Waar erger je je aan? #13

Mijn ziekenhuis was hier dus mega chill in. Volgens mij heb ik het al een gepost maar ik kreeg een uitgebreide menukaart en alles was echt lekker. Het voelde bijna als een restaurant. Jammer dat ik door de weeën zo weinig eetlust had.

foto's

31 likes

Wat een luxe :heart_eyes: welk ziekenhuis was het? Mijn eerste kind is ook in een andere stad geboren, dan kan dat bij de volgende ook wel :’)

2 likes

Hahaha het Jeroen Bosch. Hoop voor je dat dat in de buurt is :joy:

1 like

Haha niet echt, maar het wordt een geplande keizersnede waarschijnlijk dus prima.

1 like

Ik heb in Tilburg gewerkt, daar hadden ze ook megalekker eten, ‘s ochtends een hele ontbijtselectie met oa. allemaal cruesli’s en fruit, bij de lunch van maïsbol met gerookte zalm tot maaltijdsoep of wraps, tussendoor loempiaatjes of blokjes kaas op afroep, bij de koffie keuze uit 4 soorten gebakjes, etc.
Mijn huidige ziekenhuis is meer van de tot snot gekookte derrie, vooral als je ook nog zoutarm oid moet alleen verkrijgbaar in elke dag dezelfde onsmakelijke combinatie :nauseated_face:

10 likes

De belastingtelefoon. Ik hang al 19 minuten in de wacht, maar het is de eerste keer in anderhalve week dat de verbinding niet direct verbroken wordt omdat ze te druk zijn, dus ik blijf maar hangen.
En dat allemaal voor een domme fout van ze uit 2013 (!)

1 like

Ik blijf me soms verbazen over hoe het eraan toe gaat bij de belastingdienst (terwijl ja, we hoeven niet meer verbaasd te zijn want we weten allemaal hoe goed bepaalde zaken daar op orde zijn).
Vorig jaar hadden we een tijd de inbouw van onze camper eruit gehaald omdat er wat dingen gedaan moesten worden, daarom vielen we officieel gezien niet meer onder het kwart-tarief wegenbelasting. Dus als brave burgers dachten wij: okee dat gaan we melden, want we willen geen boete ofzo als ze het ooit toevallig controleren.

Moest ik een papieren (!!!) formulier invullen en opsturen met de post.
Na 3 maanden dacht ik: er wordt nog steeds het oude tarief afgeschreven. Dus ik maar even bellen naar de belastingdienst. Eerst echt heeeel lang in de wachtrij, vervolgens werd ik de volgende dag terug gebeld door degene die erover ging.

Oja, nee, belastingdienst had geen formulier ontvangen.
Ik: okee ik wil vanaf volgende maand wel weer gewoon kwart-tarief want dan is alles weer ingebouwd. Moet ik dan nog met terugwerkende kracht wat bij betalen ofzo?
Nee dat hoefde niet + ze maakte wel een aantekening in het dossier voor als we ooit zouden worden aangehouden in een controle ofzo. Nouja prima.

Werd ik weer 2 maanden later gebeld door de belastingdienst, ze hadden een formulier ontvangen voor aanpassing van het tarief voor de wegenbelasting.
:joy: bijna een half jaar na dato. Was al lang niet meer nodig ook.

Waarom is dat überhaupt nog op papier en niet gewoon een vinkje dat ik in een online dossier kan aanpassen.

3 likes

in hetzelfde straatje; knack weekend is al een tijdje bezig over Ultrabewerkt Voeding/Fabrieksvoeding wat wel echt een openbaring was

2 likes

Ja hier ook bureaucratische onzin. Na 34 minuten in de wacht namen ze op en nu heeft ze een papieren formulier opgestuurd, want wijzigingen van voor 2017 kunnen niet online. Wat een gezeik man.

Aan mezelf. Ben echt super chagrijnig, heb een pukkel op m’n kin, moet ongesteld worden dus dit alles is gewoon door stomme hormonen :rage:

Plus er zijn vage plannen voor drankjes maar onduidelijk of dat nu vanavond, morgen of vrijdag is.

2 likes

Inderdaad erg gevaarlijk, potentieel dodelijk. @anon50301661 Hiervoor is iemand zijn appartement uitgezet bij ons. Na contact met politie die ook iets deed/besloot, maar ik ben vergeten wat :sweat_smile:. Dus reprimandes vanuit de huisbaas maar ook de politie.

3 likes

Het is echt vreselijk daar. Heb voor werk redelijk vaak wat van ze nodig, maar er is altijd wel wat. En zo slecht bereikbaar ook. Als het een bedrijf zou zijn zou je echt flink klagen en er nooit meer zaken mee doen, maar dat kan helaas niet :sob:

2 likes

Pfff ja ik moet voor werk soms wat regelen en dat moet ook op papier en zoooooo vaak zeggen ze oh brief niet gehad, echt zo gaar en gedateerd. Heb ook al meerdere malen gevraagd of het niet gemaild mag maar nee kan niet. Maar zo komen we elke keer in de knoei omdat zij zogenaamd geen brieven krijgen🙄

2 likes

wat voor mij het meest interessante aan deze serie is eigenlijk het volgende;

leverde voedingswetenschapper Kevin Hall bewijs dat industrieel voedsel mensen dik maakt, zelfs al na een dieet van twee weken. Al bevatten een zelfgemaakte spaghetti en een fabrieksversie allebei dezelfde voedingswaarden, ze doen iets anders met ons lichaam, waardoor we meer calorieën opnemen als La Mamma een machine blijkt te zijn.

