Waar erger je je aan? #12

Aaah leuk!! :relaxed: Ben weer in NL trouwens (in het zeer exotische avifauna whaha).

Ik hou dus ook enorm van vakantie stories van andere mensen. En stories over eten en leuke cafés en restaurants. Heerlijk.

5 likes

Dat wordt dan het moment dat ik ga emigreren. Naar de noordpool ofzo.

2 likes

Een vriend van mijn vriend waar ik wel eens mee app en voornamelijk allemaal domme memes en stickers mee stuur zegt vaak hihihi, ik denk bijna dat het sarcastisch is. Vind het zo vreselijk. Alsof het een klein 7 jarig meisje is, nou is compleeeet het tegenovergestelde. Zou niemand dat tegen hem zeggen van please doe niet.

1 like

Excuse you, culinaire ontdekkingsreis.

@anon50301661 De truc die ik als 30+ vreetzak hanteer is om tussen al het lekkere eten af en toe iets vezelrijks te eten. Havermout, bircher muesli, heb zelfs in een hotel weetabix geprakt met wat melk in een koffiebeker :joy: Sorry dat ik dat niet laat zien op mijn stories. Ik vind vaak ook dat Thais eten vrij zwaar valt door de kokosroom/melk.

5 likes

What a cutie, sorry.

Edit: Ik trok wekelijks een Terciopelo uit de keuken dus deze doet me weinig meer hahaha

4 likes

Ik heb naar beter weten in dit gegoogled en dat is een dikke slang :scream:

omg die slang

ik deed een jungle nachtwandeling toen ik daar was en midden in die tour zei die gids opeens ‘oja er zitten hier dodelijke slangen en soms liggen die op het pad en zijn vooral ‘s nachts actief en ook agressief en als je wordt gebeten moet je wel binnen zoveel tijd in het ziekenhuis zijn maar we zitten daar nu eigenlijk al te ver vandaan :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

OKE BEDANKT

verder wel een wilde tarantula gezien in zijn holletje en een schubdier!! en een coati dus was het wel waard maar toch wat de hellll

4 likes

Hahaha alle pootjes in de lucht woohooo lets go :dancingbanana:

11 likes

Ik denk hier elke week over na want ik wandel veel in gebieden met ratelslangen en als je gebeten wordt dan moet je ook zsm naar het ziekenhuis en je mag dan eigenlijk niet bewegen want dan verspreid het gif zich sneller. Maar soms ben ik gewoon 3 uur van de auto vandaan en er is geen bereik, wat moet je dan doen? :sweat_smile:

2 likes

bestaat er niet een soort anti gif to go en dan met zo’n zeemansvuurpijl aangeven dat je hulp nodig hebt

edit: ik zit nu brave wilderness te kijken waarin hij zich laat steken door scolopendra en hij gebruikt (voor het eerst) een venom extractor, maar internet zegt dat die helemaal geen zin hebben en zelfs voor extra tissue schade kan zorgen. hij zegt in de aflevering ook dat het hem meer pijn doet.
en ze hebben een satelliet telefoon, dat is wel chill als je ergens bent zonder bereik.

(Centipede Bite Worse Than ALL Stings?! - YouTube, VENOM EXTRACTION - Centipede Bite Aftermath! - YouTube)

4 likes

I love brave wilderness echt mn fav yt kanaal
Al die sting videos :smiling_face_with_tear:

2 likes

20 minuten in de wacht staan als je iets voor werk nodig hebt :person_facepalming:

2 likes

jaaaa zo vet!!

@Echo heb jij ook altijd berenspray bij je trouwens? en bij jou in de buurt zijn wel alleen maar zwarte beren toch?
en vind jij poema’s of zwarte beren enger?

(sorry voor vraag overload, had laatst een beren/gevaarlijke dieren tijdens het hiken in usa binge)

2 likes

Ik heb problemen met bellen, gebeld worden lukt maar ik hoor alleen maar ruis en bellen lukt helemaal niet. Ook niet op andere locaties. Gelukkig zijn als die klantenservices tegenwoordig ook op andere manieren bereikbaar dan via bellen. Van alles geprobeerd (reset, aanbieder instellingen updaten etc etc.) en niks helpt. Dus ik vraag of ik een nieuwe sim-kaart kan krijgen via de chat, zeggen ze ja dat kan dan moet je even bellen naar… echt hoe dan :roll_eyes:

De plek waar je bent gebeten altijd beneden je hartniveau houden. Niet afbinden, geen ijs, geed medicatie innemen. Proberen je hartslag en bloeddruk laag te houden dus rustig blijven en terugwandelen tot een plek waar je wel bereik hebt. Slangenbeten zijn vooral makkelijk te voorkomen door ze met rust te laten, bijten is echt hun laatste verdediging want gif produceren kost echt veel energie. Daarnaast nooit je handen en voeten zetten zonder eerst te kijken, goede hoge schoenen dragen en niet rommelen met stenen, hout en blad op de grond.

21 likes

als ik dit soort verhalen lees ben ik zooooo blij dat we in Nederland volgens mij letterlijk niks hebben om je zorgen over te maken qua bijten of steken of per ongeluk op gaan staan

29 likes

Wij hebben de adder :stuck_out_tongue:

3 likes

Die zijn leuk voor de arme kindertjes /s

Ja alleen zwarte beren! Ik heb al twee keer een zwarte beer gezien, een keer verderop in een boom en een keer op de weg maar toen zat ik in de auto. Ik kom liever een zwarte beer tegen want dat die mensen doden is echt heel zeldzaam, ze vermijden je liever. Een poema kan onvoorspelbaar zijn dus die dan liever niet haha.

Ik heb geen berenspray mee maar als ik alleen hike heb ik wel altijd dingen mee uit voorzorg zoals een mes (haha alsof ik daarmee een beer kan afweren maar ok) en bijv een fluitje. Af en toe fluit ik daar dan op zodat eventuele dieren mij kunnen horen aankomen want ze gaan je liever uit de weg natuurlijk. Grizzly hoop ik overigens nooit tegen te komen :raised_hand:t2:

@Loxodonta ja die dingen weet ik allemaal wel. Maar het is meer dat ik me wel eens afvraag… wat als dit gebeurt en ik ben alleen en ik kan niet lopen? :thinking: ik ben heel erg team dieren met rust laten en ik blijf altijd goed op het pad dus de kans is klein. Al zei vorige week iemand op een hike tegen mij dat er verderop een ratelslang op het pad lag maar ik had hem niet gezien. Het pad was daar wel nauw dus soms denk ik dan hij kan wel in het hoge gras naast het pad liggen en dat kan ik echt niet zien dan.

4 likes

Op het moment dat je net gebeten bent doet het net zoveel pijn als een wespensteek dus waarschijnlijk kan je wel lopen dan hoor! Ik ben zelf regelmatig gebeten door slangen, al zijn die alleen maar licht giftig of helemaal niet. (Met dodelijk giftige slangen ben ik natuurlijk veel voorzichtiger als ik die vang en neem ik de juiste voorzorgsmaatregelen.)

Oja, voor de fans van Brave Wilderness, zoek eens de video op waar hij gebeten wordt door een bullet ant. Daar ben ik ook door gebeten en het was inderdaad niet fijn, maar hij stelt zich wel een beetje aan haha.

8 likes