Waar erger je je aan? #13

Omggg, never forget die keer dat mijn hond bovenop een andere hond sprong (en mij daarmee ten val bracht) toen die hond in kwestie op anderhalf meter naar de mijne gromde, blafte en uitviel. Zijn baas corrigeerde de hond niet en werd vervolgens woest op mij dat ik mijn hond niet onder controle heb. Nee gozert, JIJ hebt je hond niet onder controle

(Ik koos er overigens zelf niet voor om zo dicht langs die hond te gaan. Loop altijd met een afstand om honden heen, maar ik kwam nu een omheind veldje uit en de andere eigenaar ging direct naast de uitgang staan)

2 likes

Honden die niet aangelijnd zijn waar het wel moet, daar zou ik een heel topic over kunnen vullen. Maar ik zal het niet doen.

6 likes

Huisdieren uberhaupt. Of moet dat in impopulaire meningen?

9 likes

Ik heb een koortslip (al een ergernis opzich) maar dat mensen dan zeggen “oooh heb je een koortslip? Weet je wat daar tegen helpt?” En dan een heel verhaal. JA GERDA IK WEET DAT IK EEN KOORTSLIP HEB EN JA IK WEET WAT DAAR ALLEMAAL TEGEN WERKT MAAR BLIJKBAAR BIJ MIJ NIET HE!!!

16 likes

Zou er zeker een melding van maken! Dit is hel privacygevoelige info die verkeerd gedeeld is, slechte zaak hoor!

2 likes

Viel me op dat In Berlijn 90% van de honden los lopen, ook gewoon op drukke straten enzo. Geen idee wat de regels zijn, maar deze honden doen dan ook écht niets. Super braaf.

Kunnen Nederlandse baasjes nog wat van leren

2 likes

Ik woon middenin het centrum van een stad(echt tussen de winkels) en zelfs daar laten mensen hun hond los lopen. Echt belachelijk.

Ongevraagde advies is sowieso een grote ergernis :smiling_face_with_tear:

Ik wilde daar vanavond na jaren eindelijk aan beginnen, maar dat gaat dus niet meer door. :joy:

3 likes

Hbo max heeft m erop staan

3 likes

Huh, ik had nog op de app JustWatch gekeken en daar geeft ie aan op geen enkele streamingdienst (die ik heb) te staan. Wat raar. Bedankt voor de tip!

EDIT: Dat was blijkbaar de film, hij staat naast HBO ook op Prime @Nimbus2000!

1 like

Ja ik heb die ervaring ook, maar dan in Londen (niet op straat, maar in parken). Dan heb ik er ook weinig problemen mee dat ze loslopen. Maar op een of andere manier zijn er gewoon heel veel slecht opgevoede honden en asociale baasjes in Nederland?

3 likes

Ja pfoeh ik vind t heftig wéér een abbo aan te schaffen. En vpn durf ik niet zo goed. Ik zou via npo plus van mn ma kunnen kijken. Alleen als ik in België ben kan dat niet :sweat_smile:.
Lekker suffig maar zat er helemaal in, moest nog 1 seizoen en een paar afleveringen.

2 likes

werkt dat bij jou? ik heb dat eens geprobeerd en toen moest je een account aanmaken inclusief brits telefoonnummer of telecom abonnement :o_o:

2 likes

Over het algemeen zijn honden geen robots dus doen ze wel eens iets wat je niet wil. Zo irritant als mensen menen dat je je hond moet opvoeden.
En nee ik laat m nergens los waar het niet mag en probeer ik altijd als ik zie dat ie stout gaat doen het voor te zijn, maar lukt niet altijd.

8 likes

Of dat blaffende honden altijd maar gecorrigeerd moeten worden :upside_down_face:

6 likes

Het bericht over perongeluk een familielid informeren over iets medisch herinner ik me dat mijn voormalige tandarts dat ook deed. Ik was daar al vijf jaar niet meer geweest, woonde ook al meer dan vijf jaar niet meer thuis dus of ik er wel of niet naartoe ging was mijn zaak.

M’n moeder ging er nog wel heen en ging verhuizen, waardoor het dus haar laatste keer daar was. Zeiden ze: oh ja we hebben uw dochter ook al jaren niet meer gezien dus hier hebt u haar afsprakenhistorie en foto’s en overzicht van behandelingen, die kunt u wel ff aan haar geven toch. Dus kwam m’n moeder een paar maanden terug met die documenten aanzetten. Echt HOE bedenk je als tandarts/tandartsassistent dat je al die gegevens zomaar effe meegeeft aan een familielid??? AVG wie?? Echt zo boos was ik.

En sommige, gevoelige afspraken in de zorg worden juist weer heel secuur benaderd. Ik had een telefonische afspraak en nam op met m’n gewone naam. Herhaalde de medewerkster m’n naam, daarna noemde ze m’n geboortenaam, moest ik zelf m’n geboortedatum noemen en vroeg ze of ik op adres X woonde. Alles om er maar zeker van te zijn dat ze niet een zus/moeder/random vrouwelijk familielid aan de telefoon had. Ook een uiterste, maar wel netter dan hoe het bij de tandarts ging :sweat_smile:

18 likes

Je mag m’n Prime inlog als je wil. Zo ja stuur maar een pb!

3 likes

Die ziekenhuizen kunnen er wat van. Een paar jaar geleden werd mijn moeder heel plotseling met iets ernstigs naar het ziekenhuis gebracht, enorm geschrokken natuurlijk, superveel zorgen om haar. Had ik 2 maanden later onverwachts een gemist gesprek van dat ziekenhuis terwijl ik aan het werk was (ik ben contactpersoon in noodgevallen voor m’n moeder), voicemail achtergelaten of ik alsjeblieft zo snel mogelijk terug kon bellen. Mijn hart zat alweer in m’n keel, paniek, alles, bel ik terug, blijkt dat ze mij gebeld hadden omdat ze mijn moeder nodig hadden om een afspraak te verzetten maar dat m’n moeder haar telefoon niet direct opnam. Waren ze maar meteen mij gaan bellen, ik was echt zo pissig :roll_eyes:

5 likes

Wtf hoe is dat een noodgeval

1 like