sauna niet. In plaats daarvan zou ik met je vriend praten en bespreken dat je vindt dat er te weinig tijd over blijft voor jou en je gezin en dat je daar graag iets aan zou doen. Maar in mijn ogen heeft dat echt niets te maken met deze ene oppasdag in de maand.

5 likes

Och jeetje wat lastig. Maar over dat van 8 tot 9 afspreken zou ik sowieso vrij lacherig op reageren omdat dat voor mij geen gezellige afspraak is op dat tijdstip omdat het veel te vroeg is.

Ik zou aangeven dat jij alleen na je werk kan of in het weekend en als hem dat niet pas of als hij daar geen tijd voor vrij wil maken het helaas over gaat voor jou.

Sorry dat ik me er ook mee bemoei maar ik snap dan echt weer niet dat jij niet snapt dat het vreemd is wanneer iemand aanbiedt uit nood op te passen zodat iemand kan gaan werken, en diegene dan met zijn partner naar de sauna gaat. Dat overleg je dan toch even?

Als een vriendin mij helpt om op te passen omdat ik moet werken, dan ga ik toch niet uit lunchen met een andere vriendin terwijl zij op mijn kind past zodat ik kan werken? Dan ga ik een oppas huren, niet mijn vriendin voor gebruiken.

20 likes

Dan mag het alleen een teckel zijn voor de vorm. Echt commerciële omroepen, geef Karl en haar vriend een reality soap.

Ja daarvan heb ik meteen gezegd dat ik het niet ging doen. Ging hij ook nog een beetje doen alsof ik me aanstelde, maar heb voet bij stuk gehouden en ben er niet echt op in gegaan. En inderdaad de avond of toch het weekend als optie gegeven.
Erger me nu eigenlijk vooral aan mezelf dat ik überhaupt nog met hem wil afspreken. Hij geeft me wel vaker gevoel dat ik saai of ‘raar’ ben omdat ik niet zo sociaal ben. Maar aan de andere kant is het wel gezellig als we afspreken, dus nouja ik zie wel of het er nog van komt!

@quarterlife volgens mij snapt ze dat zelf al hoor. Vind je post erg belerend over komen.

2 likes

Hm oke ja ik lees er niet echt in dat het echt nood was. En ik kan me best voorstellen dat als je dat een tijd doet dat dan gewoonte wordt en je het allebei leuk vindt dat het dan niet meer zo veel uitmaakt? Ik zou het gewoon echt niet erg vinden dat als vast oppas en ik vind het leuk om te doen dat het me dan uitmaakt wat de reden is waarom oppas nodig is.

2 likes

Oké dat was niet mijn bedoeling, wilde gewoon aangeven hoe ik het zag maar zie idd dat het een beetje onhandig staat geformuleerd.

1 like

Als hij per se vroeg wil afspreken kunnen jullie misschien samen ergens ontbijten… bij de bagels en beans ofzo.
Is nog best gezellig haha

Ik zou me niet schikken naar zijn gekke wensen zo vroeg af te spreken omdat hij niet wil dat zijn vriendin het weet (als het klopt wat @Alicante denkt).

1 like

Hele dag watten in mijn kop en hoofdpijn. Wil me eens fris voelen :sob:

@Yzile Op zich geen slecht idee hoor, maar hij weet dat ik echt geen ochtendmens ben en ik denk echt dat er iets anders achter zit. Toen we nog collega’s waren heeft hij letterlijk gezegd dat hij niet wilde dat zijn vriendin zou weten dat hij met mij afsprak, want “geen zin om uit te leggen aan haar, ze zoekt er dan meteen meer achter”. Mijn man vertrouwt hem daardoor echt 0,0 haha.

Nét gedoucht en daarna ging ik even boodschappen doen. Niks intensiefs dus maar jeetje ik zweet me het leplazerus… wat is het vies benauwd buiten!

2 likes

Dat ik maar niet ongesteld word. Het is mijn stopweek en meestal gaat het op vrijdag dan wel los maar de laatste twee weken zijn met veel stress en weinig slaap gevuld geweest. Dus ik snap wel dat het misschien vandaag nog niet komt maar ik word er wel zenuwachtig door.

Mijn oorsuizingen. Helemaal irritant vandaag.

Ik voel je pijn!

1 like

Dat je nu ineens overal onafgewerkte broekspijpen /rafelranden ziet. Deze trend is ons sowieso door fast fashion ketens door de strot gedouwd om nog meer winst te kunnen maken.
Werk je product gewoon af en laat me desnoods 10+ euro meer betalen. (Liever nog, geef die 10+ euro rechtstreeks aan de medewerker van het naaiatelier, maar dat is weer een andere discussie.)

9 likes

Hahaha nee het was geen teckel! Wel een beetje een langer hondje. Maar gelukkig had ie t brood ook meegenomen.

En we zijn veilig zonder hond onderweg naar het vliegveld nu :pray:t3::pray:t3:

7 likes