Waar erger je je aan? #11

Ik zit al de hele dag voor de tv met mijn telefoon en nu krijg ik er hoofdpijn van. Zo irritant altijd

2 likes

Zie ik een knappe jongen bij de bus, is het een vrijheidsstrijder die geen mondkapje opdoet in de bus. Sjonge

4 likes

Heeeel herkenbaar. Heb een hele mooie jas binnen, maar na 2 dagen buiten hangen stinkt het nog steeds mega naar parfum. Zo vies!!

9 likes

Ik kreeg laatst ook een vestje van Vinted binnen met zo’n parfumwalm. Was sowieso expres erop gedaan om het ā€˜lekker te laten ruiken’, maar het ging er echt moeilijk uit in de was :joy:

2 likes

ā€œbeeldjeā€ en dan blijkt het ding anderhalve meter hoog te zijn :roll_eyes:
Volgens mij laat La Redoute hun Nederlandse copy via Fiverr doen ofzo.

2 likes

Dat klote vuurwerk!!! Schrik me de pleuris, hond overstuur, kind weer wakker. Kan ook niet zien welke kan het komt want als je politie belt willen ze de straat weten en dat kunnen er 4 of 5 zijn. Ben zo slecht met inschatten hoe ver het is.

6 likes

Herkenbaar! Ik heb dit ook gedacht tot ik de gratis producten kreegšŸ˜‚

3 likes

Hier ook zo erg. Kinderen worden er dan niet wakker van maar mijn hond is ook zo bang. Gaat dan buiten ineens liggen en krijg je dan met geen mogelijkheid meer mee omdat ze zo bang is. Als ze uitgelaten moet worden en ze heeft vuurwerk gehoord trilt ze van angst. Heeft zelfs van angst buiten 1 keer gegromd en gehapt naar mijn vriend toen die haar wilde geruststellen terwijl dat echt zo niet haar is. Ze heeft in de 3 jaar dat ze bij ons is nog nooit gegromd of gehapt. Ik weet dat er bij ons in de buurt meer mensen last van hebben en wij hebben nu allemaal een melding gemaakt bij de gemeente en politie, gewoon via internet. Die hebben het nu opgepakt omdat er nu veel meldingen binnenkomen. Is dat niets iets?

1 like

Ooooohh, dit is zo herkenbaar. En die controleurs (of wat het dan ook zijn) staan erbij en kijken ernaar. Heb 1 keer naar zo’n zwartrijder geschreeuwd ā€˜DACHT HET NIET VRIEND, ANDERHALVE METER!!’ Maar toen had ik wijn op.

16 likes

@pastelzwart @anon86562306
Ik heb een 2e pakje gekocht, bij een andere kruidvat in m’n stad en voor 16€ heeft mijn jas echt zo’n prachtige glowup gehad!! Tis nog steeds een vormloze hobbezak, maar de kleur is echt zoveel beter!!

Onder is de after, okƩ je ziet het hier niet heel goed, maar tis echt zoveel beter!! Heel het bruinige is er vanaf. Nu kan die gewoon nog een jaar mee.

15 likes

Online is wel een goeie even zoeken. Ik weet de straat niet precies omdat het zo hard is en enige is gaat het ver. Ook geen sier maar knallen. Hopelijk is de buurt of rondom mijn straat voldoende.

Sneu voor je hond ook. Dat ie ook hapt. Binnen blaft mijn hond als een gek. Buiten staart tussen de benen en tussen mijn benen en zsm naar huis. Soms doet ie helemaal niks meer. Ben nu ook weer opzoek naar vuurwerkvrij vakantie park. Leuk dat verbod maar niemand houd zich eraan hier.

1 like

Krijg de hele tijd prowin (pyramid scheme voor poetsspul) shit doorgestuurd. Nee, ik ga geen pleeborstel van 50 euro kopen. LEAVE ME ALONE.

Mensen die iets van een ander cultuur interessant vinden omdat het anders is. Dikke cringe en plaatsvervangende schaamte elke keer, maar ik snap niet goed waarom. Voorbeelden:

Vriendin over haar date van Afrikaanse afkomst: ā€œhij doet dingen zo anders dat vind ik zo interessantā€

Collega tegen andere collega die een Surinaamse vrouw blijkt te hebben: ā€œdan kan zij vast heel lekker koken!ā€

Tegen iemand met 1/18e Italiaans bloed: ā€œjij praat ook als een Italiaan met je handen zo! (hi ha ho)ā€

Is het het vleugje zelfvoldaanheid wat ik erin proef?
Of ben ik hier de blasƩ persoon die moeilijk doet over iets moois?

12 likes

Ik had een specifieke versie van babypoeder op mp gezet om gratis af te halen. Krijg ik een reactie of ik het ook (gratis) wil opsturen want ze heeft geen geld voor babyvoeding? :face_with_monocle: ehm nee.

Maar dan voel ik me toch wel weer schuldig ook. Het zijn voor mij 3 blikjes red bull en voor een baby een week eten

Ik denk dat het eraan ligt hoe het overkomt. Dingen zoals lekker kunnen koken of met je handen praten šŸ¤ŒšŸ» is ook een beetje stereotyperen denk ik. Dat vind ik nooit zo leuk. En er zijn ook veel mensen die een interraciaal stel fetishizen (ook mensen in die relatie).

Echte belangstelling met respect vind ik wel leuk. Ik heb een tijdje collega’s gehad die allemaal uit een ander land kwamen (niet in Nederland dus ik ook). En wij hadden vaak gesprekken over hoe dingen in onze cultuur zijn en bijvoorbeeld collega’s uit Hongarije en Venezuela hadden wel eens traditionele dingen voor mij gekookt. Dat is super leuk :hugs:

4 likes

Uiteindelijk wel, want daarmee verliest het vervoerbedrijf geld en stijgen de prijzen voor het OV weer

7 likes

Aan dat ik nu nog in de trein naar huis zit onderweg terug van werk, waarschijnlijk 1:30 slaap en morgen alweer om 7:30 wakker moet zijn om weer te gaan werken. :upside_down_face::upside_down_face:
Maarja :moneybag:

3 likes

Mensen in de trein die hun mondkapje afdoen om vervolgens in hun hand te hoesten.

De zon schijnt zo erg naar binnen dat alles extra stoffig lijkt :weary:

3 likes

Zit lekker rustig aan het ontbijt maar iemand heeft zijn laptop meegenomen om hier te werken. Nou prima, maar hij het geluid van Teams aan en nu hoor ik elke keer dat irritante geluidje wanneer je een nieuwe bericht krijgt :sob: Hallo ik heb vakantie en wil niet aan werk denken, ik word er helemaal zenuwachtig van.

6 likes