Waar erger je je aan? #13

Zoals ik het heb meegekregen en zoals het bij ons gebruikt werd wel.
Jij kan dieprode trui met roze stippen wel je mooiste trui vinden.
Maar dat was niet wat mijn moeder bedoelde met “trek je wel iets knaps aan!”
Ook iets van. Gepast voor de gelegenheid zoiets?
En als je twee jassen heb, dan is de nette jas je knappe jas.

Maar taal verander mettertijd.

7 likes

Dat de scholen weer zijn begonnen en t weer zo tyfus druk is in de trein.

11 likes

Nee die andere mensen jatten gewoon onze dialect woorden, oprotten :rage:
Nog ff en ze zeggen ook de hele dag door ja denk :rofl:

4 likes

Noh, dat ken niet hoor.
We hebben het niet aan onze geefklier

3 likes

Hahaha wat een heerlijke uitspraak

3 likes

ben inmiddels wel benieuwd of zeikschrift zelf nog op de ophef gaat reageren haha

3 likes

Welke ophef? :frowning_with_open_mouth:

2 likes

Misschien is ze bezig met een brief waarin ze haar ideeën scherper vormgeeft, maar is sufferd d nog bezig met de grammatica verbeteren?

Nee flauw. Ik ben ook erg benieuwd, maar verwacht wel een reactie ja!

10 likes

Vraag me af wat ze zou kunnen reageren. Wat moet ze erover zeggen dat half NL haar en haar partner afzeikt. ‘Ja jullie hebben gelijk, we zijn inderdaad heel kut’? Of: ‘Nee we zijn eigenlijk echt heel leuk hoor in het echt’? Kan niks bedenken waar je iets mee bereikt verder

16 likes

ja over dat relatieartikel in Vrij Nederland haha waar het hier goed over losging

Potver! Weer wat gemist. ik ga op zoek

3 likes

Ja groot gelijk heeft ze, het is niet echt inhoudelijke kritiek waar je met een zinnig tegenargument op kan reageren ofzo

5 likes

Pff lekker motiverend
Als ik ooit krachttraining doe heb ik het meestal na max 45 min wel gezien haha maar dan voel ik me dus wel een beetje opgelaten dat ik alweer weg ga. Als een trainer dan zoiets tegen mij zou zeggen zou ik me zo betrapt voelen.

Maarja elke minuut getraind ipv op de bank gezeten is goed bezig vind ik

1 like

Hahahaha mensen zijn zo kut

2 likes

Ik ben net terug gaan lezen en het was het helemaal waard, ondanks ik nooit van die Daan had gehoord.

2 likes

@Vaiana ik wilde idd ook zeggen dat het een flinke read is, maar het het helemaal waard is. (de opmerkingen hier dus, het artikel ws niet)
Zelfs sylvia witteman zei juiste dingen.

Ik had nieuwe (dag)lenzen op tijd besteld, maar ze zijn nu al 2x vertraagd en nu zit ik zonder :cry: Of nja, nu heb ik links wel nieuwe lenzen, maar zijn ze rechts op.
Dus ik moet of m´n niet lekker zittende bril op komende dagen, of 2 linker lenzen indoen (verschillende sterktes links-rechts dus niet heel fijn, en dan lopen ze niet meer gelijk), of maar in 1 oog een lens doen. Of halfblind door het leven. Of binnen blijven. Ugh

Dat deden de collega’s bij m’n oude baan. Echt standaard werd er goedemiddag tegen mij specifiek gezegd als ik 1 minuut te laat was. Ik kan alleen met het ov reizen dus het gebeurde soms dat ik te laat was. Echt heel bizar. Toen ik er bijna weg ging zei ik standaard goedemiddag terug. Fuck die lui.

6 likes

Bij ons thuis werd het ook zo gebruikt inderdaad!

Nu ben ik heel benieuwd naar het volgende; volgens een vriend van mij is keilen ook iets Noord-Hollands, maar ik dacht dat dit overal wel werd gebruikt.

Ken jij de betekenis van het woord keilen?

• Ja
  • Nee
  • Er klinkt ergens vaag een belletje

0 stemmers

Het is dus zuipen

2 likes

Ik stemde eerst ja omdat ik het ken met als betekenis gooien, dat is dan weer Brabants volgens mij :laughing:

75 likes