Ik kwam er deze vakantie achter dat ze in de Dikke van Dale dit woord ook gebruiken voor steentjes laten stuiteren op het water.
Ja ze nam het heel persoonlijk
maar ja als je zo tegen elke klant doet dan koopt er sowieso niemand wat
Ketsen
Ketsen ken ik alleen in de betekenis van seks hebben, klinkt wel heel puberaal.
Ik vind de manier waarop Eva Jinek interviewt altijd zo vermoeiend. Gast zegt âhet heeft vannacht geregend en ik heb onweer gehoordâ en dat moet Eva dan aaaaaltijd herhalen: âdus je zegt dat het vannacht heeft geregend en dat je onweer hebt gehoordâ (zomaar een voorbeeld natuurlijk).
Echt een reden voor mij zo min mogelijk te kijken
Heb verder nooit de link gelegd
Ja maar volgens mij hebben ze dat met t laatste bod best wel gedaan. Vind het eerder vervelend dat de vakbonden nu nog roepen dat de stakingen doorgaan. Het is toch gewoon t idee dat je sowieso moet onderhandelen, niet dat je 100% krijgt wat je eist?
Ns laat nu weten dat als de stakingen doorgaan het landelijke stakingen worden en niet regionaal zoals aangekondigd.
Sorry maar de ns heeft meer dan genoeg geld om hun mensen op een fatsoenlijke manier te gemoet te komen hoor.
Je weet toch niet hoe ver de vakbonden de ns al tegemoet zijn gekomen. Stakingen gebeuren echt niet zomaar.
Tienerjongens die me meissie noemen
Beveiliging die met in winkels achtervolgt
Ja maar ik dacht dat dat juist dus nu ook aangeboden was, de eenmalige bonus en die loonsverhoging ook(oa minimum naar 14 euro per uur en 5% loonsverhoging). Alleen niet alles met de inflatie. Plus de reizigers zijn denk ik uiteindelijk de dupe want de prijzen die toch al vrij hoog zijn zullen wel gaan stijgen.
Ik wil niet zeggen dat ze geen gelijk hebben met wat ze eisen oid, maar meer dat voor mijn gevoel het âwe zijn aan t onderhandelen maar de stakingen gaan doorâ een beetje botst. Ik zou denken je onderhandelt en als dat vast zit (zoals t zat voor het aanbod) dan ga je staken.
Daarnaast snap ik ook niet dat de NS niet meer doet hoor, zeker omdat ze al met personeelstekort zitten en als je de werkomstandigeheden niet beter maakt trek je nooit werknemers aan.
Ik kom binnen in de sportschool en het is er echt fucking heet?? Dus ik zeg is de airco kapot? Ohh vergeten aan te zetten ![]()
Hoe kan je dat nou vergeten
Mân kat heeft wéér op de bank geplast. Het stinkt zo erg ![]()
Nou Shaaar, een bod van 14 euro per uur, hoe kan je dat nou afwijzen? Doe het voor de reizigers!!1!
Nou maar echt. De stakingen vallen precies op de dagen dat ik ga vliegen en nog met de trein naar huis moet ![]()
Dat zeggen dat niks meer gaat rijden is toch ook gewoon powerplay van de NS. De vorige bleven andere trajecten ook gewoon rijden (behalve bij staking van midden NL). Mijn eigenbelang is ook gewoon dat ze gaan rijden maar snap ook dat de vakbonden nu niet zo maar zeggen joe prima we stoppen met staken. Denk alleen wel dat de gemiddelde reiziger ook gewoon denkt joh er is toch een aanbod gedaan, waarom dan nog staken?
Ja nu je t zegt lijkt dat wel weer druk vanuit de NS richting de vakbonden. En dan onder t mom van dat het te druk wordt en niet veilig zou zijn.
@tessel Je doet nou net alsof ik zeg dat 14 veel is en ze daarmee akkoord moeten gaan voor de reizigers terwijl dat totaal niet is wat ik zeg. Het was volgens mij gewoon een van de eisen, dat is geboden, dan is dat toch goed?
Het is voor de reizigers nou eenmaal kut, de meeste gaan niet een rondje treinen voor de lol. En ja dat de werknemers slechte werkomstandigheden/weinig loon krijgen is ook kut, maar dat zijn twee aparte problemen. Daarnaast vraag ik me ook echt af of je wel beseft hoeveel mensen werken voor een stuk minder dan dat werken, je doet net alsof t bizar weinig is.
Het is ook bizar weinig en iedereen die minder verdient zou moeten staken wat mij betreft. Leg dit hele land maar plat tot we allemaal een leefbaar loon krijgen
Ik denk vooral lekker staken. Ik vind het wel raar dat de universiteit zegt zorg maar dat je gewoon op tijd aanwezig bent en ga op tijd weg. Ja oké ik ga wel 24 uur eerder. Nee ik heb gelukkig iemand die er werkt en met de auto gaat, maar voor mensen die dat niet hebben is het ruk. Ik had wel verwacht dat de universiteit iets coulanter zou zijn.