Waar erger je je aan? #13

Verkeersveiligheid is inderdaad pure jaloezie

35 likes

Iedereen in het verkeer is kut

16 likes

Lol ja, jaloers op alle mensen zonder schedelbreuk :+1:

9 likes

Dit is vanaf nu mn lieverlingswoord.

15 likes

Oooh man en dan van die mensen op speed pedelecs die kriskras overal doorheen gaan en wisselen tussen op de weg fietsen, waar ze thuis horen, en het fietspad. Had er laatst bijna een onder mijn bumper omdat hij ineens van het fietspad de weg op dook vlak voor mijn auto. Binnen de bebouwde kom, dus ook niet op een invoegplek waar je dat verwacht. Echt het domste idee ooit om die dingen toe te staan en op de autoweg te laten.

7 likes

Sneller fietsen moet je. Hup trappen. Mijn vanmoof moet erlangs.

1 like

ugh kunnen we niet na de zoveelste discussie hierover gewoon concluderen dat iedereen in het verkeer elkaars vijand is en dat iedereen behalve ik moet optyfen?

15 likes

Maar eerlijk, wat wil je dan, ik woon bijvoorbeeld in een stad waar elke weg een eenbaansweg wordt en mensen langer er over doen om de stad uit te komen dan als ze het met een elektrische fiets zouden fietsen

Natuurlijk ben ik gevaarlijker omdat ik sneller ga maar het aantal mensen op elektrische fietsen is echt geen kleine minderheid meer, en dat wordt een steeds groter aandeel dus ik vind dat niet elektrische fietsers ook rekening moeten houden met mensen die sneller gaan en dus ruimte moeten geven om langs ze te fietsen.

2 likes

En ik maar ik ga toch tering snel dus van mij heb je geen last :dash:

2 likes

Ja op een niet-fietspad ja

1 like

ik vind pedelecs ook gewoon sneu, duizenden euros spenderen omdat je je te goed voelt voor een ander gemotoriseerd voertuig en goed voelt onder de illusie dat je nu lichaamsbeweging hebt

maar uiteindelijk heb je gewoon een nog gevaarlijkere scooter gekocht

7 likes

Naaah dat is onzin! Zou geen probleem moeten zijn hoor

3 likes

Ja wet van de jungle

4 likes

Nou echt hé.
Maar ik zei het tegen m’n collega’s en we gaan gewoon langere pauzes doen op mijn kolftijden en ze doen het er maar mee.

2 likes

gelukkig hebben in Nederland nog altijd voorrang van kwetsbaar verkeer en zul je als snellere verkeersdeelnemer je aan moeten passen aan minder snellere verkeersdeelnemers.

maar het merendeel van de bevolking die tegenwoordig de weg terroriseert met zulke fietsen doen het niet om de reden die jij aanhaalt. Enkel omdat ze lui zijn en denk beter te fietsen met een elektrische fiets wat niet waar is Hoe gezond is elektrisch fietsen? | EOS Wetenschap

• De Nederlandse Fietsbond raadt elektrisch fietsen eerder af3 : ‘Je denkt dat je gezond bezig bent, maar ondertussen doe je veel te weinig’.

• " je verbrandt minder calorieĂ«n op een elektrische fiets dan op een gewone

• Over het algemeen verbruik je minder zuurstof wanneer je elektrisch fietst: bij een ritme van 60 keer trappen per minuut is je hartslag en zuurstofopname lager op een e-bike dan op een gewone fiets. Dat bevestigt dat je meer inspanningen levert op een gewone fiets , met een groter effect op je conditie

• Nederlands onderzoek5 toont dat het risico op een ongeval groter is met een elektrische fiets dan met een gewone.

daarnaast vind ik het ook gewoon onlogisch dat je een examen moet afleggen voor de bromfiets maar niet voor elektrische fiets die ook al snel 30 km per uur rijd. Net zoals dat je met een auto op woonerf ook maar 20 km per uur mag rijden bijvoorbeeld, zou je dan ook geen rijbewijs nodig hebben?

5 likes

Maar een elektrische fiets en een pedelec zijn wel echt twee andere dingen. Een reguliere elektrische fiets haalt de 30 niet zomaar hoor

Ik heb sindskort een elektrische fiets, dan mag het minder gezond zijn maar nu fiets ik tenminste in plaats van dat ik de auto pak :smiling_face_with_tear:

4 likes

ik vind het wel weer stom dat calorieen verbranden en dergelijke blijkbaar weer een hoofd reden moet zijn om te fietsen. Voor mij is een fiets gewoon een middel om naar mn werk te gaan en boodschappen te doen en dan doe ik dat liever met een elektrische fiets ipv gewone fiets of auto. Ik denk dat een fiets voor de meeste mensen ook geen kcal verbrand middel is maar gewoon een voertuig om van a naar b te gaan. De maatschappij mag echt wel eens van het idee af dat iedereen continu op dieet moet zijn (en dan ja ja obesitas epidemie etc etc maar ik vraag me wel af hoe veel daarvan fatphobia is). Waarom mag fietsen ook niet gewoon iets voor de leuk zijn? (niet dat ik daaraan kan relaten want ik haat fietsen maar goed ieder zn hobby)

Maar goed afgezien daarvan zijn ebikes wel een terror op de weg en snap ik echt niet dat er geen betere regels zijn qua snelheid of herkenning

34 likes

Als je echt héél snel fietst zou ik wel opletten op kruispunten met auto’s. Elektrische fietsen (en coureurs) lijken soms echt uit het niks te komen.

En ja, dan ben je wettelijk gezien als fietser in je recht en de automobilist in fout. Maar maakt dat echt uit als je als fietser dood bent?

4 likes

Ja ik heb hier in de buurt een rotonde en ben zo vaak geschrokken van electrische fietsers die echt uit het niets leken te verschijnen. En op zo’n rotonde hebben (en nemen) ze voorrang. Levensgevaarlijk.

4 likes