Waar erger je je aan? #13

Er waren mannen over de vloer om glasvezel aan te leggen (jippie). Ik was al een uur zonder problemen aan het werk tot zij ‘iets’ in de meterkast waar ook mijn modem staat gingen doen.

En weg internet + werkomgeving. Goed, kan toeval zijn het is wel vaker voorgekomen. Maar na 10 minuten ging ik toch even vragen of ze misschien iets deden waardoor mijn internet nu niet werkte. De reactie was ‘nee mevrouw wij doen helemaal niets met het modem, het internet moet gewoon werken er is vast iets anders aan de hand’…

Ok okay prima, zag nergens storingen staan dus ik een hotspot maken maar dit was onwerkbaar. Mijn televisie gaf ook direct een foutmelding. Dus ik weer vragen of er echt niets iets aan de hand was.

Hoop gezucht en gesteun ‘nee mevrouw kan niet want kijk maar alle lampjes branden maar goed ga het wel nakijken’. En toen bleek dat er toch wel een kabel ergens uitgerukt was waardoor mijn internet het niet deed. Ik ben zelf ICT-er en heb ook gewerkt bij een internetprovider dus weet dat brandende lampjes op een modem niet alles zeggen :cry:

Toen nog een ‘hoe zwaar kan jouw werkomgeving nu zijn dat een hotspot niet voldoende is’ (mijn werkomgeving is vrij basic dus dan is het helemaal huilen dat een hotspot niet werkt) en ‘je moet wel uitkijken met tasjes ophangen in de meterkast’ (er hangen geen tasjes?!?) opmerking en ik heb mijn portie mannen wel weer gehad voor een maand.

Ergernis: mannen.

25 likes

Ik heb nog steeds een vieze mannenhandafdruk op mijn mooie witte muur naast mijn meterkast van toen ze bij mij glasvezel kwamen aanleggen. Wat een ellende was dat ook.

2 likes

Aha! Nu weet ik meteen wat ik vanochtend bijna onder m’n auto had. Die besloot ineens in volle vaart van fietspad naar rijbaan te wisselen midden op een rotonde! Dacht dat het een vreemde mountainbike was waar die vent op reed, maar dat was dus zo’n speed pedelec

2 likes

Kun je zelf dan nog wel pauze houden of moet dat ook tijdens het kolven?

1 like

Aanhakend op de fiets discussie hierboven: ik fietste vanochtend op een druk fietspad, komt er ineens een man op electrische bakfiets met 2 kinderen in die bak voorin met een rotvaart uit een soort bospaadje aan de zijkant. Die man keek nergens naar, en moest dus keihard plotselingbovenop de rem omdat er allerlei fietsers aankwamen (die voorrang hadden). Kinderen worden bijna uit het bakje geslingerd en moesten beide keihard huilen (ik gok van de schrik maar zag dat ene kind ook gewoon op de rand van die bak butsen). Echt wat een fucking idioot ben je dan :sob:

8 likes

Ik denk dat ook maar de beweging is een mooie bonus. Dan gaat het niet puur om calorieën maar om lichaamsbeweging die gezond is voor je hart, hersenen, mentale toestand et cetera. Als ik er niet op let op een kantoordag zit ik echt vér onder wat gezond is qua beweging, kun je nagaan als ik ook nog eens elektrisch zou fietsen.

En precies omdat het een middel is om van A naar B te komen hoef je het niet leuk te vinden en is het niet leuk vinden om te fietsen wat mij betreft geen goede reden om een e-bike te kopen.

12 likes

Wat reageer jij de laatste tijd kortaangebrand?

2 likes

Er zijn 2 kleine pauzes die zullen tijdens 't kolven vallen denk ik, en de lunchpauze kan ik dan meedoen! Dus i call good enough.

2 likes

Daar ben ik het mee eens hoor, over het algemeen is naar je werk fietsen beter dan elektrisch fietsen wat weer beter is dan met de auto en beweging is gewoon goed voor je. Als je enige beweging fietsen naar je werk is dan ben ik het er mee eens dat niet-elektrisch fietsen een betere keuz is voor je hart/etc. De nadruk die het artikel in een argument legt op calorieen vind ik een onnodig verschijnsel van dieet cultuur. Er staat ook in dat je met een elektriche fiets een groter risico hebt op het aankomen in gewicht, alsof dat Heel Erg is. Daarnaast is een elektrische fiets geen brommer ofzo, je moet nog steeds zelf trappen en een beetje je best doen. In mijn ervaring is een ebike ook nog eens best zwaar maar dat zal mijn eigen middelmatige ebike wel zijn lol

Dit gaat eigenlijk niet meer over ebikes maar eerder mijn ergernis met dieet cultuur en dat het gewoon nog steeds van alle kanten naar je toe gegooid wordt dat je niet mag aankomen!!! en dat je calorieen moet verbranden!!! Het is eigenlijk ook maar een klein deel van het artikel haha nu ik het nog eens doorlees.

Anyway ik ben ook van mening dat mensen hun eigen vorm van beweging mogen uitkiezen en dat je zelf de afweging mag maken of je met een gewone fiets naar je werk gaat of dat je met een ebike gaat en een wandeling doet savonds oid. Al zie ik ook wel in dat er genoeg mensen zijn die die wandeling niet maken en alleen met de ebike overal heen gaan en dat is lekker hun eigen verantwoordelijkheid.

4 likes

Ooh gelukkig! Fijn dat er toch ruimte is.

2 likes

Ja met dat laatste sowieso eens! Ik ben geen fietspolitie haha (vind zelf fietsen sowieso niet zoveel aan eigenlijk). Maar ben wel van het niet moeilijk doen als het ook makkelijk kan en dus beweging zoveel mogelijk in je dagelijks leven te integreren.

Als ik ver zou moeten fietsen (buiten de bebouwde kom) zou ik een e-bike zeker wel overwegen hoor, zag laatst een leuk appartement in the middle of nowhere en had al helemaal bedacht hoe ik dan met de elektrische fiets naar werk zou gaan. :innocent:

1 like

Terug van Amsterdam en ook een ergernis over fietsers. Waarom nemen ze dit zo serieus? Echt de druk die ik voelde om daar te fietsen, ik ga liever met de auto het moeilijkste kruispunt over dan ik dit opnieuw moet doen.
Als ik te voet oversteek dan moeten fietsers ook wachten.
Verwensingen van oliebol, fucker, … een collega viel door de tramrails en kwam neer op het fietspad en iemand zei: “Guys not in the middle of the road” alsof ze beslist had om juist op die locatie te vallen en wij haar voor niets uit de brand kwam helpen.

11 likes

Ik fiets naar mn werk over een dijk, buiten de bebouwde kom. Scholieren fietsen met zn 4 naast elkaar en vertikken het om aan de kant te gaan. Vet irritant en gevaarlijk. Maar nu is opeens alles de schuld van de persoon op de electrische fiets die netjes fietst. Beetje omgekeerde wereld.

1 like

Waarom is alles tegenwoordig ‘shared dining’??

20 likes

In die eerste post staat er niet een of het binnen of buiten de bebouwde kom is, maar daar trok ook iedereen conclusies.
Maar goed ik was vanmorgen vet gefrustreerd door die scholieren waardoor ik bijna op m’n bek ging. Dus misschien heb ik de discussie niet goed gelezen.

1 like

93 likes

Oh love deze als nieuwe meme

13 likes

Haha metoo, heb m ook als sticker op whatsapp

14 likes

Laten we anders allemaal de trein pakken voortaan. Oh wacht…

6 likes

Ja, ik discrimineer niet, ik vind alle fietsers kut.

9 likes