Waar erger je je aan? #13

Nouja de verhouding melk/melkschuim/espresso zijn anders. Net als een latte anders is.

@Edin ik vind flat white in Nederland dus echt niet lekker, ik ken maar twee plekken in Nederland waar ze goed te doen zijn. Dus ik drink dan liever cappuccino want latte vind ik vaak teveel melk.
Ik denk dat flat white minder sterk is omdat dat toch vaak een kleiner kopje is, maar daar heb ik geen idee van.

En koffie in Australië is echt beter dan in Italië. Vooral in Melbourne moet je echt je best doen om slechte koffie te vinden. In Italië heb ik nooit écht lekkere gedronken. Sorry, not sorry.

3 likes

Ik merk hoe minder ik gebruik hoe beter mijn huid is, eigenlijk zoals @monkeyslut. Als ik het maar goed reinig. Ik de bovenste laag schoon met micellair water van garnier. Daarna exfolieer ik het met dermalogica daily microfoliant. Ik doe er dan een serum over van Catrice, de Catrice Hydro supercharged serum. Ik weet helemaal niet of dat serum van Catrice echt goed is maar het werkt voor mijn huid. Wat ik dan qua dag of nachtcreme gebruik maakt niet zoveel uit, als ik het maar reinig. De nachtcreme van de kruidvat skin science 30+ creme vind ik ook erg fijn. Ik gebruik deze overdag en savonds. Maar het is en blijft altijd zoeken. Heb hiervoor het e.e.a. geprobeerd wat niet werkte bij mij. Bij mij ligt het echt aan mijn hormonen. Als dat weer anders wordt dan heb je kans dat dit weer niks doet. En ik heb dit ook ooit in het TMI topic gepost icm met schimmelinfectie maar wat echt niet voor mijn huid werkt is kwark/yoghurt oid.
Als je deze post vervelend vindt omdat je hier niet op zit te wachten omdat je alleen even wilde klagen geef het dan gerust even aan, dan haal ik het weg.

5 likes

Dat ligt dan echt volledig aan jou.

20 likes

Voor alle LinkedIn haters; ik heb echt gegierd om deze TikTok you would never believe the ending of this story…🫢 #linkedin #comedy @vince.lam

6 likes

Dat is inderdaad zo, want het is wel vaak zo dat Italianen robusta gebruiken en dat vind ik niet te drinken.

Maar ik ga binnenkort naar Italië en dan ga ik wel een keer third wave koffiezaakjes opzoeken. Dat moét wel beter zijn dan Australië.

1 like

Ik vond de koffie in italië ook niet echt bijzonder. Krijg altijd een beetje het idee dat Italianen ook niet echt willen experimenteren op het gebied van eten en drinken.

6 likes

Nee ze kunnen wel wat leren van onze fushion keuken.

18 likes

Penne boerenkool met rookworst reepjes :joy::joy:

4 likes

Hahaha :joy: ik zou nooit durven om het met onze keuken te vergelijken.

2 likes

Ik dacht juist dat een flat white zonder schuim was waardoor die “flat” is, als in no bubbles. Een soort koffie verkeerd.

Edit: Hier staat alles uitgelegd: Flat White koffie Recept | Sla Starbucks over en maak dit drankje thuis... | Coffee Labs

Het is dus microschuim ipv gewoon cappuccinoschuim.

5 likes

GLS heeft besloten leuke mails te maken ofzo?

• Joepie, jouw zending is aangemeld voor levering!

• Houston, we’ve got a Parcel for you!

• Jouw pakje werd aan GLS overhandigd. Geen zorgen, het ridderteam draagt zorg voor je zending voor een vlekkeloze levering .

9 likes

Ohja dat zou goed kunnen, denk verkeerde conclusie die ik er in mijn hoofd aan heb gehangen met 2 delen espresso dus dubbele espresso.

2 likes

Ja precies, de meeste klassiekers qua eten zijn ook echt wel goed maar ik vind dat ze qua koffie nog een beetje achterlopen, op de meeste plekken dan.

flat white klinkt zo krom trouwens, stel je voor dat je ‘ne platte witte’ gaat bestellen

8 likes

broodje of drank?

2 likes

Een marginale man

9 likes

blijkbaar gewoon een franse zanger hoor die z’n auto de gracht in rijdt hoor!

5 likes

Wasda?

4 likes

Is wel echt nen marginale man precies

4 likes

frans hé

3 likes