Waar erger je je aan? #13

Heel erg bedankt iedereen die hierop heeft gereageerd voor alle tips! Die folie zal ik inderdaad even nakijken. Ben ook altijd erg benieuwd hoe warm het bij mijn bovenburen is die het inpandige balkon (waar je al wegfikt als je daar zit) hebben afgeplakt met vuilniszakken :slight_smile:

1 like

Que. Dan is het en warm en het stinkt naar warme vuilniszak, gadverdamme

2 likes

Ik snap het echt niet… Dacht eerst het is tijdelijk maar zijn nu een jaar verder. Maar zelf voor tijdelijk zijn er betere oplossingen (een buur had een tijd lakens ertussen geklemd) Maar goed dat is allemaal niet aan mij.

1 like

Woon in een grote stad op 15 min lopen van het ziekenhuis. Moet over twee maanden bevallen maar er hebben geen eigen auto. Dus ter voorbereiding taxi’s aan het bellen of ze die service hebben. Krijg ik steeds terug dat ze niks kunnen garanderen want misschien zijn er geen auto’s en ik kan beter reserveren van te voren. Dit is toch geen raar verzoek? Hoezo kost dit zoveel moeite? Baal dat ook dat het zo dichtbij is, maar niet haalbaar om met weten er heen te lopen.

1 like

misschien een rare maar zou je een rolstoel oid kunnen huren en zo naar het ziekenhuis kunnen? ik moet bv 20 min in de auto zitten toen, had een rolstoel ook wel aangekund denk ik (als alles goed gaat natuurlijk)

2 likes

ik ben zo’n leipe fietser, ik fiets het liefst zo hard dat mn benen in de fik staan en ik amper lucht krijg. fietsen is noodzaak, ik doe het omdat ik ergens moet komen, dan kan het maar beter zo snel mogelijk gaan ook. geen geduld voor al die lanterfantende luilakken die op hun elvendertigst peddelen alsof ze vakantie hebben.

edit lol peddelen doe je helemaal niet op de fiets maar ok, ‘trappen’ vond ik overdreven voor hoe langzaam ze gaan

10 likes

Felyx :joy:

Maar nee ik vind dat niet raar want je weet toch niet wanneer je precies gaat bevallen? Er zullen toch wel taxi’s zijn dan? Of je huurt een maand een auto oid

5 likes

Ik ook niet eerlijk gezegd. Wat is je verzoek dan precies, of ze een taxi bezet kunnen houden (dus eigenlijk reserveren) voor over twee maanden met tijd/dag onbekend of wat bedoel je met service?

11 likes

Ik ben nooit bevallen dus geen idee maar kun je je niet laten brengen tzt door je verloskundige? Die komt toch altijd eerst checken voor je naar het ziekenhuis gaat?

1 like

Huh dit is toch heel logisch. Je weet niet wanneer je precies gaat bevallen. Moeten ze een maand lang een auto reserveren die jou eventueel naar het ziekenhuis kan brengen?

28 likes

Zou je niet kunnen kijken of er bijvoorbeeld deelauto’s in de stad zijn die je evt zou kunnen gebruiken? Niet in de zin van reserveren, maar wel vast uitzoeken hoe dat allemaal werkt. Je hebt bijvoorbeeld verschillende apps die je daarvoor kunt gebruiken. Dan spreid je je kansen wat meer, mochten er geen taxi’s beschikbaar zijn

3 likes

Als je in een grote stad woont, kan je dan geen Uber of Bolt gebruiken? Of aanmelden voor deelauto’s (Sixt, Greenwheels enz.).

Heb iig nog nooit gehad dat er geen taxi beschikbaar was.

Oh ik dacht dat het niet zo een gek verzoek was. Ze bieden 24/7 service. Dus dacht dat als ik zou bellen ze dan voorbereid iemand konden sturen (leren bekleding ipv stof). Niet dat zij speciaal een auto vrij houden. Vond het gewoon gek dat je moet reserveren voor een rit en niet zo op de dag kan bellen.

Ik word begeleid in het ziekenhuis, dus heb geen verloskundige die mij kan brengen. We gaan nu inderdaad voor de leen auto. Vind het zelf geen gekke vraag en lijkt me ook niet dat wij de enige zijn. Heb online al meer gelezen over mensen die met de taxi gingen.

2 likes

Nou het lijkt me voor het taxibedrijf ook niet aantrekkelijk: het is een kort ritje dus weinig opbrengsten en je hebt de kans dat de auto vies wordt. Snap wel dat ze niet heel happig zijn.

16 likes

Ik bedoel dus dat je niet op de dag een auto kan regelen. Dat je dat dus meer tijd van te voren moet reserveren terwijl ze wel 24/7 service zeggen te hebben.

Dat snap ik. Maar ik kan dus ook niet dan bellen om te vragen of ze beschikbaar zijn.

2 likes

Huh, klopt dit wel? De meeste taxiritjes worden toch op het moment zelf geregeld?

Dat dacht ik ook. Maar ze geven aan dat ik het online reserveringssysteem moet hebben. Maar ik kan niet reserven voor over een half uur.

Misschien bedoelen ze dat. Maar ik dacht dus dat onverwachte ritten of last minute verzoeken normaal waren bij taxi’s. Dus ik verwonderde me over het van te voren reserveren.

Miss heb je meer kans bij Uber etc idd. Is rond je uitgerekende datum een auto lenen of huren een optie?

2 likes