Waar erger je je aan? #13

Volgens mij heb ik deze ergernis hier vaker gezien, maar ik heb hem nu ook. We zijn dus bezig met het kopen van een huis en ik heb hier alle contacten voor gestart (makelaar, hypotheker, notaris). Nu word ik in het koopcontract én in de hypotheekaanvraag als eerste genoemd, wat ik top vind, want ik heb de boel ten slotte in gang gezet zeg maar. Alleen nu krijgen we post van de notaris (met wie ik ook het contact heb, opdracht/offerte goedgekeurd etc) en die als eerste gericht aan mijn vriend en ik word gezien als partner. Dat ben ik natuurlijk ook, maar het stoort me gewoon dat ik al het contact gelegd heb en ze hem dan als eerste noemen.

15 likes

Is altijd nog beter dan toen wij ons huis kochten.
Ik stond als eerste overal op qua contact. Op de dag van sluiting kreeg ik alle telefoontjes (verkoper wilde extra voor de achterblijvende spullen) dan ging de makelaar weer in gesprek met de verkoper. Dan werd ik weer gebeld over iets anders. Met als laatst in dat gesprek :’ bel je over een half uur terug om te horen of jullie bod is geaccepteerd '.
Ik wachten en wachten.
HADDEN ZE MIJN MAN GEBELD!
Nadat IK de hele dag shit aan het regelen was tijdens mijn werk.
Maar goed, wonen er nu alweer ruim 2.5 jaar

8 likes

Oooh zou ik echt slecht tegen kunnen. Net zoals dat de verkopers ons gemaild hebben en die mail alleen naar mijn vriend gestuurd hebben, terwijl ik dus koper a ben en mijn emaildres ook gewoon op het contract staat. Ik ben dus ook zo kinderachtig om dan vanuit mijn eigen emailadres te gaan antwoorden, haha.

(een andere reden waarom ik er zo op zit, is omdat mijn vriend niet altijd alles doorgeeft wat ons beide aangaat zeg maar, haha)

3 likes

Ik heb nu alleen een brief gekregen van ze, maar ik twijfel dus wel om er inderdaad iets van te zeggen.

1 like

Waarom twijfel je? Gewoon aangeven hoor. Anders veranderd er niks.

8 likes

Ik heb het toen ook benoemd naar de verkopende makelaar (wij kochten zelfstandig) dat in het te bizar vond dat ie mij de hele dag aan het bellen was. Maar op het moment Supreme mijn man ging bellen.
Werd een beetje dom weg gelachen maar kwam wel over gelukkig

8 likes

Ooh je bedoelt de verkopers, die hebben gemaild. De notaris heeft een brief gestuurd en daarvan twijfel ik of ik er wat van zeg of niet.

Die verkopers ga ik gewoon vanaf mijn emailadres terug mailen in de hoop dat de boodschap dan duidelijk is.

1 like

Ik was echt in een ‘ik haat mijn lichaam’ bui en toen ging ik ook nog eens naar hunkemoller?? Why? Maar wat zijn die verkoopsters daar irritant met hun blije gedoe in de paskamers😡

‘Alles in orde dames??’
‘Kan ik iemand helpen damessss?
‘Wat is het stil hier!’

Ja sorry het zou toch verontrustender zijn als ik tegen mezelf zou praten in de paskamer of niet

31 likes

Ik had ooit bij de hunkemoller dat die vrouw mijn naam ging vragen. En ik was helemaal verbaasd, want waaaaarom heb je mijn naam nodig? Maar had mijn naam maar gewoon gezegd. Ging ze mijn naam op een bordje naast de paskamer schrijven??? En vervolgens was het de hele tijd ‘lukt het Baron?’ ‘Passen ze Baron?’ En tegen een collega ‘oh kun je dit even naar Baron brengen?’ Meeeeeeeeeid kappen nou

42 likes

Mail ze met jouw emailadres en start de mail met iets als “ik ben koper A en regel de administratie, kunt u voortaan alle communicatie aan mij richten? bedankt” Dan is het meteen duidelijk.

11 likes

En best veel mensen zeggen als het fout is: ‘dat dacht ik al’. Wat nou dat dacht ik al. Als je dat echt dacht had je dat antwoord niet gegeven.

7 likes

En het is ook gewoon een zakelijk iets, niks persoonlijks. Dat mag je best aangeven

4 likes

Zoiets zat ik inderdaad aan te denken.

2 likes

“DiE zAl De BrOeK wEl AaNhEbBeN”

6 likes

Niet denken maar doen!

4 likes

Blijkbaar krijg ik het ook morgen. Snap niet waarom want er is vind ik geen reden voor.

1 like

‘Betty Boop’ :joy:

5 likes

We kunnen het topic sluiten!!

(Quote van Stefan Sagmeister, het enige wat ik heb onthouden van mijn gefaalde opleiding grafische vormgeving.)

4 likes

mensen die ‘zeer zeker’ zeggen

1 like

Dat er in een ruimte waar de airco aanstaat altijd wel iemand zit die dan gaat zitten zeiken met: ‘o wel fris hé, kan de airco uit?’ NEE :angry:

5 likes