Waar erger je je aan? #10

Hierdoor heb ik echt 4 auto’s in 2 jaar tijd gereden. Ik wil juist weer een baan met lease auto. Ben zonder echt veel duurder uit.

Ik plaats zelf nooit iets op LinkedIn maar ik erger mij steeds meer aan het toenemend aantal mannen die willen bepalen wat je wel of niet op LinkedIn mag zetten. Mansplainers in binnen- en buitenland. Alsof het platform geen duplicatie is van Facebook, maar dan met veel elitaire kantoorsnobs zodat het geoorloofd is om 10x per maand met een lulverhaal op te scheppen over je baan/bedrijf.

Alsof men dan denkt: nu manager Robert van een of andere Kutbedrijf zegt dat het niet hoort, verwijder ik mijn bericht.

Vroeger zeiden we dan gewoon hawjebèèèèèèèèk. Maar ja: dAt HOorT nIEt oP LiNkEdIn.

Je hoofd hoort niet, lul.

image

Ja, het zit mij echt dwars.

14 likes

LinkedIn is volgens mij sowieso gemaakt om op te scheppen over je carierre en hoe goed t allemaal gaat. Maar da’s volgens mij met elke Social tegenwoordig. Zie ook in eens overal flessen Moet en boten voorbij komen enzo, doe even rustig.

6 likes

Dus onder andermans bericht? Of uit zichzelf zulke “huishoudelijke mededelingen” plaatsen, zonder aanleiding?
Pff irritant was me nog niet opgevallen

Andermans berichten, meestal vrouwen. Ook veel mannen die vrouwen-onderwerpen en/of ongelijkheid willen bediscussiëren.

En het meest irritante is nog, de berichten zijn een soort blogs of links naar artikelen. Dus geen paar regeltjes. Dan sla je alles over alleen om te zeggen dat het niet op LinkedIn hoort? :upside_down_face:

Ik heb echt het idee dat je linkedin er wel gelikt uit moet zien als je ergens gaat solliciteren anders maak je geen kans.

Dat er nog steeds winkels/merken zijn die bikinitops alleen maar in maten S t/m XL aanbieden, zo niet inclusief. Kwam net een site van een merk met leuke zwemkleding tegen, maar de combinatie van mijn cupmaat en omvangsmaat vallen niet binnen het ‘normaal’ (heel cringy om dit zo te zeggen maar wil er niet al teveel details over neerzetten) en ik kan daar dus niets kopen, ondanks dat de producten me wel aanspreken. Vind dat echt niet meer van deze tijd.

8 likes

Dit is ook mijn grote ergernis. Daardoor ga ik soms echt een beetje twijfelen of mijn lichaam nou zo raar is. Zelfde geldt voor sommige bh’s.

1 like

Ja precies, bh’s net zo goed. Hoe vaak ik niet bijv. bij de Monki heb staan kijken naar die mooie topjes en bralettes die ze verkopen met zo’n zuur gevoel omdat ik het nooit zal kunnen dragen. Terwijl Monki zich ook als inclusief en ‘woke’ profileert.

Ja of dat het topje en broekje allebei dezelfde maat zijn en alleen samen verkocht worden :woozy_face:

8 likes

Ik was net in de decatlon. Halve winkel was gewoon leeg. Dingen lagen niet in maten die ik draag. Vooral veel xs en xxl.

Jammer dat ik deze zomer niet in Frankrijk kom, daar heb ik betere ervaringen met de winkel.

1 like

Misschien hebben wij wel hetzelfde LinkedIn bericht gelezen (van een journaliste, waarin een aantal volksvertegenwoordigers werden genoemd) . Ik zag vandaag ook zo’n opmerking van een man onder een LinkedIn bericht van een vrouw. Echt heel vermoeiend.

2 likes

Dit!!! Met mijn maat ben ik gewoon verplicht eigenlijk om een bikini van €100,- te kopen ofzo. Ik wil ook gewoon winkels in kunnen kunnen lopen en 3 goed zittende bikini’s kunnen kopen voor de afwisseling zonder er een half maandloon aan uit te moeten geven…

1 like

En al zou het wel zo zijn, dan nog is zo’n opmerking gewoon kut. Wij hebben een huis met extra slaapkamers en iedereen die komt kijken vraagt ook maar meteen waar de baby blijft.

Ja goede vraag Gerda, eerst maar eens kijken of we überhaupt vruchtbaar zijn. :persevere:

3 likes

De badkamergewoontes van mijn vriend. Over 4 maanden krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis met ieder een eigen badkamer (haleluja) maar net weer discussie over gehad dus ik kom ff zeiken. Ben best benieuwd of anderen dit herkennen, komt ‘ie: trimt zijn neusharen in de wasbak en spoelt deze niet weg, gooit zijn ondergoed 8/10 keer NAAST de wasmand ipv erin, gebruikt het laatste restje shampoo/douchegel en laat de lege flessen staan, dus ik stap regelmatig zeiknat onder de douche vandaan om dit te pakken, doet de wcpot niet dicht tijdens douchen waardoor deze klam en vochtig is als ik daarna moet plassen, doet de wcbril niet omlaag, laat lege wcrolletjes staan, doet dopje niet op de tandpasta waardoor deze uitdroogt, en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Laat het aub snel november zijn.

8 likes

Helaas deels wel herkenbaar ja 🥲

Dat mijn oud leidinggevende even vroeg of ik niet al plannen had om zwanger te worden. :face_with_symbols_over_mouth: En nee: dit was geen lompe man, een vrouw. Die zou toch beter moeten weten.

Kan goed! Iemand anders had het geliked of erop gereageerd denk ik want het was niemand die ik direct kende. Ben maar snel voorbij gescrolld uit irritatie :joy:

Gebeurt echt geregeld bij posts over ongelijkheid/glazen plafond/ouderschap etc.

Dat ik me dit weekend heb laten overhalen om samen met vriendinnen een thriller/horror film te kijken. We zijn een weekendje samen geweest dus vannacht sliep ik, na twee nachten weg, weer alleen thuis en drie keer raden wie er geen oog heeft dichtgedaan :clown_face:. Waarom doe ik zo stoer, ik weet allang van mezelf dat ik daar echt last van krijg? Ik heb al schattige lieve filmpjes gekeken voor het slapen maar het helpt niet. Ben echt bang (haha) dat ik hier heel deze week mee moet dealen

6 likes

Herkenbaar. Mijn vriend vergeet ook zo vaak zijn tandenborstel op te laden en dan gebruikt hij mijn tandenborstel (gelukkig met een ander borsteltje) en vervolgens gebruik ik nietsvermoedend zijn borstel of mijn tandenborstel is ook leeg. Mannen😤