Gemiddeld toonde de weegschaal 1,78 kilogram minder aan. Kleine variaties kunnen worden toegeschreven aan een natuurlijke schommeling, maar niemand van de tien proefpersonen schommelde naar boven.

De hoeveelheid kwik in de lichamen van alle proefpersonen daalde significant. Kwik krijgen we vooral binnen via vis, wil het verhaal, maar: op een uitzondering na zijn de meeste proefpersonen niet plots minder of andere soorten vis gaan eten. Er blijken echter nog andere bronnen van kwik in onze dagelijkse voeding: twee studies uit 2009 (een gepubliceerd in Environmental Health en een door waakhond Institute for Agriculture and Trade Policy) treffen het zware metaal in glucose-fructosestroop, ofwel High Fructose Corn Syrup (HFCS). Dat goedkope en breed inzetbare ingrediënt wordt verwerkt in onnoemelijk veel fabrieksproducten, van frisdrank over bakkerijproducten tot bewerkt vlees.

ik denk dat het ook een beetje voer voor discussie is wat je zelf als ultrabewerkt voedsel bekijkt, mijn impressie op basis van het weinig aantal bronnen die ze kunnen aanhalen is het dus wel altijd een verschil omdat de industriële ingrediënten gewoon niet goed zijn . Ik vind het vooral interessante stof tot nadenken, het direct toepassen is wat anders :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik heb er 3 jaar gewerkt en eerlijk gezegd is het voor de werknemers ook een grote frustratie (een van de vele redenen dat ik ook weg ben gegaan). Ik begrijp ook nog steeds niet dat een overheidsinstantie zo slecht georganiseerd kan zijn, voor als je bedenkt hoeveel geld ze eigenlijk te besteden hebben maar dat gaat naar nutteloze zaken toe.

5 likes

Ja als werknemer lijkt het me ook echt verschrikkelijk om mee om te gaan. En zo inefficiënt ook als je een papieren dossier moet bijhouden.
En inderdaad zeker voor een organisatie die onder de Rijksoverheid valt, vraag je je toch af waarom sommige dingen zoooo moeizaam gaan?
Ik weet dat ambtenarij processen ook sloom kan maken (ik werk zelf ook bij een overheidsorganisatie), maar bij de belastingdienst is het echt extreem.
Ik zou echt denken dat ze toch een opdracht kunnen uitzetten naar pwc of Deloitte of een van die bedrijven, om schoon schip te maken en in elk geval van die standaard papieren formulieren af te kunnen…

3 likes

Ik was van het weekend bij Ikea en ik had veggiedogs besteld. Er was tegelijkertijd met mij een man en twee kinderen aan het wachten en z’n vrouw had al een plekje gevonden om te eten. Ik liep zelf achter m’n losgeslagen kind aan dus ik lette niet echt op en toen zag ik op het bord mijn nummer staan. Maar ik zag geen hotdogs liggen dus ik zei dat, zegt de baliemevrouw ‘oh dan heeft die man die meegenomen’. Ze hadden dus zes hotdogs met z’n vieren en het was hem niet opgevallen?? Ik denk dat hij dacht dat hij gewoon geluk had maar ben ik nou zo dom dat ik dat meteen zou zeggen. Want we zaten later naast ze en ze gingen echt niet terug hoor.

Maar die bestellingen werden gewoon naast elkaar gelegd allemaal omdat het zo druk was. Ik ben benieuwd bij welk getal hij gestopt was met ze allemaal pakken.

Ik kan hier dan echt boos om worden haha terwijl het 1 euro kostte en ik natuurlijk gewoon mijn hotdogs heb gekregen van de baliemevrouw.

9 likes

Mijn stofzuiger komt uit het jaar 0 en weegt zeker 10 kilo, maar ik ben zo’n neet dat te gierig is om een nieuwe te kopen zolang deze nog werkt. Maar jezus WAT EEN WORKOUT IS DAT ZEG. Valt 1000 keer om, ik val er over, komt tegen mijn enkel aan en zuigt niet chill. Ik haat kruimels en dan ben ik overal 10x geweest in de woonkamer, ga ik verder in huis, kom ik na 30 min terug. Liggen er weer kruimels :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

4 likes

Ik wilde vanavond even gaan zwemmen. Maar de twee buitenzwembaden zijn blijkbaar niet eens open ‘s avonds en die vieze plas heeft weer blauwalg dus daar kan ik ook niet in. Koude douche dan maar ofzo?

4 likes

Mensen die in een volle lift tegen je roepen dat de lift vol is.
JA DAT SNAP IK! IK BEN NIET BLIND TRUT!

4 likes