Waar erger je je aan? #10

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ik heb me best vaak ‘eenzaam’ gevoeld als eerste generatie student binnen mijn gezin. Vooral mijn vader zag niet per se de noodzaak van een universitaire studie en heb vaak te horen gekregen dat ik beter kon gaan werken.

Ze wisten niets over inschrijving, wat mijn studie inhield, over studentencultuur, konden mij financieel weinig tot niet bijstaan.

Tel daarbij op dat mijn moeder hier niet is opgegroeid en dat ik amper gekleurde mensen op de uni zag en dat heeft er wel voor gezorgd dat ik me nogal een imposter heb gevoeld tijdens mijn studie.

Nu ben ik niet het type die dat op Linkedin zou gooien en ben ik prima terechtgekomen, maar ik snap het gevoel wel.

30 likes

En dan ben je eigenlijk al een uitzondering op de regel of een miraculée, zoals Bourdieu dat noemt. Bij dat belang van cultureel kapitaal wordt namelijk vaak ook de (over)erfbaarheid benadrukt en de manier waarop daardoor sociale ongelijkheid wordt gereproduceerd, juist door het onderwijssysteem. Ik vond de beschrijvingen van hoe mensen met een andere sociaal-culturele achtergrond zichzelf elimineren ook echt een eye-opener en even confronterend. Dat je bij elke onbekende (culturele) referentie aan de universiteit denkt, ‘zie nou wel, hier hoor ik niet’. Dit is een goede reminder om dat volgend schooljaar weer in de eerste les te bespreken en direct uit de weg te ruimen.
Ik snap de oorspronkelijke ergernis overigens wel een beetje. Het benadrukt ergens de individuele uitzondering en de kloof. En LinkedIn begint me sowieso een iets te hoog Facebook-gehalte te krijgen.

7 likes

Ik vind die zomerprogrammering op de radio altijd zo kut. Allemaal stomme B-dj’s mogen dan de leuke mensen vervangen. En 't zijn ook altijd mannen, die vervangers

11 likes

AH is te laat met bezorgen en ik heb hongerrrr

Aan Janine Abbring die bij Zomergasten niet luistert naar Roxane van Iperen en haar niet uit laat praten. Echt ZO irritant. Roxane legt perfect uit waarom individuen die bv minder vlees gaan eten uiteindelijk niet het verschil gaan maken en ze blijft maar zeggen ‘ja maar boardmensen zijn ook poppetjes’. Echt omg nee. Hoe goed kan iemand uitleggen dat het om het SYSTEEM gaat en dan maar heel flauw blijven zeggen ‘mensen maken het systeem’. Echt zo onnozel.

1 like

Is het wel de moeite waard om terug te kijken?

Ik zou morgen op vakantie vertrekken en echt heel raar maar we hebben nog niks geboekt.

38 likes

Ja! Alleen ik erger me op sommige momenten zo aan Janine haha, maar dat heb ik wel vaker. Maar vind het mooie fragmenten en ook wel punten die Roxanne maakt die aan het denken zetten!

1 like

Dat ik onderweg toen er geen goede wc was ik kei erg moest poepen en nu 't kan lukt 't niet meer -_-

4 likes

Dat alleen de rechter helft van m’n gezicht verkouden is.

Al 14 jaar cabaretier en nu een eigen netflixshow

3 likes

Dat ik op een maandag (zou je denken dat dat een rustige dag is) een pizza bestel bij een tent vlakbij en dat nu gewoon al meer dan een uur duurt.

Hallo ik heb honger en nog een planning vanavond😭

1 like

Dit is echt weer zo’n Karl Kliffhanger, ik ben zo benieuwd waar je morgen aan het zwembad zit

1 like

Volgens mij doen lichamen dit echt expres.
Relaxt, tijd zat, thuis: nope :poop:
Onderweg, op werk, in een restaurant, etc etc: oh yeah :sparkler: :sparkler:

2 likes

Ik heb nu al bijna een week behoorlijk last van keelpijn en niks helpt :sob: Ik heb al strepfen, trachitol en antaflu gekocht en zelfs een fucking gore overpriced keelspray van A Vogel terwijl ik van tevoren al niet eens geloofde dat dat ook maar iets werkt. Stomme keel!!!

1 like

Ik begrijp niet waarom vliegen wel naar binnen vliegen, maar nooit meer naar buiten. Ga weg!

5 likes

Dit. Zodra er een wc binnen handbereik was ging m’n buik op slot, beetje jammer

1 like

Ja sowieso. Is onze laatste vakantie zonder baby dus het MOET.

En @anon22402465 morgen gaat echt niet meer lukken want we kijken ook naar Curaçao dus dat word wel heel krap :joy:

3 likes

Dat de mierenlok dozen niet goed werken zie nog steeds mieren kruipen en de mieren spray ook niet .:slightly_frowning_face: De woning bouw komt pas volgende week dinsdag :slightly_frowning_face:

Haha er zijn gekkere dingen gebeurd. :four_leaf_clover: