Mensen die op fb en Insta exact dezelfde foto’s posten (handmatig of automatisch), echt zo saai. Nu was er hier de avondvierdaagse en krijg ik op fb en Insta een exact gelijke overload aan kinderfoto’s met snoepzakken en bossen bloemen.
Ik heb voor het eerst in mijn leven het niet-spoed nummer gebeld van de politie. Net ging voor de vierde keer in een paar weken tijd ‘s nachts het rookalarm af. Ik woon in een pand met vijf appartementen/studio’s, waarvan drie zijn omgebouwd tot airbnbs. Alle rookmelders zijn aan elkaar verbonden, als er één wordt getriggered gaan ze allemaal af. De vorige keer toen het ‘s nachts gebeurde ben ik naar beneden en buiten gegaan, heb aangeklopt bij de Airbnb’s met licht aan maar toen kreeg ik geen gehoor en stopte het. Net ging ik, nadat hij voor de derde keer achter elkaar af ging, naar buiten. Nergens een teken van leven. Bij de vierde keer heb ik de politie gebeld. Die kunnen natuurlijk niks, want geen signaal van brand, maar wel aantekening gemaakt. Ik heb net een potje zitten janken omdat ik zo gefrustreerd ben, ik wil gewoon kunnen slapen en nu ben ik weer klaarwakker. Morgen ga ik een boze mail sturen naar de makelaar, want ik ben er echt klaar mee. Einde rant/dagboekpost.
Als ze geschakeld zijn dan kan je als het goed is ze allemaal uitzetten door een andere rookmelder dan die af gaat, ingedrukt te houden. Heb in meerdere huizen met geschakelde rookmelders gewoond en werkte eigenlijk altijd zo.
Waarschijnlijk is er ergens een batterij leeg of zit er stof in. Vervelend wel!
Gatverdamme wat is Paradontax toch een smerige tandpasta. Ga keer op keer half over m’n nek als ik daar m’n tanden mee poets.
Hele epistels op Linkedin over de politieke situatie in Nederland en kinderen die slagen voor hun eindexamen. Ik zoek een baan en zit daarom elke dag op Linkedin, maar wat een treurigheid. Het is een soort Facebook geworden, blegh
Hier werkt het helaas niet hetzelfde. Diegene die het initieert moet ook de rookmelder uitschakelen, anders blijven ze doorloeien.
Hij is nog vaker afgegaan, nog eens om 02.00 uur, 04.15 uur en 10.00 uur. Dus super erge hoofdpijn nu. Heb wel een stevige mail gestuurd naar de makelaar, en hij pakt het direct op dus hopelijk aankomende nacht niet hetzelfde feestje.
De ipad van mijn vriend koppelt niet meer met de pencil. Apple store geweest en die geeft aan dat het aan de ipad ligt. Opgestuurd, net een maand binnen garantie van de mediamarkt. Na een week is hij terug; vriend mocht niet checken of het nu opgelost is maar moest alleen tekenen. Komt hij thuis… Heeft hij een nieuwe pencil gekregen en de ipad is niet gemaakt (of omgeruild want maken kan niet) en doet hij t dus nog niet
Edit: is er ook nog tot 2 keer opgehangen bij de klantenservice
Ik bestel ook weer een keer bij HelloFresh hoor. Vergeten ze een product, krijg je je geld terug op het account, met andere woorden, je krijgt alleen je geld terug als je nog een keer een box bij ons besteld.
(toen ik belde kon het wel, maar dan moest ik wel m’n account opzeggen). Ok groetjes
Ha ja klote he? Laatst had ik een box waarin bijna bij elk gerecht wel wat miste. Kreeg vervolgens alleen een paar euro tegoed, wat ook weer niet te combineren was met andere kortingscodes. Ja da-hag, direct mn account weer opgezegd.
(al ben ik nu wel weer gezwicht)
Oh wat kut. Ja je krijgt ook echt maar een kleine vergoeding terug terwijl als je het in de winkel koop het natuurlijk veel duurder is. Daarom wilde ik uit principe mijn 2 euro teruggeboekt hebben
Ik ga de volgende keer (als ik toch weer zwicht) proberen met een ander e-mailadres een account aan te maken, hopelijk kan ik dan weer een kortingscode gebruiken ofzo.
