Waar erger je je aan? #13

Oh daar verkijk je je op hoor, echt veel mensen doen dat haha

1 like

dan zou het me vreemd lijken dat ze het niet terug doen, al zal het ook wel te maken hebben met franchise ed
ik mis gewoon mijn vies lekkere mcmuffin :rage:

3 likes

Ze zijn al meer dan een half jaar de weg naar mn werk aan t open halen.
Nu kon ik er eindelijk weer normaal doorheen. Zijn ze nu verderop weer iets aan t doen. Ik word er niet goed van. Tis elke dag een soort hike.

De man die nu in huis is voor het vaststellen van een energielabel, hij stampt echt zo hard als hij loopt, echt niet normaal! :weary:

Gisteren reed er een jongen achter me en links liep een vrouw voorbij, hij was zo erg met haar bezig dat hij bijna elke keer vergat te remmen en bijna in mijn kofferbak zat. Hoe overdreven ook :triumph:

5 likes

Dit doet mijn bovenbuurman ook :sob: ik heb een paar keer gevraagd of hij er op wilt letten aangezien het bij mij door dreunt. Maar het is zijn manier van lopen dus er veranderd vrij weinig aan :sob:

7 likes

Oh wat een ellende! Bij deze man is het ook echt z’n manier van lopen denk ik, gelukkig is hij zo weer weg. Maar daar altijd mee zitten lijkt me echt vreselijk!

1 like

Ja het servies staat hier soms te trillen in de kast als hij net te enthousiast rond stampt. Of ik moet iets tussen de deur doen zodat ik sochtends niet wakker wordt van een rammelende deur als ik wil uitslapen.
Het heeft voor een groot deel te maken met hoe hij loopt maar ook aan zijn slechte ondervloer waar hij niks aan wilt veranderen.

1 like

De schuine parkeervakken in mijn straat omdat veel te weinig mensen al in staat zijn normaal te parkeren in een recht vak, laat staan in een schuin vak. Kom gisteren bij mijn auto aan die fatsoenlijk in het vak stond, staat die eikel naast me superstrak op mijn auto geparkeerd en mijn hele spiegel was gedraaid. Die is dus vol tegen mijn spiegel aangereden. Gelukkig kon ik hem terugklappen en is er niks beschadigd. Maar hallo let gewoon even op, parkeer normaal en rij aub gewoon even niet tegen andermans auto aan

Een mini ergernis die ook nog eens nergens op slaat, maaar ik vind het heel irritant dat tweedehands winkels (en dan niet de kringloop, maar degene die je ook veel op insta ziet) steeds doen alsof ze een merk zijn. Van “volgende week de nieuwe collectie” of “Sandra in de nieuwe collectie/ Sandra in naam winkel. Terwijl ze verkopen gewoon goedkope kleding door voor een hogere prijs.

Ik bedoel goedkoop trouwens in de zin dat ik ooit 80€ betaald heb voor een pak wat achteraf gewoon oude c&a bleek te zijn. Toen voelde ik me in de aap gelogeerd

8 likes

Vlak voor de zomervakantie is vlakbij mijn huis een supermarkt geopend en ik ging vaak in mijn lunchpauze even snel daarheen zodat ik niet 's avonds nog boodschappen hoef te doen. Maar ik woon vlakbij een middelbare school en een grote mbo en nu vindt er elke dag een exodus uit die scholen plaats tijdens de lunchpauze en staan er rijen voor de supermarkt dus is er niks meer ‘even snel’ aan.

7 likes

Herkenbaar, ik mis de corona tijd soms nog wel want toen mochten scholieren niet de winkels in in groepjes hier :joy:

5 likes

De nieuwe huurder van m’n vorige studio. Zeikte tijdens de bezichtiging echt al over ALLES en heeft daarna ook nog de woningbouwvereniging gemaild met vragen of ik het wel zo mocht opleveren, echt heel onredelijk. Het is een hele mooie studio, netjes onderhouden en op een leuke lokatie in Amsterdam. Heel veel (eerstejaars)studenten staan waarschijnlijk echt te springen om zoiets te vinden, uberhaupt iets in deze stad, maar zeiksmurf gaat er een aantal maanden wonen en heeft alleen maar onredelijk commentaar :japanese_ogre:

1 like

deze uitdrukking is toe aan een comeback vind ik. heb opgezocht waar die uitdrukking vandaan kwam:

Volgens de meest gangbare uitleg hield de eigenaar van het logement aan de Amsterdamse Zeedijk 1 een partij apen. Die kreeg hij van uit Indië teruggekeerde matrozen van de Verenigde Oost-Indische Compagnie, die regelmatig veel dronken en daardoor hun rekeningen niet konden betalen. In plaats van geld gaven ze de eigenaar daarom een aapje. Deze exotische dieren namen ook veel vlooien mee, waardoor het in de herberg ’t Aepjen één grote vlooienbelt was. De herbergier liet de apen namelijk in zijn pand rondlopen, als een soort attractie. De klanten krabden zich natuurlijk suf. Mensen die altijd jeuk hadden, kregen dan ook de vraag voorgeschoteld of ze misschien ‘in den aep gelogeerd’ waren.

46 likes

Dat ik als alleenstaande moeder jarenlang achter de broek ben aangezeten door de gemeente. Ondanks dat ik altijd heb gewerkt, al dan niet met een aanvullende uitkering.

Buren van even verderop vertikken het om te werken, zitten letterlijk hele dagen thuis maar kunnen er wel 2 auto’s op na houden.

Zo oneerlijk allemaal

:unamused:

6 likes

Dit stukje kun je wel weglaten toch? Jouw situatie verandert namelijk niet of je buren nou 1, 2 of 10 auto’s hebben en wel of niet werken.

14 likes

Ja ik vind dat dus zo’n gezeik altijd om er “de buren” bij te halen. Je voelt oneerlijkheid doordat de gemeente je zo behandelt en doordat je door die instantie(s) wel/niet geholpen en/of achter je broek gezeten wordt. Daar ligt het probleem en niet bij de buren waarvan je helemaal niks weet behalve wat je denkt te weten.

27 likes

Nee, waarom zou ik dit weglaten?

Het voelt voor mij oneerlijk.

5 likes

Hier krijgen ze speciale mandjes haha. Ik denk dat ze dan beter in de gaten te houden zijn ofzo. Maar ik ben wel altijd beledigd als ik ze niet krijg, terwijl ik 12 jaar ouder ben dan de oudste studenten.

1 like

Jaa ik vind dat ook altijd bijzonder dat " Zij krijgen dit en ik niet"
Ja zij zullen het wel slechter hebben dan jij.

8 likes