Waar erger je je aan? #10

Ikea heeft handige liplock zakjes. Als die bij je in de buurt is misschien overwegen.

1 like

Niet als je 'm vergeet uit je tas te halen en dus iedere 3 maanden een nieuwe moet kopen omdat er schimmel op zit :sweat_smile:

4 likes

Mijn collega’s hebben allemaal zo’n boc&roll, die kloppen ze dan even uit boven de prullenbak, kan me niet voorstellen dat daar makkelijk schimmel in ontstaat, tenzij je er klodders kipkerriesalade in laat broeien ofzo.
En je hebt dat herbruikbare zakje elke dag opnieuw nodig (of in ieder geval elke dag dat je boterhammen meeneemt), dus de kans op vergeten is ook kleiner denk ik.

1 like

Huh ben benieuwd hoe mensen dan poep van hun hond van straat moeten gaan opruimen? Zal mn moeder maar even doorgeven een 10-jaar voorraad zakjes te kopen

1 like

Ja ik zat me idd net af te vragen hoe ik de kattenbak voortaan leeg schep, gebruik daar ook altijd boterhamzakjes voor
Totaal niet bij nagedacht ook, anders had ik nog wat ingeslagen

Ik heb ook een boc&roll en er staat nog geen schimmel in(!) maar even uitklappen is bij mij niet voldoende hoor, ik besmeer denk ik m’n brood best dik dan want er zit altijd wel boter of pindakaas op de boc&roll, ook is die al eens open gevallen in m’n tas.

1 like

Ja omg dit?? Volgens mij is het echt een ander merk, van die happy earth ga ik stinken

Over de plastic zakjes…. Mijn AH heeft ze al ruim een maand niet bij de groente afdeling meer liggen, maar ze hebben ook geen enkele optie om herbruikbare zakjes te kopen :woman_shrugging:t5: Al een paar keer naar gevraagd maar ze kijken mij aan alsof ik iets heel raars vraag.

Dus nu sneak ik maar elke keer eerst langs de brood afdeling zodat ik daar een plastic zakje kan pakken om appels of tomaten te kunnen kopen.

Als dit nieuwe regels zijn prima maar zorg dan ook dat mensen een alternatief kunnen kopen.

4 likes

Oh ik heb wel van die herbruikbare zakjes zien hangen bij de groenteafdeling bij mijn ah xl. Wel raar dat ze bij die van jou niet eens weten waar je het over hebt wanneer je het vraagt

1 like

Ja mijn AH is wel een bijzonder filiaal. Die hebben soms de meest basic dingen niet.

Ik loop van de week wel ff langs een grotere AH die hier vlakbij zit. Ik voel me nu steeds een soort crimineel of ik denk laat maar geen appels of tomaten :laughing:

1 like

Paars kan nog wel met bruin haar

Omg dat is dus waar die zakjes mij aan deden denken :scream:. Ze kwamen mij al zo bekend voor

7 likes

Ja die heb ik wel. Ondanks dat er niks met mijn eten of bh’s gebeurd vind ik het niet echt een chill idee om mijn waszak voor boodschappen te gebruiken :laughing:

Ik ga van de week wel ff langs een normale AH. Ik ga er vanuit dat ze het daar wel hebben :grin:

1 like

Als er mensen komen eten, vraag ik altijd of er dingen zijn die ze liever niet eten, want daar houd ik in principe graag rekening mee. Het maakt me ook niet uit als het vegan moet zijn of als mensen een wat complexer dieet volgen (ivm allergieƫn ofzo), want ik houd veel van koken en vind het ook leuk om dan met nieuwe dingen te experimenteren.
Hoe dan ook, vanavond komt er een vriend van mijn man eten en die heeft aangegeven dat er echt nergens in het eten knoflook mag zitten, want ā€˜dan is het te pittig en daarna ruik je vies’. En op de een of andere manier vind ik dat dus zoooo ergerlijk!

Sowieso doe ik altijd overal knoflook in, dus het is best een uitdaging, maar ik vind de reden ook zo dom. Pittig? Daarna ruik je vies? Get over yourself. Knoflook is toch gewoon een smaakmaker, dat in ieder gerecht iets anders uitpakt? Niet dat ik anders een pan gekookte knoflook op tafel ga zetten ofzo. Ik vind dit net zoiets als dat iemand geen peper of zout lustšŸ˜…

Maargoed, misschien ben ik wel de asshole hier, want ik heb het zelf gevraagd en hij heeft gewoon eerlijk geantwoord. Alleen ik vind het echt een beetje een afknapper ofzo, krijg er erg bekrompen vibes van.

43 likes

Wel benieuwd hoe hij knoflook bereid dan dat dit z’n enige associaties ermee zijn. Knoflook in eten als je het niet zelf hoeft te snijden/persen is juist zo chill, niet de stinkende handen maar wel de lekkere smaak :heart_eyes:

Ik zou dan denk ik bijna zo petty zijn om voor hem een apart bordje eten klaar te maken en voor z’n neus te zetten. En dat je dan ook nog even aangeeft dat je er speciaal ook geen peper of andere kruiden/smaakmakers in hebt gedaan voor hem omdat je niet wilde dat het ook maar iets te pittig zou zijn :innocent:

4 likes

Mijn moeder is ook zo iemand die ā€œgeen knoflook lustā€. Toen mijn schoonmoeder voor onze verhuizing had gekookt, had mijn moeder met zoveel smaak gegeten en wilde ze per se het recept van de boontjes hebben. Mn schoonmoeder lachen ā€œdaar zitten zeker 10 tenen knoflook inā€ :joy:

45 likes

Rauwe knoflook kan pittig zijn en stinken, misschien heeft deze persoon nooit knoflook meegekookt en deed hij het altijd… Rauw op z’n eten? Wat absurd. Ik zou eigenlijk gewoon aso knoflook gebruiken als dit z’n reden is. Knoflook is echt een levensbehoefte

5 likes

Hahaha, ik ben erg blij met jullie overweldigende steun voor mijn irritatie. Ik begon me al af te vragen of ik een soort knoflooksnob was. Ik doe het ook echt overal in, behalve misschien in stamppot ofzo, maar daar vind ik het niet echt weer vooršŸ™ƒ

7 likes

Ik vind trouwens dat echt best veel mensen lastig zijn met eten. Ik heb zoveel collega’s die echt overal van alles uit zitten te pulken of niet willen eten. Klein beetje kruiden is volgens sommige zelfs al ā€˜pittig’ en niet te eten.

7 likes

Ja, ik weet nog dat een goede vriendin van mij voor het eerst haar schoonzus en zwager zou ontmoeten en zij (vriendin) had hen uitgenodigd voor het eten. Haar zwager had doorgegeven dat hij geen ā€˜pittig eten’ lustte. Ze had lasagne gemaakt, maar toen ze dat op tafel zette, riep haar zwager in paniek: ā€˜IK ZEI TOCH DAT IK GEEN PITTIG LUST’.
Ik kwam echt niet meer bij toen ze dat vertelde. Dat je als volwassene in paniek raakt als iemand lasagne serveertšŸ˜…

49 likes