Waar erger je je aan? #10

De politie heeft hier een stuk van de weg af gezet vanwege het unmute protest, dikke prima dat ze dat doen. Maar nu staan er allemaal dronken mensen om die politie heen te springen en te dansen :face_with_symbols_over_mouth: Loop lekker door en laat die agenten met rust.

Een dronken pipo werd net al bijna door een auto aangereden omdat die midden op straat stond.

(Ik erger mij maar ondertussen is het ook prima live vermaak :joy:)

1 like

Lol die demonstraties in Nederland stellen echt niks voor, in vergelijking met andere landen. Zou willen dat Nederland wat vaker de straat op ging

Wel echt enorm geprivilegieerd om te zeggen trouwens, dat je die demonstraties doodeng vindt. Ons demissionair kabinet is doodeng ja

33 likes

Huh, hoe is protesteren ergerlijk, egoïstisch gedrag? En waarom zou feesten en samenkomsten iets zijn wat maar ondergeschoven mag blijven? Ja, er zijn altijd dingen erger, tuurlijk, denk dat de meeste mensen dat onderscheid wel kunnen maken. Maar juist als er veel narigheid is, is het daarnaast een fijne uitlaatklep als je met vrienden samen naar feesten kan gaan, je vrij voelen, dansen, nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe muziek leren kennen. Dat zijn ook belangrijke onderdelen van het leven dacht ik zo. Het is niet alleen werken en nuttig zijn, kunst en cultuur is ook belangrijk. en ja, laagvloers plezier hoort daar wat mij betreft inmiddels ook bij.

Daarbij denk ik trouwens dat er voor jongeren nu maar weinig perspectief is op wanneer ze weer meer terug naar ‘normaal’ kunnen en het (van wat ik zelf zie), meer impact heeft op hun leven en ontwikkeling dan ouderen.

4 likes

Hier was het unmute protest niet echt een protest maar een soort festival op wielen. Ik snap dat mensen zich gehoord willen voelen in de event sector en de horeca enzo maar een protest =/= festival. Ik erger me persoonlijk niet aan het protest zelf, maar wel aan de hoeveelheid bier, wiet, plastic en andere drugs die nu op straat en in het park eindigen. Unlike een festival wordt dat niet opgeruimd

Protesteren is je goed recht maar moet t per se op deze manier? :sob:

8 likes

Ja, dit vond ik de vorige keer dat ik erbij was ook apart! Ik had toch een soort verwachting dat meer mensen net als mijn bubbel waren en naast de evenementensector/feesten, ook het klimaat een warm hart toedragen en hun shit gewoon zouden weggooien in een prullenbak.

3 likes

Mijn buurman die terug is van het protest en nu keihard muziek draait terwijl ik in bed lig met hoofdpijn

Wat ik ook ergerlijk vind is dat ze zegt: ja dan boek je toch een extra kamer dan kunnen die mensen in quarantaine. Echt hoe werkt dit in haar hoofd, denkt ze dat t met 1 nachtje slapen weer over is ofzo? En ook, als je met zo’n grote groep bent is er echt niet alleen 1 besmetting. Gewoon echt dom

1 like

Dat is wel netjes! Hier bij mij is het een grote teringzooi van de lege flessen en blikjes etc :sob: sprak net de overbuurvrouw (winkelpand) en die vroeg of het morgen ook zo heftig werd anders ging ze niet open. Die wist blijkbaar niet dat het hier ook langs kwam en had ineens dronken mensen binnen staan.

Ja verschrikkelijk, ik fietste naar huis, overal bezaaid met glas ook :woozy_face:

1 like

Onze gasfles is leeg en op zondag zijn alle winkels in Duitsland dicht.
Gelukkig hadden we gister al in het restaurant overlegd en konden ze naast olijven en nootjes niets anders vegans aanbieden👍

2 likes

Pfff ik woon naast het park en het is hier ook echt een zooi. Echt koningsdagtaferelen haha (en/of ik ben gewoon niks meer gewend). Was net in de supermarkt en ook allemaal dronken mensen. Nouja, hoop dat ze morgen ook komen opdagen voor het woonprotest :thumbsup:

In ieder geval nu wetenschappelijk bewezen dat halve liters amstel nagenoeg ondrinkbaar zijn

11 likes

Haha ja die amstel was het enige alcoholische dat over was

Ja ik was net snel nog naar de AH en die was hier ook helemaal leeg op Amstel na :joy: terwijl het er hier alleen langs kwam.

Ik vroeg aan een vriend van mij die vandaag mee liep of hij morgen ook ging, aangezien hij ook al een tijd op zoek is naar een nieuwe woning. Oh wordt dat ook een feestje dan? Ehm nee het is een protest/ demonstratie. Nee dan ging ie niet :roll_eyes: Ok bij deze besluit ik dan ff dat mensen die morgen wel gaan ff voorrang op jou krijgen voor een normale woning :sweat_smile::joy:

4 likes

Inderdaad! Zonder drank en drugs geen goed protest.

2 likes

Dat half Nederland valt over mensen die meededen aan Unmute Us. Het grootste gevaar zijn niet de mensen die vandaag uit hun dak gingen op Unmute Us maar de vele Nederlanders die zich nog steeds niet hebben laten inenten, waardoor veel activiteiten van sommige sectoren, waaronder de culturele en toeristische sector, nog in de ijskast staan en de zorg overbelast kan raken. Stilstand is achteruitgang.

En ik erger mij aan webshops die pakjes retevroeg aanmelden maar vervolgens niet verzenden. Ik wil mijn spullen.

En mensen die van die exreem armoedige slippers aantrekken als ze gaan winkelen en je steeds dat kutgeluid hoort (flip, flip flip, flip), de hele IKEA door. Trek wat anders aan of donder op naar het strand.

18 likes

Ik hoop niet dat de mensen uit mijn omgeving representatief zijn voor de rest van NL, maar een groot aantal van de kennissen die meeliepen zijn juist ook de vaccinatieweigeraars

1 like

Alle mensen die ik ken en meeliepen (8 mensen) zijn wel volledig ingeënt.

Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat er vanavond een pakket bezorgd zou worden door een voor mij onbekende afzender. Het enige waar ik momenteel op wacht zijn mijn eetkamerstoelen, die bezorgd zouden worden door mondial relay. Dat is ergernis 1, die zou uiterlijk 11 augustus geleverd worden. Ergernis 2 is dat ik net een mail krijg dat het mysterieuze pakket is ‘bezorgd met trots’, maar dat is helemaal niet zo. Nu weet ik niet of het gaat om een fout of een lakse bezorger, maar ik wil gewoon naar bed.

De vorige bewoners van ons huis appten gister dat er een pakketje per ongeluk naar hun oude adres ging en vandaag geleverd zou worden. Was belangrijk dus iemand zou het vanavond komen halen. Kreeg geen reactie op hoe laat dat de levering en het ophalen ongeveer zou zijn, daardoor toch vrij onrustig thuis gezeten ( ergernis aan mezelf) en eindstand: pakketje is niet gekomen en heb niets meer van de gehoord…

Prima Unmute us, zeker protesteren voor wat je belangrijk vindt. En hopelijk wordt alles snel weer normaal.

Maar doe die muziek wat zachter. Vanmiddag in de stad al mega lawaai terwijl ik helemaal niet dichtbij was en wordt nu mijn bed uit getrild omdat ze ergens in de stad met z’n allen aan het raven zijn. En doordat het techno is echt mega onrustig gedreun de hele tijd.

Hoorde dat er al meerdere meldingen zijn binnengekomen van geluidsoverlast, hoop dat de politie het snel stopt. Ik wil slapen.

1 like