Ik zit in een groep over wasbare luiers. En iedere keer als iemand advies vraagt over bijboosteren omdat z’n kind snachts doorlekt, of omdat de energieprijzen wel hoog zijn, adviseren meerdere mensen om de baby of dreumes op het potje te laten plassen.
Tis ook zo’n nutteloze ergernis, maar ik vind het zoo pushy. Ookal snap ik dat het geadviseerd wordt omdat het voor hun baby goed werkt.
De manier waarop is ook raar. Kan me voorstellen dat je je misleid voelt.
Zou je mogelijkheden zien om het haar op een rustige manier te vragen? Dan blijft het ook niet aan je vreten en weet je meteen waar het op staat.
Haar een berichtje sturen, ik zie dat je het niet meer nodig hebt, wanneer breng je ze terug?
ik snap hier helemaal niks van maar ik wil het ook niet snappen
Ik ben mijn haar as we speak lichter aan het verven en ik erger me bij voorbaat aan mijzelf dat ik het gewoon weer niet kon laten om zelf te prutsen. Zul je zien dat ik straks weer met Bassie haar rondloop
Ik zou het gewoon zo simpel mogelijk houden en zeggen “ik vind het raar dat je de kleding die ik je gegeven hebt verkoopt. Ik dacht dat je het voor je kind wilde. Ik heb de kleren graag terug. Kan ik het van de week even komen halen?”
Zoiets ofzo
Kun je het niet kopen via vinted dat zij er een steen in haar maag van krijgt als ze het naar jou moet opsturen de ongemakkelijke cirkel is rond
Ja en dan als je het binnen hebt een tikkie sturen.
Ja same, en die treinen die dan wel rijden zijn daardoor echt overvol (en ook nog eens heel kort) echt ellende
Haha ja ik was het aan het typen en dacht al niemand gaat dit snappen (want ik snapte er ook niks van tot ik zelf wasbare luiers ging gebruiken).
Ja ik ook eigenlijk. Als ik gebruikte baby spullen zou overhebben en een vriendin krijgt ze, dan zou ik die niet na gebruik terug hoeven. Werkt namelijk andersom ook vaak zat dat ik dingen krijg (en houd). Maar baby kleding vragen en met als doel het verkopen via vinted vind ik wel echt next level.
Ik zou haar alleen niet appen of dubbelzinnig bieden op vinted, maar gewoon erop aanspreken waarom ze t gedaan heeft. Ik ben wel benieuwd hah
Mm ja snap ik. Ik zou er denk ik wel wat van zeggen, omdat de verwachting van het weggeven (waarbij de ontvanger er zelfs om vroeg) is dat die persoon het zelf nodig heeft/gaat gebruiken. Als het dan direct op vinted geknald wordt zou ik me wel wat bedrogen voelen om die reden. Als iemand het eerst een maand gedragen zou hebben en kind is eruit gegroeid en zet het dan op vinted zou het me niets meer boeien. Echt een gevoelskwestie voor mij dus
Ben het over het algemeen met je eens, als ik iets weggeef hoef ik het niet terug, wat mij betreft verkopen ze het na gebruik.
Maar in dit specifieke voorbeeld is het duidelijk dat er gewoon gelogen is, vragen of je iets mag hebben omdat je het goed kunt gebruiken en het dan direct doorverkopen zou ik ook lullig vinden. En niet omdat ik het zelf had willen verkopen (het stond waarschijnlijk toch gewoon op zolder plek in beslag te nemen) maar meer omdat iemand die je als vriendin beschouwt je recht voor staat te liegen
Ik zou geloof ik ook niemand ermee confronteren (ligt ook niet in mijn aard). Maar je hebt gelijk dat het niet per se liegen hoeft te zijn, misschien waren de kleertjes direct al te klein.
Maar als ik het verhaal goed begrepen heb heeft deze specifieke vriendin dit al vaker gedaan, dus ik snap dat je daar argwanender van wordt (of het dan nog wel een goede vriendschap is, is een tweede)
Dat ik nieuwe kleren wil maar niets echt leuk vind. Dus aan mezelf eigenlijk
Dat het mijn laatste week is op mijn huidige werk en ik langs alle kanten overstelpt wordt met nieuwe taken “die toch echt wel nog afgewerkt moeten worden”. Denk daar dan wat eerder aan, ik ga echt geen overuren meer doen…
echt first world problems maar sinds de inflatie echt is begonnen is de bonus bij AH echt pover terwijl ik er altijd mijn vreetbui-voedsel ging halen aan scherpe prijzen waardoor ik plots veel meer aan het betalen ben
Nou zelfs dat is pover tegenwoordig en daar ging ik juist voor
ik snap het ook oprecht niet, enkele maanden geleden had je nog keuze a volonté en kon je niet alles nemen, nu is het bijna bedelen om iets interessants te vinden.
Eigenlijk mag ik niet klagen, want de lays is in bonus, alhoewel ze dan weer toevallig geen voorraad gaan hebben als ik er ben.