Het is 8 uur en ze zijn in en om het pand aan het verbouwen met taffes veel lawaai. Lekker wakkerworden en studeren zo meteen net terwijl ik wel thuis moet blijven om te studeren
Wat nog vaker gebeurt en hier ook niet uit te sluiten valt:
Ik heb drie voorletters, een lange achternaam en 2 academische titels. Mijn man/ geregistreerd partner heeft alleen een voorletter en een korte achternaam. Automatisch gaan mensen vaak ervan uit dat de man wel gestudeerd zal hebben en gepromoveerd is en dus bij die achternaam hoort. Of alleen al vanwege die langere achternaam en het aantal voorletters neemt men aan dat dit de man moet zijn. Ik ben daar soms dan ook lekker bot in als bedrijven of instanties bellen.
āSpreek ik met mevrouw X?ā
-āNeeā
āO. Is meneer Y aanwezig?ā
-āDie ken ik niet. Heeft u wel het goede dossier voor zich?ā
En dan gewoon zo iemand in opperste verwarring laten en later laten terugbellen, waarbij dan wel duidelijk is wie bij welke naam hoort. Flauw, maar het geeft iets van genoegdoening.
In mijn huishouden word ik juist vaak aangeschreven omdat ik ouder ben dan mijn man. Ik weet niet of het standaard is maar met gemeentelijke belastingen e.d. schrijven ze in mijn gemeente de oudste bewoner van het huishouden aan.
Wij hebben mijn man opgegeven als eerste contactpersoon voor de kinderopvang. Ons kind is nog niet eens geboren, of alle vragen komen eerst per mail/telefonisch bij mij. En niet bij 1 opvang: bij alledrie. Met twee van de drie heb ik nooit eerder contact gehad omdat hij de rondleiding en inschrijving heeft geregeld.
erg kut en dom dat dit altijd zo gaat maar inderdaad erg flauw en een beetje irritant ook van jou om dat dan zo te doen haha, waarom zeg je er niet gewoon meteen wat van eigenlijk? Dan leren ze er van toch. Zo eromheen draaien heeft ook niet veel nut, blijft het voor altijd doorgaan
Hier heb ik helaas ook last van haha. Voel me dan meteen verantwoordelijk om het zelf allemaal op te pakken
In mijn gemeente gaat het naar degene die als eerste stond ingeschreven op het adres. Mijn vriend en ik zijn er tegelijkertijd gaan wonen, maar hij had de verhuizing een dag later doorgegeven en nu ben ik dus het eerste aanspreekpunt.
Omdat er direct iets van zeggen vaak ook niet helpt. Het ligt ook gewoon erg aan de persoon die ik aan de telefoon heb. Als het iemand is die snel even een extra dienst wil aansmeren (uitbreiding verzekeringspakket, nog een betaalproduct) en meteen al een hele riedel afsteekt ben ik daar wat botter in dan wanneer iemand belt met een wat beter verhaal en zich vervolgens gewoon vergist.
Ik ben ook mens, op sommige momenten irriteren dingen mij sterker dan op andere momenten.
Die prijzen bij Episode. Ik zag net allemaal verwassen blouses voor 22,50. Wtf? En ook afgetrapte Dr Martens voor 45 euro. Doeiiiiiii. Wat achterlijk zeg. Ik moet nodig op zoek naar andere vintage winkels hier in de buurt.
Jaa! Ik irriteer me er verder niet aan maar dat is bij ons ook het geval en ze bellen/mailen altijd mij als eerst.
Behalve de rekeningen; die hij krijgt hij alleen. Dus ze hebben de rolverdeling wel goed ingeschat
Die boyd hoek, wat een vreselijk ventje ew!
KLM en Transavia
Eerst cancelt Transavia mijn vlucht 4 uur van tevoren, daarna een stervensduur business class ticket geboekt bij KLM (laatste wat nog te krijgen was, moet echt vandaag naar NL). Kom ik gvd op het vliegveld, hadden ze een ātechnisch probleemā gehad in hun boekingssysteem en mijn betaling was wel gelukt maar niet in hun systeem verwerkt. Dus mijn ticket was aan iemand anders verkocht, ondanks bevestigingsmail. 50 euro aan ov-kosten weggegooid en inmiddels zit ik weer met mijn koffer thuis.
En het mooiste, KLM boekt mijn geld binnen 2-3 weken (!!!) terug! Meer dan 1.000 euro! Eikels
Ga nu met de nachtboot (was gelukkig nog te boeken) en mijn engel van een zus gaat de hele nacht rijden om me morgenochtend in Duitsland op te halen
Oh jezus, wat kut Fijn dat je in ieder geval wel nog kan gaan, maar wat en gedoeā¦
Dat van de 22 artikelen die ik besteld heb bij zalando, maar 2 dingen redelijk zitten en ik wss maar 1 ding houdt. Alles is te klein onder en te groot boven, prima jurk maar knellende mouwen of is het net niet. Wil zo graag kleding die mooi zit
Hahaha echt een probleem van deze tijd.
Na de beslissing van het Amerikaanse hooggerechtshof laatst postte een oud klasgenoot op Facebook dat zij als astroloog natuurlijk allang wist dat dat ging gebeuren vanwege de stand van huppelpup in blabla, net zoals ze al wist dat 2020 een rotjaar zou worden. Dus blijkbaar kan je met sterrenbeelden niet alleen iemands persoonlijkheid verklaren maar ook achteraf de toekomst voorspellen.
Of hun rising moon & sun is anders wat dat moge betekenen
Haha nou je het zegt, dat is bij ons ook zo! Terwijl ik de inschrijving etc heb geregeld. Eerste contactpersoon ben ik, maar op de facturen staat alleen mn man zijn naam
Ik zet soms specifiek in de ochtend in de app āals er vandaag wat is graag man bellenā en dan zeggen we het ook nog met halen, maar zelfs dan gaat het nog wel eens mis. Ze zijn volgens mij zo gewend om meestal moeder te bellen.
De zon schijnt te fel naar binnen op de tv, zie bijna niks.
Dat de sandalen die ik wil kopen in alle maten in de aanbieding zijn, behalve in de mijne.