Waar erger je je aan? #13

Ja ik ook eigenlijk. Als ik gebruikte baby spullen zou overhebben en een vriendin krijgt ze, dan zou ik die niet na gebruik terug hoeven. Werkt namelijk andersom ook vaak zat dat ik dingen krijg (en houd). Maar baby kleding vragen en met als doel het verkopen via vinted vind ik wel echt next level.

Ik zou haar alleen niet appen of dubbelzinnig bieden op vinted, maar gewoon erop aanspreken waarom ze t gedaan heeft. Ik ben wel benieuwd hah

3 likes

Ik vind het verkopen ook zeker niet fijn, maar zou er verder dus geen punt van maken want je hebt het weggegeven en het is dus niet meer van jou. Zou voor mij eerder een seintje zijn om of te beseffen dat die persoon dat doet, of die persoon dus of niks meer te geven (als je het echt erg vindt) Ăłf duidelijke afspraken te maken over van wie iets is.

Mm ja snap ik. Ik zou er denk ik wel wat van zeggen, omdat de verwachting van het weggeven (waarbij de ontvanger er zelfs om vroeg) is dat die persoon het zelf nodig heeft/gaat gebruiken. Als het dan direct op vinted geknald wordt zou ik me wel wat bedrogen voelen om die reden. Als iemand het eerst een maand gedragen zou hebben en kind is eruit gegroeid en zet het dan op vinted zou het me niets meer boeien. Echt een gevoelskwestie voor mij dus

11 likes

Ben het over het algemeen met je eens, als ik iets weggeef hoef ik het niet terug, wat mij betreft verkopen ze het na gebruik.
Maar in dit specifieke voorbeeld is het duidelijk dat er gewoon gelogen is, vragen of je iets mag hebben omdat je het goed kunt gebruiken en het dan direct doorverkopen zou ik ook lullig vinden. En niet omdat ik het zelf had willen verkopen (het stond waarschijnlijk toch gewoon op zolder plek in beslag te nemen) maar meer omdat iemand die je als vriendin beschouwt je recht voor staat te liegen

23 likes

Maar dat snap ik he. Dat verkopen niet fijn voelt. Tegelijkertijd dat iemand keihard heeft zitten liegen is wat er hier van wordt gemaakt. Je wordt echt niet rijk van kinderkleertjes via vinted, ik vind het niet per se liegen als je ze na een maand verkoopt (kunnen andere redenen voor zijn) en het basisprincipe van weggeven is dat het niet meer van mij is. Het zou voor mij niet groot genoeg zijn om een vriendin mee te gaan confronteren. Zou het eerder meenemen voor de toekomst. Tenzij er al meer gebeurd is, maar dan zit er iets anders achter.

Edit: Ik neem dus om dit soort redenen zelf ook nooit dingen aan van mensen. Heel vaak hebben mensen die iets geven een heel helder beeld van hoe iets gebruikt moet worden en dat is gewoon geen gift?

2 likes

Ik zou geloof ik ook niemand ermee confronteren (ligt ook niet in mijn aard). Maar je hebt gelijk dat het niet per se liegen hoeft te zijn, misschien waren de kleertjes direct al te klein.

Maar als ik het verhaal goed begrepen heb heeft deze specifieke vriendin dit al vaker gedaan, dus ik snap dat je daar argwanender van wordt (of het dan nog wel een goede vriendschap is, is een tweede)

3 likes

Dat ik nieuwe kleren wil maar niets echt leuk vind. Dus aan mezelf eigenlijk

3 likes

Dat het mijn laatste week is op mijn huidige werk en ik langs alle kanten overstelpt wordt met nieuwe taken “die toch echt wel nog afgewerkt moeten worden”. Denk daar dan wat eerder aan, ik ga echt geen overuren meer doen

3 likes

echt first world problems maar sinds de inflatie echt is begonnen is de bonus bij AH echt pover terwijl ik er altijd mijn vreetbui-voedsel ging halen aan scherpe prijzen waardoor ik plots veel meer aan het betalen ben

14 likes

Nou zelfs dat is pover tegenwoordig en daar ging ik juist voor

6 likes

Ja echt niet leuk :rage:

3 likes

ik snap het ook oprecht niet, enkele maanden geleden had je nog keuze a volonté en kon je niet alles nemen, nu is het bijna bedelen om iets interessants te vinden.
Eigenlijk mag ik niet klagen, want de lays is in bonus, alhoewel ze dan weer toevallig geen voorraad gaan hebben als ik er ben.

4 likes

Ik heb ook echt nieuwe kleding nodig, vooral voor op kantoor maar alles is echt stom of van slechte (als in beduidend slechter dan eerdere collecties) kwaliteit :sob:

3 likes

Van die recruiters die zichzelf geweldig en vernieuwend vinden en roepen dat een normale vacaturetekst heel saai is en bedrijven het echt anders aan moeten pakken. En dat ze dan zelf aankomen met: ‘wij zoeken iemand die voldoet aan de volgende eisen: lief, grappig, slim, leuk, gezellig (je hoef niet aan alle 5 te voldoen)’. Sorry maar het is een vacature? Het hoeft niet altijd allemaal maar stijfjes te zijn, maar dit heeft wel echt een te hoog hihaho gehalte

8 likes

dat is zo in het straatje van bedrijven die groots uitpakken met hun pingpongtafel die eigenlijk nooit gebruikt wordt behalve door lummels die eigenlijk niet werken

5 likes

Haha ja omg pingpongtoernooien in de pauze. Maar alleen Diederik en Robert staan de hele dag om die tafel heen met opgestroopte mouwen en verder voeren ze geen moer uit

7 likes

Ik haat dit zo erg.

10 likes

Ik heb 7 weken vrij en had me voorgenomen om eens goed op te ruimen. Er zijn 4 weken voorbij en heb nog niks gedaan natuurlijk. Zo irritant van mezelf, ik ben zo lui

17 likes

Als je andersom denkt, is het gewoon van levensbelang geweest dat je goed tot rust gekomen bent en heb je nu ‘pas’ weer wat ~mentale ruimte~ voor wat opruimen in huis!

En nog beter is: ach je bent pas net over de helft van je vakantie dus tijd zat om alsnog je plannen waar te maken hoezeee

6 likes

Enorme klit in mn haar bij mn nek. :cry:
Meteen afspraak bij kapper inplannen want tis ook droog onderaan en klit dan sneller op een of andere manier.

2 likes