Waar erger je je aan? #10

Ik denk dat @Nova het niet heeft over dat een ouder niet even lekker iets voor zichzelf mag doen, maar haar vriend paste eerst op uit nood, nu is die nood voorbij en voelt het wat gek dat ze samen naar de sauna gaan en er dus vanuit gaan dat haar vriend oppast zonder dat te overleggen.

Ik voel hier niks van de strekking dat @Nova vindt dat je als ouder geen leuke dingen meer voor jezelf mag doen, of dat je je kind niet naar de opvang mag brengen als een ouder tijd voor zichzelf wil.

8 likes

Maar vindt je vriend dat zelf ook vervelend? (je zegt gek maar dat betekent eigenlijk vervelend, toch?)

Nee joh, dat sowieso niet haha.
Wat ik vervelend vind is dat mijn vriend die al heel druk is zijn vrije dag opoffert om op te passen. Nu gaat hij namelijk vanavond en in het weekend door met zijn studie, voor een leuk uitje van mijn zwager & schoonzus.
Het was namelijk de afspraak dat hij zou oppassen zodat ze beiden gewoon konden werken etc (ze zijn beide ZZP-er dus delen hun eigen tijd in)

Wat @ZusjevanJoost zegt inderdaad.
Ik heb zelf 2 kinderen, dus geloof me dat ik weet dat ouders dat nodig hebben. :wink:

2 likes

Hij zegt er niets over, en hij heeft er minder problemen mee dan ik. Misschien is de hele issue wel dat hij straks weer in het weekend en avonden door moet en ons gezin daar weer de dupe van is :wink:
En dat was minder erg geweest als mijn zwager & schoonzus ook gewoon nu aan het werk waren ipv chillen in de sauna.

1 like

Maar dan is het eigenlijk meer een ergernis naar je vriend toe? Want het is best wel normaal om een oppas te regelen om gezellig iets samen te doen. Het gaat ook maar om 1x in de maand toch, ik word zelf binnenkort tante en het lijkt me echt heel leuk om een vaste dag in de maand op te passen op mijn neefje, dan krijg je denk ik een hele mooie band.

4 likes

Iemand had gisteren een vrij groot bedrag naar mij overgemaakt en het zou vandaag bijgeschreven zijn. Had ik op gerekend want ik heb bijna al mijn salaris er doorheen gejaagd (oa omdat ik voor haar geld heb voorgeschoten).
Vandaag keek ik en het stond er niet op. Dus ik vraag of er iets is misgegaan. Ik krijg gelijk reactie: oh ja er was iets misgegaan, het staat er als het goed is maandag op!
Jonge, zeg dat dan gelijk ipv het pas nonchalant mee te delen als ik erom vraag :rage:

2 likes

Ja maar dan bel je iemand op, en dan vraag je: joh we hebben zin om naar de sauna te gaan, heb jij zin om op je nichtje te passen?
En mijn vriend vindt het ook heel erg leuk he, net als wat jij zegt, je bouwt dan echt een band op.
Maar goed, het was mijn gevoel gewoon, vond het een beetje dubbel.

3 likes

Notarissen. Rekenen de hoofdprijs maar niet hun shit voor elkaar. Rekenen ook nog eens 5 euro om geld over te boeken? Ik betaal je 1000 euro om shit te regelen, hoezo moet je dan ook nog geld om geld over te maken???

10 likes

Ik snap je helemaal hoor!

2 likes

Ah oke, je verwacht idd wel een beetje een goede communicatie omtrent zulke dingen.

2 likes

Mijn vriend gaat even stokbrood halen bij een winkeltje en komt terug met een hond :face_with_monocle: die hij mee naar NL wilt nemen.

