Volgens mij is dat niet zo vreemd. Mijn restafaval wordt ook 1x/4weken opgehaald, maar m’n plastic, papier, en GFT 1x/2weken. Als je goed scheidt, dan is het prima te doen.
Is in steeds meer gemeenten hoor. Afval scheiden wordt zwaar gestimuleerd, door restafval maar heel weinig op te halen en het véél duurder te maken als je een grotere restafvalcontainer wil. Maar ik moet zeggen dat wij met z’n tweeën het makkelijk redden met 1x per 4 weken restafval (alleen niet als we veel piepschuim hebben maar dat is tot nu toe 1x voorgekomen toen we allemaal lampen hadden gekocht).
De container is meestal voor de helft of tweederde vol. Ben wel benieuwd hoe dat straks gaat omdat we een baby krijgen en ze hier nog geen aparte luiercontainers hebben. Maar in eerdere huizen was ik ook gewend dat ik onbeperkt restafval kon wegbrengen in een ondergrondse container!
Love dit lekkere weer maar wat ik echt haat eraan is dat iedereen tot laat op straat gaat rondhangen/flaneren/scooterrijden/luid praten en lachen alsof we aan een Spaanse costa zitten en morgen niet gewoon een werkdag is.
Groetjes van de zure buurvrouw
Ik ben gisteren naar de kapper geweest en ben eigenlijk niet tevreden over de behandeling zelf, het resultaat is gewoon prima dus dat is goed, maar ik baal nu zo van mezelf dat ik ter plekke niet gewoon heb gezegd dat ik een bepaald masker niet wilde waar ik €15 extra voor betaald heb, iets wat voor het wassen nog besproken is. En ik zie er eigenlijk ook geen resultaat van + heb nu een mega jeukende hoofdhuid die sowieso al erg gevoelig is.
Bluh ik voel me helemaal niet fit, moet vandaag nog werken en MOET dingen voorbereiden omdat ik iets moet presenteren maandag. Ik moest iets printen op grote vellen maar het werkte niet dus nu ben ik zelf bezig om het op te schrijven op grote vellen maar ik ben niet tevreden.
Ik wil niet al m’n plannen afzeggen dit weekend maar ik vrees dat ik dat wel moet gaan doen Maar ik heb echtttttt geen zin om met die hitte in mijn zolderwoning te zitten. En moet woensdag echt fit zijn want ik ga dan op vakantie.
Sorry voor de klaagpost.
Och ja drama serie voor als je een huiler bent. De favo bezigheid van m’n vriend tijdens die serie was kijken of ik alweer zat te janken. Denk dat er geen een aflevering is geweest waar ik minder dan 2x heb gehuild
Uit nieuwsgierigheid de trailer net gekeken en ik zit al te janken haha. Weet niet of deze serie wel een goed idee is voor mij. Ik huil al bij de WNF reclames
Ik was een aantal jaren geleden met deze serie begonnen. Andere collega toevallig ook op dat moment. Begint een andere collega die hoorde dat we beide twee afleveringen gekeken hadden het einde vannt seizoen te spoileren
Bij mij zijn ze juist teruggekomen op het plastic/blik etc scheiden omdat ze het in de fabriek blijkbaar beter/goedkoper kunnen dan mensen zelf dus nu zit ik voor niets met m’n fancy prullenbak met 2 aparte bakken. Nja.
Wij hebben gelukkig wel ondergrondse containers, maar dus alleen glas, papier en restafval.
Fantastisch he? Ik vind het vollediger dan Grey’s ofzo
Wij hebben precies hetzelfde, vorig jaar verhuisd, prullenbak met twee vakken aangeschaft en een maand later werd het veranderd naar dat ze het in de fabriek sorteren
Kun je bij je ramen komen? Mijn ouders hebben zonnewering/screendoek met tourniquets. Dan heb je per raam een los zonweringsdoek met oogjes en op de hoeken van je kozijn zet je de tourniquets. Dat zonweringsdoek hang je er dan met de oogjes overheen en de tourniquets draai je een kwartslag zodat ze dicht blijven zitten. Super simpel en ook niet heel duur, je moet het alleen wel los per raam ophangen, maar het voordeel is dat je er ook niets van ziet als je ze niet ophangt.
Wow dit klinkt heel goed! Dank je wel voor de tip. Ga hier even goed induiken want dit klinkt als een ideale oplossing.
Hopelijk is dit een goede oplossing! Mijn ouders hebben dit denk ik al 20 jaar en ze hebben er nog steeds iedere zomer profijt van.
Nog meer tranen dan bij Greys? Daar hou ik t al praktisch nooit droog, laat deze serie maar ff links liggen dan, haha
Ik heb een vriend die vrijgezel is en die bij elke potentiële partner zijn hele karakter aanpast. Vindt zij bepaalde muziek leuk, dan vindt hij dat ook. Rookt zij, dan gaat hij ineens ook roken (terwijl hij daar altijd een hekel aan had), enz enz. Vind dat echt een beetje triestig. Hij gaat er dan ook volledig in op, laat niets meer horen en als het op de klippen loopt zie je hem ineens weer. Snap echt niet hoe je zo kunt zijn
Aww, kan je geen combinatie doen? Dat je in de vroege ochtend wat werk verzet en op de hete momenten je plannen kan laten doorgaan?
Een combinatie van dingen:
- Ik zit in een warm klaslokaal
- Buiten precies voor mijn lokaal wordt er gebarbecued met wegwerpbarbecues en goedkoop vlees van AliExpress kwaliteit
- Het raam stond open dus alles stinkt vet chemisch
- Sommige studenten volgen deze les voor de 3e keer vandaag.
@Zora Wil hij gewoon niet te graag een partner? Is hij verder erg onzeker? Zo zonde want dit maakt het er ook niet veel beter op qua datingsucces.
Ik vind dit ook altijd zo tering irritant
Eerder hadden ze een optie dat je alles in 1 pakket kon krijgen maar dat is niet meer geloof ik