Waar erger je je aan? #13

Het erge bij die persoon vind ik nog dat hij niet zegt van, goh! Ik wist idd niet dat ze in frankrijk frans spreken, in nederland, nederlands etc. Maar gewoon zo extreem nonchalant. Ook ab so luut NIKS willen leren. Verwacht echt niet van zo’n gast dat hij zich ff gaat verdiepen in europa. Maar ik moest zelfs op een kaart laten zien waar hij was, waar hij dan geplaatst werd voor zn werk enz. Zn directe collega’s hebben dat verder geregeld. Ik vind het compleet logisch dat je nog lang niet alles weet, maar bij die vent krijg ik het gevoel dat hij dacht dat hij gewoon naar amerika in het klein ging. En het irriteert me veel meer dan zou moeten.

Had eigenlijk dit moeten laten zien:

11 likes

Ik werd vorige week in de supermarkt door nota bene een cliënt uitgescholden voor zwanger, en ik had echt een super losse zwierige jurk aan. :rage:

Ze zei: gefeliciteerd he! Ik zei: waarmee? Zij: oh ben je niet zwanger? Ik: nee!!! Zei: oh is dat een gewoon buikje, ik dacht dat je zwanger was.

Ik moest van binnen wel een beetje lachen, dat mens spoort voor geen meter, er stond nog iemand anders bij die ik ook kende en die voelde zich super awkward. Ik heb ook wel een beetje een pens, dus ja je kan het denken, maar je erop aanspreken vind ik echt niet normaal, dus ik dacht, ik ga even full acting qua verontwaardiging:

Dus ik zei: nouja zeg, dat zég je toch niet, dat moet u echt nooit meer doen, zoiets zeggen! En die vrouw zo: oh nou, nu durf ik me nergens meer te vertonen! Ik zei: ja dat snap ik, als u zulke dingen zo zegt!

Had wel het gevoel dat ik de winnaar was, maar aan de andere kant weet ik 99% zeker dat ze het weer een keer flikt zo aso te doen, want zo is ze gewoon.

76 likes

Ik vind jouw reactie echt top. Jaren geleden werd er tegen een collega van mij een opmerking gemaakt door zo’n stomme lul van een vent, zij was toen al over de 50. En hij zei “nou moet ik je feliciteren?”. Ze zei maar lacherig, nou die tijd heb ik gehad hoor…

Ik was zelf nog jong maar vond het toen al zo raar en ongepast. Wtf.

4 likes

Ik ben tijdens corona denk 10 kilo ofzo aangekomen. Laatst kwam ik iemand tegen die ik al lang niet had gezien. Ik had allemaal spullen vast dus mijn buik kon je niet zien maar op basis van mijn gezicht zei ze: oh ben je weer zwanger??? Ik zo nee ben aangekomen in coronatijd. Ik voelde me wel even kut hoor, beetje confronterend ofzo

2 likes

Het scheelde wel dat zij net de categorie mens was waarbij ik maximaal schijt had; ken haar genoeg om te weten dat dit gedrag de reden is waarom niemand haar moet in het dorp (haha lullig) en ken haar niet zo goed dat het echt heel ongemakkelijk wordt, omdat je nog sociaal verder moet converseren ofzo.

Maar ik dacht echt: nee, ik hoef me hier niet kut over te voelen, jíj gaat je hier nu kut over voelen.

13 likes

Mijn moeder heeft hier een handje van, die heeft al aan 3 verschillende vrouwen gevraagd of ze zwanger waren. Die laatste is best boos op haar geworden, was ze verontwaardigd over ook nog. Mn zussen en ik hebben haar hier ook al over aangesproken. Maar na de laaste die boos was geworden doet ze het gelukkig niet meer.

Ik heb nog wel misschien een tegenovergesteld zoetsappig verhaal. Ik paste jarenlang op een gezin met 3 kinderen, dat werden er vervolgens 4. Ik had altijd gehoord dat je niet mocht vragen of een vrouw zwanger was, en ik was al vanaf mn 14e low key een beetje bij ze aan het oppassen. Toen die vrouw van mn oppasgezin zwanger was van hun 5e kind, ik had ze toen maanden niet gezien, want ik was weggeweest. Ik zat zo te twijfelen om het te vragen, en zij, bleek achteraf dat ze wilde dat ik het aan haar vroeg. Ik vroeg dus maar: ‘mag ik wat vragen?’ En ik vergeet dat moment nooit weer want ze was volgens mij al 6 maanden zwanger. ‘Ben je misschien zwanger?’ En ze vond het heel lief dat ik het vroeg en ze zei, nouuuu, denk je dat ik zoooo’n dikke buik van mezelf heb? Ja ik ben zwanger. Ik was alsnog in shock en moest huilen hahaha.

