Waar erger je je aan? #13

Dank je! Ja al meerdere keren. Een paar jaar geleden was het ook heel erg, de huisarts heeft toen geen medische oorzaak gevonden. Destijds was ik wel zwanger en nu ook, dus misschien voelt ze dat toch onbewust aan ofzo waardoor ze meer stress heeft.

2 likes

Hahahahaha ooh oeps

11 likes

Ik ben met een vriendin kamperen en heb twee matjes, waarvan 1 langzaam leeg loopt, maar opzich was dat wel prima te doen. Nu blijk ik dus dat matje te hebben getroffen en ipv dat ik actie onderneem probeer ik hem gewoon elke avond vol op te blazen, zodat ik nog even normaal in kan slapen, voordat ik de rest van de nacht op de grond lig :joy: maar sinds twee nachten wil hij dus niet meer vol.? Ik heb net voor mijn gevoel super lang lopen blazen, maar ik ga er op liggen en het voelt alsof ik nu al op de grond lig ??:flushed:

Edit: ik denk dat blazen idd geen zin meer heeft :joy:

4 likes

Geen idee, maar een nieuwe bank zit er sowieso niet in dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken voorlopig.

Er stond net een meisje bij de koffiemachine heel cool te doen over flat whites tegen haar collega. Ze snapte niet waarom mensen cappuccino met een extra shot espresso nemen want een flat white is exact hetzelfde.

Gurrrrl, je beledigt met één zin twee hele naties.

3 likes

Dit was eerlijk gezegd m’n indruk van heel Melbourne. We get it, jullie drinken koffie, so special.

11 likes

Dat niemand in de praxis snapt wat ik wil hebben. Ligt 100% aan mij, maar hallo help me out

Aan m’n werkgever, op 2 locaties zijn prima basic kolfruimtes, maar op locatie 3 (meest recent verbouwd kantoor nog wel) is het een invalidetoilet, “dat verder niet als toilet wordt gebruikt hoor!”. Waarom zit dat toilet er dan nog? Ik denk dat ik voorlopig locatie 3 maar ga skippen

7 likes

Ik ben taarten aan het maken en het valt me nu opeens op dat bijna overal minder in zit dan erop staat. Witte chocoladereep: 85 gram ipv 100. Que? Roomkaas hetzelfde. (Even los van de verpakking, het e-teken staat erop en het moet dus aan voorwaarden voldoen.)

2 likes

Maar het is gewoon een andere soort koffie :angry:

Als het bij alles is, klopt dan je weegschaal wel?

2 likes

Het is niet bij alles.

2 likes

Deze reclametekst echt serieus?

11 likes

Haha ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het verschil is

1 like

Maar love handjes zijn toch juist heel charmant?

Echt het woord oncharmant wordt veel te vaak gebruikt voor fatshame en laten we je lekker onzeker maken reclames

3 likes

ik heb zoveel vraagtekens bij flat whites :'D heb er nog nooit één gehad tbh omdat het in mijn hoofd een soort saaie cappuccino is, en wat nou het verschil is tussen beide is me ook niet duidelijk. Soms hoor ik weer dat een flat white sterker is omdat er 2 shots espresso in zitten, en dan weer zeggen mensen dat een cappuccino sterker is omdat daar in verhouding meer koffie in zit. Dus mensen die liever flat whites drinken dan een cappuccino (of allebei graag drinken), enlighten me please

1 like

Ik vind de flat white koffie wat zachter/milder dan die in een espresso.

3 likes

Jawel, de koffiecultuur in Melbourne is gestart door Italiaanse migranten.

Overigens weet ik ook niet wat een flat white is.

5 likes

Dat ik in een restaurant zit en al 3 koppels die na mij kwamen al geserveerd zijn maar ik als enige zelf de bediening moest roepen om te kunnen bestellen

@Taro Een klassieke cappuccino is 1 deel koffie, 1 deel melk en 1 deel melkschuim.

Een flat white is 2 delen espresso en 1 deel melkschuim (dus eigenlijk een dubbele espresso met melkschuim, maar wrl in de juiste verhouding).

Een cappuccino met een shot espresso is dus niet helemaal hetzelfde.

Aldus hoe ik het geleerd heb van mijn “koffiesnob” vriendin, want het enige wat ik doe met het apparaat wat wij thuis hebben is gewone koffie zetten , dus toen ze vroeg om een cappuccino en ik blank was heb ik een hele uitleg gekregen wat er nog meer kan met dat apparaat :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes