Ja dat geloof ik zo. Maar ze kijkt dus niet verder dan haar eigen geprivilegieerde leven. Als ze zo graag willen dan kan ze zelf zo’n reis organiseren.
Aan mezelf. Ik wil heel graag wat meer bewegen en zag dat ze hier in de buurt Aquarobics lessen geven en dat lijkt me echt leuk, want hou van zwemmen etc. Maar durf dan weer niet alleen te gaan, dus dan doe ik het niet.
Nouja puberbrein, deze klagers zijn 18. En waarom zit 18 jarige Mare nog een jaar op de middelbare school?
Als ze iets beter haar best had gedaan had ze gewoon zelf naar Italië kunnen gaan dit jaar met een studiereis eigen schuld
Waar woon je? Wil best een keer met je mee hoor! Al is het maar om de druk van de eerste keer gaan eraf te halen.
Ze kunnen toch gewoon het draaiboek opvragen en dan later dit jaar of volgend jaar de reis zelf maken. Kunnen ze ook nog ongelimiteerd drinken en zeiken.
Oh ja mijn ergernis richt zich ook vooral op dat ze zo jong al hebben geleerd dat klagen, doordrammen en boos naar de media stappen voor bepaalde mensen gewoon werkt.
Mijn favo genre ergernis, ben ook altijd groot fan van het jaarlijks terugkerende “mijn kind is uitgeloot voor het categorale gymnasium, nu moet ie naar een… slik scholengemeenschap?!! oh nee we brengen m gewoon naar heemstede” artikel
Aan de stem van Mare te horen eet ze een pakje sigaretten per dag
Goede voorbereiding op het studentenkorps.
En altijd die ouders, het is altijd de schuld van de school.
Je kind een 4 voor wiskunde? Schuld van de school
Je kind niet op schoolreisje? Schuld van de school
Ik krijg echt de kriebels van die vrouw, echt zo iemand die bij de minste discussie met haar advocaat gaat dreigen
Ah lief! Ik woon in Zwijndrecht.
Meiden die Y2K dingen dragen op een 90s party.
Dat is pas 10 jaar later!
Dat ik nu sinds kort ook rare spam emails in mijn gewone mailbox krijg
Oh dat is net even iets te ver haha ik woon in Amsterdam. Maar misschien wil iemand anders die dit leest wel mee? Zou zonde zijn om niet te gaan daardoor.
Ik weet niet of het nog steeds is, maar vroeger deed je op die school een extra jaar over je opleiding.
Omdat je allerlei extra vakken hebt vanuit de vrije school is er minder tijd voor gewone vakken, maar dat mag natuurlijk niet. Dus doen ze er een extra jaar over, met de loophole dat als je bijv havo doet, je formeel eerst vmbo examen doet (beetje versimpeld uitgelegd maar zo ongeveer werkte het)
Door jouw opmerking gingen we het filmpje kijken en toen zij begon te praten moest mijn man zo hard lachen dat hij een hoestbui kreeg
Echt die opmerking over dat iedereen wel een museumjaarkaart heeft. Ik was vroeger juist een van de enige in de klas die regelmatig naar een museum ging(mijn vader vond dat altijd belangrijk, hij nam ons vaak ook mee naar een museum over een onderwerk waar we een spreekbeurt of werkstuk gingen houden) De meeste in mijn klas gingen nooit naar dat soort dingen
Ik vind het artikel ook apart en ook de opmerking over de museumjaarkaart. En echt niet iedereen op de vrije school heeft een museumjaarkaart maar over het algemeen is er wel meer aandacht voor kunst en cultuur dus ook met school zal je al vaker naar het museum gaat. Ook zitten er echt niet alleen elitaire mensen op de vrije school.
Ik heb ook op een vrije school gezeten en kunstreis was wel echt fantastisch en leuk met je hele klas als afsluiting van je middelbare schooltijd. Dat neemt niet weg dat het in deze tijden gewoon niet te doen is met testen en quarantaine. Ik snap dus echt wel dat die scholieren balen maar inderdaad zoals Grace zegt taak van de ouders om daar normaal mee om te gaan.
Ik vind dit overigens ook een lekker veroordelende opmerking over mensen die op hun 18e nog op de middelbare school zitten. Je weet niet waarom ze nu haar laatste jaar doet en er zijn genoeg redenen waarom het allemaal niet in 1 keer lukt.
Ook is met je vrienden een reisje naar Italië niet te vergelijken met zo’n reis die je met je klas doet. Op de vrije school zit je soms als vanaf de kleuterklas en dan is het echt een mooie afsluiting van je schooltijd. Nogmaals, in coronatijden gewoon even anders maar balen mag als scholier.
Dit is zo herkenbaar. Ik had dit een paar jaar geleden ook. Ik wou zo graag aquajogging doen alleen echt geen zin om alleen te gaan. Uiteindelijk toch gedaan. Ik vond de lessen op zich wel leuk maar elke week was het een zeer grote opgave om mij er heen te sleuren. Nadat mijn 10 beurten afgelopen waren ben ik niet meer gegaan wat ik opzich best jammer vond want ik deed het wel graag.
Natuurlijk is dat jammer, maar er zijn mensen die nu ernstig ziek zijn/doodgaan door Corona. Het is kut, maar je komt er wel overheen.