14 likes

Ohh echt kut is dat hè. Van de week op de afdeling door paar verpleegkundigen en zelfs door een patiënt gefeliciteerd met de zwangerschap. Ik heb het maar weg gelachen dat de baby er al 4 maanden uit is. :disappointed_relieved:

2 likes

Hoe was het???

Haha wat schattig die situatie :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik gebruik al vanaf dat ik een jaar of 7-8 ben elke lente/zomer corticosteroïd-neusspray. Vroeger als kind vond ik dit super super smerig en rende ik altijd weg als ik moest sprayen. :joy:

Daarna ooit een iets ander flesje gekregen en die wel 20 jaar gebruikt ofzo, zat helemaal geen smaak meer aan en ik was eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik me vroeger gewoon aanstelde.

Maar nu is m’n spray niet leverbaar en moest ik een alternatief kiezen bij de apotheek en NU HEB IK WEER DIE SMERIGE. Gvd, bah.

2 likes

Haha zal eens proberen, maar ik haal na het sprayen een beetje m’n neus op en dan komt het toch in m’n keel.

3 likes

Je proeft het voor m’n gevoel ook al omdat je het zo intens ruikt. Welke heb je die niet zo vies is? Ik heb fluticason, maar dat is wel een vrij specifiek smaakje dat nu ik zwanger ben niet zo lekker valt :sweat_smile:

1 like

Ik heb niet echt advies, maar ik heb 1 cm verschil en voor mij helpt het om zoveel mogelijk zooltjes te dragen en dan kan ik af en toe wel eens een dagje op schoenen zonder zooltjes lopen mits ze wel iets steun geven en ik niet te veel last van mijn kuit heb (die is ook korter geworden). Ik weet niet of dat voor jou ook werkt? En anders inderdaad toch misschien de schoenen zelf aan laten passen.

2 likes

Ik heb dat met een oud collega gehad. Ze werkte op een kantoor in een ander land dus ik zag haar niet vaak en ik ging daar langs en ik dacht oh wow is ze zwanger?. Maar ja vond het ook zo wat om te vragen. Toen zaten we te praten over het project en zei ze ja collega X neemt dat over want ik ben dan met zwangerschapsverlof. Ik nog oooh wat leuk ben je zwanger? Wanneer ga je met verlof? Was het haar laatste werkweek :joy: die was gewoon hoog zwanger :joy:

6 likes

Ik had heel lang Nasonex specitalité, die was top. Toen maar eens Mometason generiek geprobeerd omdat die goedkoper is (haha) en die is ook prima = smaak- en geurloos.

Nu heb ik Fluticasonpropionaat generiek en die is dus ranzig. Zit ook precies in zo’n zelfde bruine glazen flesje als m’n jeugdtrauma Beclometason vroeger. :sweat_smile:

Heb jij ook mijn Fluticason of Avamys (Fluticasonfuroaat generiek is dat)? Hoopte dat die minder smerig zou zijn.

3 likes

Ik heb die Avamys, Fluticasonfuroaat onlangs gebruikt en die proef/ruik ik eigenlijk niet tot nauwelijks. Vond de verpakking wel echt verschrikkelijk. Dat ding wat je neus in gaat is echt minuscuul en die knop om te spuiten is ook onhandig.

3 likes

@Merel Wat ook erg is: ik heb de apotheek gezegd iedereen die Nasonex/Mometason had standaard over te zetten op die smerige Fluticason, whoopsie sorry mensen.

Edit: dit was dus voor ik zelf mocht ervaren hoe die beviel. :broken_heart:

7 likes

Ja die is zo ranzig, elke dag weer zo’n sloot van dat spul in m’n keel :rage:

1 like

Haha arme patiënten! Ik heb ook propionaat inderdaad (flixonase), maar ik ga de volgende keer dan mometason of avamys proberen.
Gelukkig valt het dit jaar mee voor mij met de hooikoorts :slight_smile:

3 likes