In mijn agenda/planning staan zo vaak dubbele of conflicterende afspraken, zonder dat ik er zelf invloed op heb, zo irritant. Ik zou eind juli naar een festival gaan, kom ik er achter dat ik de dag erna m’n eerste werkdag op m’n nieuwe baan heb. Dat opgelost, zie ik dat ik in m’n eerste werkweek daar ook een tandarts afspraak heb staan, die ik nu weer moet gaan verzetten. Ik ben zelf altijd pietje precies met afspraken, maar als er van die overmacht dingen bij komen loopt het altijd mis in mijn agenda waardoor het dan weer lijkt (of misschien denk ik dat alleen) alsof ik van mijn agenda één grote bende maak.
Haha maar wacht ff, hoezo zijn een festival, de start van een nieuwe baan en een afspraak bij de tandarts dan kwesties van overmacht Sowieso fijn dat de eerste twee leuke dingen zijn
Ik erger me aan dat ik ineens echt allemaal sokken met gaten heb
Omdat zondagmiddag brak thuiskomen na 2 nachten doorhalen en (slecht/niet) slapen in een tentje en dan maandagochtend om 7:30 met volle energie en frisse moed aan je eerste werkdag beginnen voor mij niet combineert Uiteindelijk blijkt de vrijdag erna pas m’n eerste echte werkdag, dus om dan meteen een vrije middag te moeten nemen voor de tandarts vind ik ook niet chill.
Edit ohjee nu lijk ik net zo iemand die dan achteraf allerlei toch wel relevante extra informatie gaat geven maar m’n tandarts is ook nog op een half uur autorijden afstand, dus niet ff een op en neertje
Maar al die afspraken heb je toch zelf gemaakt dus hoe heb je er dan geen invloed op?
Oh zo, ik begreep het verkeerd volgens mij. Nou wordt het een hele uitleg die volgens mij totaal oninteressant is
Festival kaartjes waren gekocht voordat ik überhaupt wist dat ik nu een nieuwe baan zou hebben, laat staan dat ik wist dat ik per 1 augustus zou gaan beginnen. In mijn oude werkveld was begin augustus sowieso zomervakantie namelijk. Vandaar ook de tandarts afspraak die ik dus een half jaar geleden maakte.
Overmacht was niet het goede woord ook denk ik, meer dat alles zo samenloopt dat het allemaal precies niet uitkomt, daar ergerde ik me aan.
Bet halfneukende stel achter mij in de tram. Hoor ze gewoon smakken Zat er eerst naast en ben nu verder weg gaan zitten, het helpt alleen niet. Ik heb echt een hekel aan eetgeluiden en weet nu dat dit ook op het lijstje staat. Doe je ding gewoon in stilte. Of thuis.
Stel je voor ze doen het in stilte, kijk je 1 sec half achterom toevallig…nee liever thuis
Dat mijn moeder me haar (30 jaar oude, totaal niet bijzondere) fiets niet wil lenen als ik naar een feestje bij hun in de buurt wil. Ik heb daar zelf geen fiets meer en ov-fietsen of iets vergelijkbaars is daar ook niet. Dus nu moet ik aan de ouders van vriendinnen vragen of ik daar een fiets mag lenen
Mezelf. Ik twijfel zo erg om te reageren op een vacature voor een functie die heel erg aansluit op mijn ambities en waar ik ook aan de functie eisen voldoe (op 1 na, dus ik hoop dat dat eventueel onderhandelbaar zou zijn) maar ik zit nu qua werk aan de ‘andere kant’ zeg maar (beetje vaag ivm herkenbaarheid) en zie de negatieve. reacties van mijn huidige collega’s al voor me. Zo stom, en zoiets zou niet echt moeten meewegen wanneer ik iets echt graag wil, maar ik kan dat toch niet helemaal negeren.