Ik zeg geen nee
Omg jaaaaa, lichte paniek heerst er dan bij mij.
Wow €2,59 hoe chill, ik mis echt Nederland als ik dat hoor. Diepvriespizza is hier echt bijna €9 per stuk en niet eens lekker
Mannen die je ineens weer appen, overduidelijk wat van je willen, waar je aan merkt dat ze dat om de een of andere reden niet willen/durven zeggen, dat je dan zelf maar een drankje voorstelt en dat ze dan ineens niet meer durven. Mij nie appe dan vriend
Ja nee echt chill die 12% inflatie waardoor veel mensen nu niet meer rond komen.
Ja? Ik vond het een beetje tonedeaf, de ergernis was juist dat alles steeds duurder wordt en dan vind ik een reactie van “echt chill ik mis NL hierdoor” wel een beetje misplaatst.
Sowieso een vergelijking die niet echt ergens op slaat als je geen enkele andere variabele meeneemt. Zo kan ik ook wel zeggen wow chill €0,70 voor pizza in Servië. Het zegt gewoon niks
Mensen die weeknummers gebruiken ipv data. Weet ik veel welke data in week 39 vallen
Aanvullende ergernis: als ik dan vervolgens ga Googlen wanneer het week 38 is, krijg je het antwoord nooit in de ‘voorvertoning’ van de zoekresultaten maar moet je eerst op zo’n aftandse 90’s vormgegeven website klikken voordat je eindelijk je antwoord hebt.
Je kan ook weeknummers zichtbaar maken in je agenda op je telefoon. Ik ben zo iemand die dus weeknnummers gebruikt, met dank aan werken bij een bedrijf dat alleen in weeknummers communiceerden, haha.
Haha ik vind weeknummers oke gezien die bijna in alle agenda’s duidelijk erbij staan; ik vind het dus kut als er over kwartalen wordt gesproken.
Manager: “oke dan zetten we dat op de agenda voor Q3 2023.”
Ik in mijn hoofd: januari 1, februari 2, maart 3, april 1, mei 2, juni 3, ahhh juli dus?
Tertalen zijn nog erger.
Ik heb een tweemaandsrapportage, kwartaalrapportage, tertaalrapportage, halfjaarsrapportage en jaarrapportage. Je moet altijd net voor de rapportage nog weer een maand extra hebben aan gegevens en informatie dan je al had.
Aaah thanks, dit wordt mijn input voor de volgende rapportage die eraan komt.
Edit - het komt trouwens omdat ik op 4 verschillende plekken verantwoording moet afleggen. Vaak ook net over een ander onderwerp of met een andere nuance. Zo kut.
In mijn (papieren) agenda staan de weeknummers er niet bij. Maar ik heb wel een oldskool tip voor mensen met een Moleskine agenda: voorin zit een jaaroverzicht met weeknummers, dat kun je eruit halen en op je bureau zetten. Lekker oldfashioned maar zo hoef ik tenminste niet te googelen.
Ik heb geen koekjes in mijn tas gedaan en ga nu verplicht op mijn boterham met hummus kauwen
Ik raad iedereen de WeekCal-app aan, weet niet of die alleen voor Apple is, maar een fijnere agenda-app heb ik niet gevonden en ik betaal er met liefde voor. Inclusief weeknummers.
Even een screenshot van een lege maand. Love het overzicht mini-maand, vind ik zo overzichtelijk!
In mijn agenda op mijn telefoon heb ik ook gewoon weeknummers. Hoeft geen google aan te pas te komen hoor, haha.
Sorry als het verkeerd overkwam, er is bij mij ook inflatie. De prijzen stijgen niet alleen in Nederland