Waar erger je je aan? #13

Aan dat ik sommige series op npo pas na een bepaalde tijd kan terug kijken. Doe niet zo betuttelend joh!

2 likes

bellen? heb dit ook wel eens gehad en werd vervolgens aan telefoon goed geholpen (wel pre-covid , kan best zijn dat je nu eerst 24 u in de wachtrij staatđŸ€Ą)

Ik vind het zo irritant dat bij mensen die overleden zijn door een ongeluk vaak staat ‘levenslustig, sociaal’. Moet dat het erger maken? Is het minder erg als iemand het leven hakkelend doorkwam? Of als iemand niet sociaal was? Ik vind het zo’n raar sentiment.

20 likes

Ja ik snap je ergenis, maar is dat ook niet gewoon lief bedoelt voor de nabestaande? :stuck_out_tongue:

En misschien is het ook vaak genoeg niet zo, maar dan zeggen mensen er misschien niks over :stuck_out_tongue:

4 likes

Dat denk ik ook, maar vind het gewoon zo nietszeggend? Natuurlijk is het onder de nabestaanden fijn om de persoon te bespreken zoals hij/zij was, maar voor ons als ‘buitenstaanders’ vind ik het maar gek.

1 like

Ik heb twee dezelfde witte t-shirts. En in eentje zit een vetvlek op de voorkant die er niet meer uit gaat. Dus ik check iedere keer of ik het goede shirt aan doe. Vanochtend zag ik niks, en nu sta ik te werken en ja hoor, weer dat shirt met die vetvlek. Al de zoveelste keer :smiling_face_with_tear:

5 likes

Mss zo een kek strijkplaatje op die ene doen.

10 likes

Aan de jongste zoon van m’n zusje. Kind is 6 en een enorme aansteller/huilebalk. đŸ«Ł

1 like

Haha, m’n vriend ergert zich altijd dood als we een programma kijken en er is iemand overleden en er wordt alleen maar positief over die persoon gepraat. Alsof je gaat zeggen “het was echt een verschrikkelijk persoon, totaal niet aardig en echt een lul. Blij dat hij er niet meer is.”

6 likes

Omg was dit voor of na zijn 30.000 stappen op LL? zeg me pls dat hij dat tenminste heeft verteld aan je en er nog steeds over opschept :joy:

1 like

Nee maar er zit nog wel iets tussen ‘levenslustig, sociaal’ en ‘een eikel, blij dat ik er vanaf ben’

2 likes

Dat is vaak bij mensen die overleden zijn. Je ziet het ook vaak bij mensen die b.v. vermoord zijn. Dat wordt er gesproken over iemand die de hele kamer blij maakte met haar/zijn vrolijke lach etc.

2 likes

Het was ook niet naar jou toe, maar het deed me gewoon daar aan denken.

1 like

Hahaha vroeger bij char. ‘I see an A, is there someone with an A??’ Yes my grandfather. ‘Ah yes I see. He loves you very much and he thinks you’re a great person’. Echt gewoon nooit eens een keer een overledene die zegt joe ik moet je niet, je bent echt kut laat me met rust

5 likes

Ik heb toch wel mijn minst favoriete format in de Nederlandse journalistiek gevonden (nog minder favoriet dan Op1): deze rubriek waarin vrij vervelende mensen met veel Ernst en Diepte over hun relatie praten

13 likes

18 minuten leestijd :joy:. Waarom zou ik zoveel tijd besteden aan het lezen over andermans relatie.

10 likes

Maar zo’n bericht is toch ook niet voor buitenstaanders?

@grace dit is dan ook wel een stel wat ik bijzonder slecht trek

7 likes

Het werd mij na een paar minuten te onuitstaanbaar :sob: wie heeft dit bedacht joh

4 likes

Omg hier krijg je toch meteen een slappe van. Als je daar al van schrikt omg hahaha

30 likes

Mooiste aan dit format is dat de interviews met zijn ex incl fotoshoot ook nog te vinden zijn.

8 likes