Volgens mij is de klant niet verplicht het aan te passen. Zit je bij webwinkelkeur?
Afpersing lijkt me extreem overdreven voor het geven van een slechte review. Vervelend voor jullie, maar lijkt me een afspraak tussen jullie die verder niet berust op wettelijke gronden.
Ik vind dit juist raar vanuit jullie, haar vragen om haar recensie aan te passen in ruil voor geld terug
Inderdaad. En als ik een slechte ervaring heb met een webshop maar daarna alsnog mān geld om wat voor reden terugkrijg, blijft die negatieve ervaring wel bestaan. Dus dan ga ik ook niet mān review aanpassen
Haha ja, als ik dat als verkoper zou doen op Etsy werd ik er meteen vanaf gekickt.
Je kan helaas hooguit hopen dat ze haar review weghaalt, of eventueel aanpast naar de nieuwe situatie, maar ze is jullie daarin niets verplicht.
Als een webshop me vraagt mijn review aan te passen is het sowieso echt klaar voor mij
Jij gaat dan zeker nog een klacht indienen
Precies HIER NOG SLECHTE REVIEW
Haha jij zou nog een keer bestellen alleen maar om een extra kut review achter te kunnen laten.
Ja opzich zou dat wel plausibel zijn
Kun je niet op de review reageren als bedrijf en aangeven dat de klacht inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld oid? Ik zie dat wel vaker en als mogelijke klant vind ik dat dan toch positief.
Beetje makkelijk om alle reacties maar af te doen met: wat weten jullie nou als consument. Als ik een slechte review krijg, staat het bovenaan in de lijst op mijn homepage en daar kan ik niks aan veranderen. Dus het is niet alsof ik me niet in kan leven. Ze heeft haar geld misschien teruggekregen maar haar aanvankelijke ervaring is nog steeds slecht. Het zou netjes zijn als ze het aanpast maar ze is het niet verplicht.
Als ik als consument ergens 1 slechte review zie staan denk ik niet " Omgg hier ga ik nooit wat bestellen hoor"
Ik vind het juist niet pluis als alles 5 sterren is. Dan denk ik of slechte reviews worden verwijderd of deze reviews zijn nep.
Niet iedereen kan altijd tevreden zijn. En vaak zijn die slechte reviews ook gewoon van mensen die zelf iets fouts hebben gedaan (verkeerd gelezen ofzo)
Ik reageer als ondernemer maar ik kan echt niet van mijn klanten verwachten dat ze het maar aanpassen. Ik heb zo een 10 1 ster beoordelingen van mensen waarvan ik 100% zeker weet dat het pakket op tijd was, dat alles perfect was zoals besteld en er staat geen enkele uitleg bij. Ik maak contact met die mensen ze reageren niet tja dan houdt het op hoe kut het ook is.
Ik reageer als bedrijf op hun review en meer kan ik niet doen. Het zelfde als het wel een keer kut gaat en ik een slechte beoordeling krijg. De klant staat 100% in het recht om de review te laten staan. Wie weet heeft ze alleen gezegd ik pas het aan omdat ze dacht anders krijg ik mijn geld niet terug. Of ze dacht later ja geen zin in hoor om aan te passen.
Juridisch heb je niks om op te staan. Enige wat je kan doen is je review bedrijf vragen het eventueel te verwijderen maar zelfs dat zou ik niet doen (en betwijfel ik of ze het doen)
Natuurlijk ben jij als bedrijf de consument meer verschuldigt dan andersom, de hele transactie is niet gelijkwaardig en daar lijk jij nu wel vanuit te gaan. Jij bent een bedrijf, je levert tegen betaling een product of dienst en service en alles wat daarbij hoort, en de enige verplichting van de klant is in principe dus de betaling. Je doet alsof het hier om een zakelijke deal gaat tussen twee gelijkwaardige bedrijven met eenzelfde rechtspositie, dat is niet zo. Maar misschien kun je beter de visie van andere ondernemers vragen als je liever hoort wat je wil horen.
Ik heb in mijn werk ook veel te maken met reviews en er zullen altijd gevallen blijven waarbij de klant helemaal niet in zān gelijk staat, maar er door middel van een review wel wat uit probeert te halen. Daar kun je denk ik helaas niet omheen.
Bij een situatie zoals bij jou schrijf ik meestal als reactie op de review dat we inmiddels contact hebben gehad alles in goed overleg met elkaar is opgelost. Ook als de klant het zelf niet aanpast is dit in ieder geval een manier om andere klanten te laten zien dat je er alles aan doet om ongemakken op te lossen en zullen ze echt nog wel bij je bestellen.
Zo heb ik het inderdaad ook aangepakt.
Heb wel echt wat aan al jullie reacties, zit er ff te diep in soms zonder iemand die het kan ventileren.
@Eddie Ja soms, dan is het gras ff groener aan een andere kant. Maar dat zal altijd blijven, andersom had ik dat destijds ook ;). Volgende week ga ik zitten met zoān businesscoach, dat zal ook wel helpen met bepaalde vragen en dingen haha, dan hoef ik dat hier niet zo te posten, thanks iig allen!
Ik erger me kapot aan fietsers die voor je fietsen, die links af willen gaan slaan, maar wel al helemaal gaan afremmen en rechts blijven fietsen. Dan moet je, als je daar achter fietst, dus ook helemaal gaan afremmen totdat diegene eindelijk eens gaat voorsorteren. Want links kun je er ook niet langs aangezien ze die kant op gaan sturen (ooit dan voor mijn gevoel) ik woon in een stad met een heel grote rotonde en met een beetje pech gebeurt dit een aantal keer in je rondje
Al helemaal als ze dan door het omkijken helemaal naar links sturen⦠aarrghh