Waar erger je je aan? #13

Ik zou goed opletten want als je HR++ glas hebt (wat ik wel verwacht in een goed geïsoleerd appartement) dan kan je meestal geen folie aan de binnenkant plakken (risico op scheuren) en moet dat aan de buitenkant. Er bestaan ook zonwerende screens die je met zuignappen aan de buitenkant kan bevestigen. Misschien is dat iets?

Kun je het niet ook op verminderd woongenot gooien en de huurcommissie benaderen hierover? Want geen zonwering verzorgen is één ding, maar zonwering helemaal verbieden mag toch bijna niet?

1 like

Gekke tip van de woningbouw, in supergoed geïsoleerde woningen is het juist van belang om de warmte buiten houden, want als het eenmaal binnen is blijft het hangen. Dus alles dichthouden, hooguit 's avonds/'s avonds open als het afgekoeld is.

En wat stom dat zonwering niet mag! Dat is juist een supergoede manier om woningen koel te houden (en te voorkomen dat mensen airco’s aanschaffen die anders niet nodig waren geweest)

3 likes

Ik vermoed ook dat dat de tip is en niet; zet alles lekker open als het 40 graden is

4 likes

Webshops die onwijs irritant doen als je ze iets vraagt.
Ik mailde hun mijn / hun probleem, namelijk een product bij hen gekocht die gebreken vertoond en nu stellen ze al drie keer dezelfde vraag. Waarop ik al drie keer antwoord geef. Hun product vertoond gebreken (Milanese horlogeband met scherp ringetje die kleren kapot trekt). Óok willen ze dat ik foto’s stuur (waarop je niet kan zien dat het scherp is) en dan zullen ze wel even kijken wat de oplossing is.

Nou wat dacht je van het bandje omruilen voor een die wel deugt en niet wederom mijn kleren kapot trekt? (wat ik al had uitgelegd in de mail) Het bandje waarom het gaat komt nieuw uit de verpakking en is gelijk weer terug gestopt, maar ik had al eens eerder daar hetzelfde bandje besteld en die was ook al vrij snel met een scherp randje/ringetje, maar dat kon ik misschien nog wel wijten aan slijtage na het een half jaar gedragen te hebben. Tip voor mezelf, laatste bandje daar besteld. Mij zijn ze kwijt. Slecht bandje, slechte service. :face_with_symbols_over_mouth:

3 likes

Wat is naakte molrat in het Italiaans?

Door de warmte kom ik moeilijk in slaap, maar nu lig ik dus al de halve nacht wakker

1 like

Ergenis is een groot woord, maar waarom zijn er mensen op een elektrische fiets die nog steeds zacht fietsen? Dit zijn wel voornamelijk oude mensen die waarschijnlijk toch geen haast hebben, maar ik snap het niet. Het zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die in een tunnel naar beneden gaan remmen.

2 likes

Ik snap weer niet waarom mensen op de fiets zitten alsof ze nog één minuut hebben om een koffer vol geld op te halen. Echt die trein rijdt over een halfuur wel weer, je kan best een paar minuten later in je afspraak aankomen en verder kan ik niks bedenken wat boeiend genoeg is om de benen onder mijn lijf vandaan te trappen. Lekker rustig aan, verpest mijn zen niet

18 likes

Ik haat die mensen. Dan moet ik daar achter ook remmen en me de pleuris omhoog trappen.
Die mensen fietsen ook altijd in t midden.

3 likes

Ik heb keeeeelpijn. Net een zelftest gedaan (dat was lang geleden joh) en geen Corona dus nu ben ik bang dat het keelontsteking is :slightly_smiling_face: ugh

1 like

Heel erg bedankt iedereen die hierop heeft gereageerd voor alle tips! Die folie zal ik inderdaad even nakijken. Ben ook altijd erg benieuwd hoe warm het bij mijn bovenburen is die het inpandige balkon (waar je al wegfikt als je daar zit) hebben afgeplakt met vuilniszakken :slight_smile:

1 like

Que. Dan is het en warm en het stinkt naar warme vuilniszak, gadverdamme

2 likes

Ik snap het echt niet… Dacht eerst het is tijdelijk maar zijn nu een jaar verder. Maar zelf voor tijdelijk zijn er betere oplossingen (een buur had een tijd lakens ertussen geklemd) Maar goed dat is allemaal niet aan mij.

1 like

Woon in een grote stad op 15 min lopen van het ziekenhuis. Moet over twee maanden bevallen maar er hebben geen eigen auto. Dus ter voorbereiding taxi’s aan het bellen of ze die service hebben. Krijg ik steeds terug dat ze niks kunnen garanderen want misschien zijn er geen auto’s en ik kan beter reserveren van te voren. Dit is toch geen raar verzoek? Hoezo kost dit zoveel moeite? Baal dat ook dat het zo dichtbij is, maar niet haalbaar om met weten er heen te lopen.

1 like

misschien een rare maar zou je een rolstoel oid kunnen huren en zo naar het ziekenhuis kunnen? ik moet bv 20 min in de auto zitten toen, had een rolstoel ook wel aangekund denk ik (als alles goed gaat natuurlijk)

2 likes

ik ben zo’n leipe fietser, ik fiets het liefst zo hard dat mn benen in de fik staan en ik amper lucht krijg. fietsen is noodzaak, ik doe het omdat ik ergens moet komen, dan kan het maar beter zo snel mogelijk gaan ook. geen geduld voor al die lanterfantende luilakken die op hun elvendertigst peddelen alsof ze vakantie hebben.

edit lol peddelen doe je helemaal niet op de fiets maar ok, ‘trappen’ vond ik overdreven voor hoe langzaam ze gaan

10 likes

Felyx :joy:

Maar nee ik vind dat niet raar want je weet toch niet wanneer je precies gaat bevallen? Er zullen toch wel taxi’s zijn dan? Of je huurt een maand een auto oid

5 likes

Ik ook niet eerlijk gezegd. Wat is je verzoek dan precies, of ze een taxi bezet kunnen houden (dus eigenlijk reserveren) voor over twee maanden met tijd/dag onbekend of wat bedoel je met service?

11 likes

Ik ben nooit bevallen dus geen idee maar kun je je niet laten brengen tzt door je verloskundige? Die komt toch altijd eerst checken voor je naar het ziekenhuis gaat?

1 like

Huh dit is toch heel logisch. Je weet niet wanneer je precies gaat bevallen. Moeten ze een maand lang een auto reserveren die jou eventueel naar het ziekenhuis kan brengen?

28 likes