Waar erger je je aan? #10

Ja had vanavond voor popcorn gekozen omdat het ‘gezonder’ is dan chips maar damn vergeet steeds deze bijwerking.

Maar inmiddels 3 tandenstokers en een gore smaak in mn mond van het bloedend tandvlees later, heb ik the little bastard los :muscle:

4 likes

Nog kutter: zo’n velletje helemaal achteraan op je tong of gehemelte vastgeplakt. Heb ik dus altijd als ik dat eet.

7 likes

@Lula dit is inderdaad zó vervelend aan popcorn. Blij voor je dat je de bastard te pakken hebt👍🏻 Ik heb dit ook vaak met hazelnoten en maanzaad.

3 likes

Zo’n pitje van een framboos, maar dan meer ín je kies :sob:

13 likes

Mezelf en mijn nieuwe stopwoord ‘toppie’ :roll_eyes:

7 likes

Het kan erger, weet je nog Inge de Bruijn?
‘Toppiejoppie!’ :joy:

8 likes

Ja of zo’n ministukje dat aan de zijkant onder je tong steeds verder naar achteren schuift als je het probeert te pakken, ook zo’n irritant gevoel.

2 likes

Ik had een plan om naar Düsseldorf stad te gaan. Heb je daar dus een vignet voor nodig. Doei plannen.

Ik weet niet hoe het in Düsseldorf is, maar in Berlijn hebben ze geen camera’s ofzo, dus je krijgt alleen een boete als een parkeerwachter langs je auto loopt en ziet dat je geen sticker hebt. In de parkeergarage in Berlijn hadden we na 6 dagen nog geen boete gehad, het risico schijnt het grootst te zijn als je op straat parkeert.

2 likes

We hebben die echt in 2 minuten bij een TUV op de heenweg langs de snelweg gekocht. Voor 5€. Zou je daar echt niet door laten tegenhouden.

1 like

Behalve als ze vandaag wil, want Duitsers doen absoluut niets dat lijkt op ambtelijk werk (bij voorkeur in het geheel geen werk) op zondag. Dus zo’n tankstation met tuv-keuringsstation verkoopt op zondag wel benzine, maar over het algemeen geen stickers.

8 likes

Dank voor jullie tips! Ik ga op zoek naar een tuv oid. Kan het toch nog een leuk dagje Düsseldorf worden! Is voor door de week, dus geen last van de zondag.

1 like

Er zijn al genoeg antwoorden gegeven maar ook nog als toevoeging. Het vignet is alleen voor de mileuzone, als je buiten de milieuzone parkeert en bijvoorbeeld sbahn richting stad pakt heb je ook geen probleem P+R. Heb wel eens vrienden gehad die langs kwamen (in Berlijn) en zo gratis parkeren en vignet vergeten konden combineren. Maar inderdaad gewoon eentje halen op de heenweg.

En niet geheel onbelangrijk, sinds het begin van dit jaar dragen we in Duitsland medische maskers. Geloof dat ffp2 nu niet meer hoeft maar is per stad anders maar sowieso is niet-medische niet toegestaan. Je wilt niet weten hoeveel Nederlanders ik hier zie die niet de winkels in mogen.

2 likes

Ik moest weg maar m’n slot is stuk dus nu wacht ik op de noodreparateur :rage:

Vieze regen en heel de stad vol Duitsers en Belgen. Lopend word ik nat en/of waaien ik en m’n paraplu weg, rijdend kom ik in de file, maar ik heb toch boodschappen nodig.

Oh hier waren gisteren ook weer zoveel Duitsers in de stad! Ze zijn heel lang weg geweest maar helaas is dat voorbij.

1 like

Dat ik net mijn nagels heb gelakt en nu super nodig naar de wc moet😶

Ik dacht he waarom heb je daarvoor een visnet nodig

2 likes

ik dacht precies hetzelfde :joy: :joy:

1 like

Ik heb echt weken geleden iets besteld voor mn bff maar de communicatie met de verzender is zo slecht. Het zou vanmiddag komen (rond half 4) dus we zitten al de hele middag thuis, zegt de verzender ineens: nee het was vanaf half 4…. Straks komt het pas om half 10 ofzo, wtf?

1 like