Waar erger je je aan? #13

Waarom beginnen feestjes in Nederland altijd zo laat🤣 Ik lig hier in een jurk, full on makeup en haar te wachten tot het 00.00 is😵‍💫

12 likes

Koop hem nog een keer voor jezelf! Of vraag of je hem mag lenen

Heb het journaal niet gezien, maar had hetzelfde bij dit artikel vanochtend. Ik zou er eigenlijk het liefst een klacht over indienen. Die zogenaamde nuance door twee volstrekt ongelijkwaardige standpunten als gelijkwaardig te presenteren is zo ontzettend schadelijk. Wáárom krijgt zo’n pro-lifer zo’n podium zonder tegengeluid; ik snap het echt niet.

Voor de ‘nuance’ deze er direct maar even bij

9 likes

Jeetje… ): ik heb ooit een docu gezien over cavia’s die verkocht worden aan de dierenwinkels. Ook echt een verschrikkelijk zielige bedoeling. Letterlijk als een massaproduct :pleading_face:

1 like

Ja 2 uur en 40 minuten later :sob: Dus net iets nadat ik hier zat te mopperen.
Het was wel warm dus ik denk dat ze het gewoon vergeten waren.

Ik heb even een paar ergernissen sinds ik uit huis ben.

Ergernis 1. Ik draag zelf geen schoenen in huis en doe ze altijd in de gang uit. Niemand van mijn familie wilt daar naar luisteren en zeggen “mijn schoenen zijn toch schoon?” Het wil er gewoon niet in en ze doen de schoenen niet uit, dus nu plan ik mijn stofzuig + dwijlmomenten in nadat ze zijn langsgekomen.

Ergernis 2. Mijn neef rookt als een ketter, en dat mag prima op mijn balkon. Ik heb een jampotje staan waar de peuken in kunnen. Zegt hij laatst : “Ja als cadeau krijg je volgende keer een asbak die je op je balkon kan zetten” echt wtf. Ik rook niet en heb daar niks aan. Vind dat zo egoistisch om een ander een cadeau te willen geven waar je zelf profijt van hebt.

Zo’n zelfde ergernis had ik gister ook bij mijn moeder. Ze kwam een salade maken en wilde wat groentes snijden. Ik ben zelf een slechte kok en doe koken met de messen die ik heb (set van de blokker) en vind dat prima. Maar toen ging ze zeggen dat mijn messen niet goed zijn en dat ik voor mijn verjaardag goede messen krijg. Ik vind mijn messen prima en ik wil geen messenset waar ik nooit gebruik van ga maken. Ik gaf dat ook aan en toen zei ze “ja maar als iemand anders dan een keer gebruik wilt maken van je keuken dan kan je tenminste goede messen uitgeven” Oneens, als iemand in MIJN keuken wat wilt klaarmaken moet diegene het lekker doen met wat ik heb liggen.

Ergernis 3. Mijn hond kan best even alleen zijn, maar dan moet ik met alle rust alles afsluiten en laten merken dat ik weg ga. Ik vroeg mijn moeder alvast naar de lift te lopen, omdat mijn hondje schrikt als iedereen ineens tegelijk het huis verlaat. Hij gaat dan piepen en blaffen en raakt in de war. Op de rustige manier gaat het prima, maar mijn moeder vind dat er een andere oplossing moet komen. Want “als er een vriendin langskomt kan je haar ook niet 5 minuten van te voren wegsturen en beneden laten wachten” que? Why not. Als dit werkt voor alle partijen is er toch niks mis met even 5 minuten wachten?

Het is allemaal goed bedoeld, maar iedereen lijkt voor me te denken. Er zijn namelijk geen vrienden die hier langskomen en er zijn al helemaal geen mensen die in mijn keuken komen koken dus ik snap de ophef niet.

Sorry voor de zeikpost

34 likes

Dat hier 5 wraps inzitten. Er blijft er of 1 over, of ik eet er 1 teveel of ik koop 1 parkje extra.

17 likes

Ik erger me echt aan iedereen in je post (op jou na), waarom kan niemand normaal doen

16 likes

Net als solero’s, vind een pakje met 3 nog een stommer aantal

9 likes

oohh hier heb ik nu echt zin in :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Hahahaha
Komkommer ipv kaasstengels

Echt een goede tip

53 likes

Een lifehack!

1 like

“Slimme switch”
:zipper_mouth_face:

2 likes

Dat ik daar niet eerder aan had gedacht… lifehacks hiero :smiling_face_with_tear:

3 likes

Aan de meid in de trein die door haar telefoon scrolt en dan steeds " Huuh wat is dit" " ohja ik moet die en die nog appen"
En dat soort dingen mompelt.

7 likes

Ik vries mijn restant wraps altijd in, zijn ook zo ontdooit als je ze er uithaalt. Als ik dit een aantal keer doe heb ik weer een complete wrap maaltijd haha.

4 likes

Omg geniaal! Hahaha waarom kwam dit niet in mij op?

Ik eet de ene warp de volgende ochtend met roerei en beetje salsa. Ook lekker!

2 likes

Ben ik een ontzettende zeikerd als ik het normaal vind wanneer je nieuw in een straat komt wonen dat je het even meldt wanneer je een bouwcontainer voor iemands huis plaatst? Ik krijg nieuwe buren, de nieuwe buren heb ik nog niet ontmoet, maar ik werd vanochtend wakker gemaakt door een bouwcontainer die recht voor mijn deur is geplaatst. Ik vermoed dat ik de komende tijd dus vol in de bouwherrie zit en dat is toch niet zo fijn als je de hele week thuis werkt. En dat er gebouwd wordt is op zich prima maar meld het even zodat ik/we er rekening mee kunnen houden.

4 likes

Het is echt recht voor mijn deur. Het is mijn voortuin stoep parkeerplek en op die parkeerplek staat de container. En voor de deur van dat huis kon niet omdat op die parkeerplek een auto stond. We hebben namelijk een tekort aan parkeerplekken dus als je niets meld dan zijn alle plekken bezet.

4 likes

Je kan even informeren bij de gemeente of er een vergunning voor de container nodig is om deze op een parkeerplek te zetten. Ik heb precies dezelfde situatie gehad en de container kon mooi verplaatst worden juist omdat er al een tekort aan parkeerplekken was. Bij mij hadden de buren het wel aangekondigd en ik had nog gevraagd of het op de stoep kon (hebben enorm brede stoep hier) juist omdat er een tekort aan parkeerplaatsen is. Als je dan per se niet wil luisteren, jammer dan.

5 likes