Waar erger je je aan? #10

Oh dat is net even iets te ver haha ik woon in Amsterdam. Maar misschien wil iemand anders die dit leest wel mee? Zou zonde zijn om niet te gaan daardoor.

1 like

Ik weet niet of het nog steeds is, maar vroeger deed je op die school een extra jaar over je opleiding.
Omdat je allerlei extra vakken hebt vanuit de vrije school is er minder tijd voor gewone vakken, maar dat mag natuurlijk niet. Dus doen ze er een extra jaar over, met de loophole dat als je bijv havo doet, je formeel eerst vmbo examen doet :woozy_face: (beetje versimpeld uitgelegd maar zo ongeveer werkte het)

3 likes

Door jouw opmerking gingen we het filmpje kijken en toen zij begon te praten moest mijn man zo hard lachen dat hij een hoestbui kreeg :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Echt die opmerking over dat iedereen wel een museumjaarkaart heeft. Ik was vroeger juist een van de enige in de klas die regelmatig naar een museum ging(mijn vader vond dat altijd belangrijk, hij nam ons vaak ook mee naar een museum over een onderwerk waar we een spreekbeurt of werkstuk gingen houden) De meeste in mijn klas gingen nooit naar dat soort dingen

1 like

Ik vind het artikel ook apart en ook de opmerking over de museumjaarkaart. En echt niet iedereen op de vrije school heeft een museumjaarkaart maar over het algemeen is er wel meer aandacht voor kunst en cultuur dus ook met school zal je al vaker naar het museum gaat. Ook zitten er echt niet alleen elitaire mensen op de vrije school.

Ik heb ook op een vrije school gezeten en kunstreis was wel echt fantastisch en leuk met je hele klas als afsluiting van je middelbare schooltijd. Dat neemt niet weg dat het in deze tijden gewoon niet te doen is met testen en quarantaine. Ik snap dus echt wel dat die scholieren balen maar inderdaad zoals Grace zegt taak van de ouders om daar normaal mee om te gaan.

3 likes

Ik vind dit overigens ook een lekker veroordelende opmerking over mensen die op hun 18e nog op de middelbare school zitten. Je weet niet waarom ze nu haar laatste jaar doet en er zijn genoeg redenen waarom het allemaal niet in 1 keer lukt.

Ook is met je vrienden een reisje naar ItaliĆ« niet te vergelijken met zo’n reis die je met je klas doet. Op de vrije school zit je soms als vanaf de kleuterklas en dan is het echt een mooie afsluiting van je schooltijd. Nogmaals, in coronatijden gewoon even anders maar balen mag als scholier.

4 likes

Dit is zo herkenbaar. Ik had dit een paar jaar geleden ook. Ik wou zo graag aquajogging doen alleen echt geen zin om alleen te gaan. Uiteindelijk toch gedaan. Ik vond de lessen op zich wel leuk maar elke week was het een zeer grote opgave om mij er heen te sleuren. Nadat mijn 10 beurten afgelopen waren ben ik niet meer gegaan wat ik opzich best jammer vond want ik deed het wel graag.

1 like

First-World-Problems

Natuurlijk is dat jammer, maar er zijn mensen die nu ernstig ziek zijn/doodgaan door Corona. Het is kut, maar je komt er wel overheen.
image

7 likes

Uhm ja ik zeg ook het is gewoon geen optie met corona maar je mag nog wel balen. Ik zou overigens nu ook vooral balen van de mensen die niet gevaccineerd zijn maarja

1 like

OkƩ sorry Mare wist niet dat je boos werd!

6 likes

Ik verveel me en alles wat ik leuk vind kost geld of bestaat uit eten/maakt me dik.

Net de twee dingen waar ik juist op wil letten nu :triumph:

17 likes

Dit heb ik ook sinds een week. In mijn spam komen ook allemaal mails die gestuurd zijn vanuit een website en afmelden is volgens mij ook echt onmogelijk.

1 like

Maar om nou de media op te zoeken is gewoon next level

2 likes

Ja wat wil je hier nou mee bereiken dan? Oh, we gaan toch want jullie vinden het zo erg?

2 likes

Misschien hopen dat een willekeurige onbekend een crowdfunding voor je opzet?

1 like

Nou ze hebben allemaal al een museumjaarkaart, deze privileged kinderen mogen eerst wel even pappie en mammie lief aankijken dan.

Doet me denken aan twee Amsterdamse meisjes die een crowdfunding hadden opgezet voor hun wereldreis. Lieverd, ga eerst eens even werken als je geen geld hebt.

6 likes

WERKEN?!

11 likes

Oh ja hahaha heel erg next level. Maar ik kijk daar mee die ouders op aan. In plaats van een dwaze arrogante puber

@11PM mijn oplossing zou ook niet gaan zijn haha, ik vind het een terechte afweging van de school. Maar ik was zelf als puber waarschijnlijk ook erg teleurgesteld (maar had nooit de media opgezocht)

1 like

Wat had ik graag een :face_vomiting: reactie smiley gehad. Wat betreft het artikel.

2 likes

Ja ~ kunstreis ~ = gewoon examenreis toch? Alsof andere middelbare scholen tijdens die reis niet ook lekker cultureel gaan doen, hier niet ook jaren naar uit kijken en niet ook een leuk afscheid willen :woozy_face: Ik zou zelf ook geen zin hebben in al dat extra gezeik
En lol @ 2 extra kamers, als niemand ingeƫnt is en iedereen lekker dicht bij elkaar zit vraag ik me af of dat voldoende is :sweat_smile:

3 likes