70 likes

En als je het niet in 1 keer overmaakt (Wat logisch is want eerst betaal je de 10%, daarna je eigen inleg (x2 in ons geval) en bij ons berekenden ze ook nog transactiekosten over de hypotheek), betaal je dus telkens weer 5 euro. Ik kan nog chagrijnig worden van onze notaris. Dag voor de overdracht hadden we nog niet de koopovereenkomst gezien en zowel bij concept als definitieve hadden ze bij mijn vriend én mij een fout gemaakt in onze identiteitsgegevens. Hoe dan.

2 likes

Echt ELLENDE als ik de verstandigste moet zijn

5 likes

Pfff een oud collega (was ik eerst heel close mee) appte me. Ik had niet echt veel zin om via app hele verhalen te gaan typen dus ik stelde voor om af te spreken. Hij zegt: ja leuk! En vervolgens meteen een excuus dat hij zo druk is. En nu wil hij alleen doordeweeks afspreken, kwam hij met een voorstel om op maandag van 8-9u (in de ochtend!!) te gaan wandelen. Dacht het even niet hè.

Hij kan zogenaamd nooit in het weekend. Volgens mij gewoon omdat zijn vriendin hier niet van mag weten. Ik heb nu überhaupt geen zin meer in dit, maar dat durf ik dan weer niet te zeggen.

1 like

Ik snap echt niet wat de reden dat hij gaat oppassen ertoe doet. Waarom moeten zij dan hun gedrag aanpassen omdat jij werken wel een valide reden vindt en de sauna niet. In plaats daarvan zou ik met je vriend praten en bespreken dat je vindt dat er te weinig tijd over blijft voor jou en je gezin en dat je daar graag iets aan zou doen. Maar in mijn ogen heeft dat echt niets te maken met deze ene oppasdag in de maand.

5 likes

Och jeetje wat lastig. Maar over dat van 8 tot 9 afspreken zou ik sowieso vrij lacherig op reageren omdat dat voor mij geen gezellige afspraak is op dat tijdstip omdat het veel te vroeg is.

Ik zou aangeven dat jij alleen na je werk kan of in het weekend en als hem dat niet pas of als hij daar geen tijd voor vrij wil maken het helaas over gaat voor jou.

Sorry dat ik me er ook mee bemoei maar ik snap dan echt weer niet dat jij niet snapt dat het vreemd is wanneer iemand aanbiedt uit nood op te passen zodat iemand kan gaan werken, en diegene dan met zijn partner naar de sauna gaat. Dat overleg je dan toch even?

Als een vriendin mij helpt om op te passen omdat ik moet werken, dan ga ik toch niet uit lunchen met een andere vriendin terwijl zij op mijn kind past zodat ik kan werken? Dan ga ik een oppas huren, niet mijn vriendin voor gebruiken.

20 likes

Dan mag het alleen een teckel zijn voor de vorm. Echt commerciële omroepen, geef Karl en haar vriend een reality soap.

Ja daarvan heb ik meteen gezegd dat ik het niet ging doen. Ging hij ook nog een beetje doen alsof ik me aanstelde, maar heb voet bij stuk gehouden en ben er niet echt op in gegaan. En inderdaad de avond of toch het weekend als optie gegeven.
Erger me nu eigenlijk vooral aan mezelf dat ik überhaupt nog met hem wil afspreken. Hij geeft me wel vaker gevoel dat ik saai of ‘raar’ ben omdat ik niet zo sociaal ben. Maar aan de andere kant is het wel gezellig als we afspreken, dus nouja ik zie wel of het er nog van komt!

@quarterlife volgens mij snapt ze dat zelf al hoor. Vind je post erg belerend over komen.

2 likes

Hm oke ja ik lees er niet echt in dat het echt nood was. En ik kan me best voorstellen dat als je dat een tijd doet dat dan gewoonte wordt en je het allebei leuk vindt dat het dan niet meer zo veel uitmaakt? Ik zou het gewoon echt niet erg vinden dat als vast oppas en ik vind het leuk om te doen dat het me dan uitmaakt wat de reden is waarom oppas nodig is.

2 likes