Waar erger je je aan? #13

Hoe oud was die klasgenoot?

1 like

Groep 7 was het, volgens mij ben je dan een jaar of 10/11?

2 likes

Wij gaven op de basisschool ook altijd een bedankje zoals chocolade, thee of bloemen. Maar mijn moeder kocht dat toen altijd. Volgens mij deed iedereens moeder dat. Hoezo is er een moeder die een bh koopt??? En als dat kind dat zelf doet zegt die ma er toch wel wat van?

1 like

Ja ik vond het ook bijzonder, scheen dat hij het zelf had uitgekozen. Had ik als ouder een stokje voor gestoken, zijn ouders hadden dat dus niet :woman_shrugging:

Is weer eens wat anders dan die eeuwige merci dozen :joy: :joy: :joy:

1 like

Het zal wel een impopulaire mening zijn, maar ik vraag me af waarom zoiets überhaupt wordt gedaan? Aan het eind van het schooljaar een cadeau, juffen/meesterdag? Cadeau! Gaat er een directeur weg, hoppa van alle kindjes een cadeau. Ik zal wel verzuurd zijn, maar snap daar echt helemaal niets van.

Weer een leuke verplichting voor ouders, want kinderen bedenken/kopen dat vaak niet zelf. Bij een bijzondere band of als iemand echt van betekenis is geweest snap ik het, maar verder?

33 likes

Ik las op via Facebook een bericht over een studente die in een totaal verlepte kamer woont waar de huisbazen geen ruk aan doen. Schimmel op de muren en plafonds, geen wateraansluiting op haar verdieping, overlast, e.d. In het artikel werd ook genoemd dat er waarschijnlijk in een aantal nog leegstaande kamers vluchtelingen uit OekraĆÆne zullen worden gehuisvest.

Een groot deel van de reacties:
ā€˜Tja, Nederlandse he. Als ze uit OekraĆÆne zou komen, zou ze een gespreid bedje krijgen’

Absoluut genoeg dingen om me aan te ergeren, maar er staat LETTERLIJK in het artikel dat er in datzelfde pand met diezelfde gebreken ook OekraĆÆners zullen worden ondergebracht?!

3 likes

Dit gebeurt denk ik bij elke baan, met als grote verschil dat je als leraar met veel meer mensen te maken hebt. Ik kreeg tot nu toe bij elke baan meerdere keren per jaar een presentje van mijn werk, collega’s of van mensen met wie we werkten.

Ja het is echt zo’n moetje. Mijn juf in groep 3 was een kutwijf van een vrouw en daar moesten mijn ouders dan geld aan uitgeven. Dat mens was nog geen cent waard

3 likes

Wat zou jij geven dan? Want als ik hoor dat ze veel van hetzelfde krijgen vind ik het zonde om iets te geven waar ze niet op zitten te wachten of meteen weggooien.

2 likes

Ja, klopt! Ik vind het alleen een verschil omdat dit vanuit kinderen wordt gegeven. Als dan vervolgens blijkbaar ook nog veel prullaria wordt gegeven, wie wordt er dan blij van? Als je als werkgever/collega/klant iets geeft vind ik dat begrijpelijk, maar niet als soort verplichting vanuit een kind (die daar in de meeste gevallen niet eens zelf niet voor kiest). Het is meer een ā€œmoetjeā€ geworden, dan een persoonlijke blijk van echte waardering.

Dat staat verder ook los van mijn waardering voor de juffen en meesters, want daar heb ik echt enorm veel respect voor.

Edit: eigenlijk precies wat @madelief zegt

5 likes

Toch iets bij een dropshipping besteld. Dacht gewone winkel maar moet uit China komen. Hopelijk is het voor eind deze maand ivm verhuizing.

3 likes

Ugh, ik krijg zoveel maagzuur van cruesli. Maar ik vind het zo lekker.

Ik ben weer twee dagen per week op kantoor. Had er eigenlijk best zin in maar nu ik door de NS al elke dag een half uur later op werk aankom en thuis ben door vertragingen ben ik er weer helemaal klaar mee.

2 likes

Dat de supermarkt (zoals verwacht) half leeg was. Heb en mn hele avondeetplannen moeten omgooien en eigen merk beschuit moeten kopen.

T leek wel maart 2020. Alleen was dit keer t pastavak wel nog vol.

En mensen die sympathie hebben voor de boeren ā€œhet is wel hun levenā€ ja maar de supermarkten hebben er niets mee te maken.

2 likes

Niet :scream: Gaat het?

67 likes

Dat hoor je morgen.

8 likes

Kon je dat weer echt niet anders formuleren…

2 likes

Een onmens.

3 likes

Vond ik nog erg aardig anders voor iemand die mij op mijn 6e steeds recht in mijn gezicht dik noemde

15 likes

Nou ja weet je, natuurlijk begrijp ik dat er mensen en situaties zijn waardoor zulke woorden in je opkomen. Ik heb ook enige levenservaring. Daar gaat het niet om.