En @Jeezlouiz bedankt voor jullie antwoorden! Ik duik er even in want reis alleen met haar omdat ik gescheiden ben.
ik had dit alles dus bij me. Dit formulier in het nederlands, engels, kopie paspoort, uittreksel vd gemeente maar niemand die er op schiphol naar vroeg. Het scheelde niet veel of ik had er mee staan wapperen, had wel gedacht en gehoopt dat iemand er naar zou vragen na al die moeite haha
Ja ik kan het me ook niet herinneren maar omdat mn werk dat vroeg dacht ik dat iedereen dat heeft en ook weet waar het ligt. maar niet dus
Heb je een handtekening enzo van je ex. Vaak hrb je als je als ouder alleen reist vanalles nodig. Om idd uit te sluiten dat je je kind niet ontvoert enzo.
Je moet zeker de handtekening hebben van je ex wil je haar naar de buitenland meenemen via een paspoortcontrole. Bv de ex van m’n schoonbroer houdt alle vakanties tegen van hem en z’n kinderen (waar hij 100% de zorg voor draagt) doordat ze weigert een handtekening te zetten.
Er zaten gisteravond opeens spinnen op mijn slaapkamer, meteen twee. Ze zaten lief te chillen in de hoek tegen het plafond aan dus ik durfde rustig te gaan slapen, maar nu zijn chillen ze niet meer en kunnen ze dus overal zijn . Houd ik niet van
Oh wat erg
Mijn ex wil gelukkig wel mee werken dus ik zal het ‘m vragen.
Als ik de berichten lees over je kind mee op reis nemen (alleen of met vader) erger ik me er weer helemaal aan dat het nog zo normaal is om je kind de achternaam van de vader te geven.
Hoezo moet je als moeder, oa die het kind 9 maanden heeft gedragen, je in bochten wringen om je eigen kind mee op vakantie mogen te nemen?
Dit is overigens geen kritiek naar moeders of koppels waarvan de kinderen de vaders achternaam hebben. M’n partner en ik neigen ook meer naar zijn naam, maar ben het er nog niet 100% mee eens.
Oh echt? Dat heb ik gemist. Goede vooruitgang! Als ik tegen de tijd van kinderen krijgen nog in NL woon dan zou ik sowieso daar voor gaan.
Maar de vader die dezelfde achternaam heeft als het kind, die mag zijn kind ook niet zomaar meenemen? Die heeft ook toestemming nodig van de moeder toch, dat heb ik tenminste altijd begrepen. Als je beide gezag hebt, maakt het niet uit wat de achternaam van het kind is.
Zou inmiddels (hopelijk) best zo kunnen zijn.
Ik heb zelf de ervaring dat mijn vader m’n broertje en mij zonder problemen mee op vakantie kon nemen, m’n moeder moest altijd geschreven toestemming hebben. Maar dat is inmiddels al een hele tijd terug, haha.
En blijkbaar zit er verbetering aan te komen, dus misschien was mijn ergernis niet meer rechtvaardig. 🫢
Klopt, hoe dan ook als de ouder die met een minderjarig kind de grens over wil níet als enige ouderlijk gezag heeft, heeft die (aantoonbare) toestemming van de andere gezaghebbende ouder nodig. Heb ik toestemming nodig om alleen met mijn kind te reizen? | Rijksoverheid.nl
Dat formulier moet niet, mag ook een brief met handtekening zijn, maar formulier is wel het eenduidigst.
Nu zal dat in de trein naar Antwerpen misschien niet gauw gecontroleerd worden maar op het vliegveld wel.
als je binnen schengen vliegt, wordt je ook niet standaard gecontroleerd. Ik reisde pas met mijn minderjarige kind, beiden andere achternaam maar niemand heeft het gecontroleerd op het vliegveld.
Misschien is dit al gezegd (ik ben nog aan het bijlezen), maar budbee kan je pakket ook op komen halen. Voor sommige tijdvakken moet je betalen, maar veel zijn ook gratis.
@Karl_Lagerfeld volgens mij krijg je die geboorteakte toch niet zomaar? Ik dacht dat we hem moesten opvragen.
Wordt er niet gewoon het uittreksel bedoeld dat je krijgt als je je kind komt aangeven in het stadhuis?
Ik heb het document al meermaals nodig gehad, want bij het aanvragen van ouderschapsverlof wil het systeem van mijn werk een bewijs dat ik haar ouder ben.
Oh dan vind ik het echt stom dat mijn werk daarom vraagt
Dat sandalen vinden voor brede voeten zo’n opgave is als je er niet bij wil lopen als vrouw van middelbare leeftijd
Dat AH net drie zakken kruimels ipv drie zakken chips geleverd heeft omdat er allemaal zware dingen bovenop lagen
Vind het sowieso raar dat je werk erom vraagt. In zo’n akte staat persoonlijke informatie die ze niks aangaat. Zou uitzoeken waar ze om mogen vragen en alleen die minimale informatie verstrekken