Ben een weekje op vakantie met mān familie (ouders, twee sibs, drie man aanhang en een kindje) en het is hier super mooi, lokatie prachtig, weer stralend, maar ik merk dat ik echt zooo slecht ontspan met constant mensen om me heen. Ben helemaal niet high maintenance of veeleisend ofzo, maar kom mezelf wel aardig tegen, als ik in een ritme van anderen meemoet en me telkens moet aanpassen en eigenlijk gewoon niet vakantie kan vieren hoe ik het zelf zou doen.
We zijn een jaar of zeven geleden ook eens een week samen op vakantie geweest, toen wel nog zonder kindje, en kan me niet herinneren dat ik het toen ook al zo erg had. Zou ergens denken dat je als je ouder wordt makkelijker wordt, maar ik word dus alleen maar moeilijker blijkbaar.
Ga me de resterende dagen maar wat vaker even terugtrekken, want ik laad duidelijk niet op van constant gepraat en actie om me heen en geen zin om helemaal gesloopt thuis te komen en dan weer te gaan werken. 
Voel me echt een ondankbaar secreet nu ik dit allemaal zo neerschrijf, maar goed het is wat het is.