Waar erger je je aan? #13

Stinkdier is wel in your face haha, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik iedereen hier thuis (vriend en katten) regelmatig stinkie noem :sweat_smile:

1 like

Ugh, ik voel me niet lekker en zou het liefst weer mijn bed in gaan, maar ben niet dermate ziek dat ik echt niet kan werken. En mijn werkgever heeft zo’n stomme niet ziek bonus waardoor een dag ziek me 150 euro zou ā€˜kosten’. En ik vertik het om een vakantiedag in te zetten voor een dag in bed.

1 like

dat ik een broek aanheb die echt mijn vagina doorboort als ik zit

4 likes

is dit een ding??
mensen aanmoedigen om zich niet ziek te melden??? (hier staan eigenlijk 100 vraagtekens)

4 likes

Ik erger me aan mensen in H&M pashokjes. Lijkt altijd wel of al die vrouwen aan het kamperen zijn daar :upside_down_face:

5 likes

Ja, de keuze is reuze als je een signaal wilt afgeven aan je werknemers dat je maar gewoon moet doorbuffelen. Een onbetaalde wachtdag (bij de eerste ziekmelding per jaar al, of pas na x ziekmeldingen per jaar, of meerdere onbetaalde wachtdagen), een verzuimbonus… Het enige wat je er (denk ik) mee bereikt is dat mensen, Ć”ls ze zich ziekmelden, er een paar dagen achteraan plakken ā€˜omdat ze nu toch al geen bonus meer krijgen of een onbetaalde wachtdag hebben’.

22 likes

Die zitten waarschijnlijk in een hoekje te huilen met een identiteitscrisis door de slechte belichting daar :sob:

8 likes

Iemand heeft mijn adres gebruikt voor het afsluiten van internet & energie en nu heb ik er allemaal gezeik mee. Ik ga echt hard huilen als mijn energiemaatschappij mij niet kan terugzetten naar mijn oude contract. Dan moet ik waarschijnlijk 3x zoveel betalen voor energie. En als mijn internetprovider mij niet terug kan zetten, heb ik straks een maand geen internet. FML ik haat mensen die niet opletten met zulke dingen

2 likes

Die nutriscore op de verpakkingen bij de AH. Echt waarom moet ik geconfronteerd worden met een E-score, ik koop chocola, wat verwacht je van me, dat ik het omruil voor een komkommer??

17 likes

Breng ze niet op een idee. Krijgen we straks Tony’s Chocolonely witte chocola met komkommer en citroen :smiling_face_with_tear:

7 likes

Nee de score vergelijkt binnen een categorie, er is ook chocola met een betere nutriscore, zoals pindarotsjes of pure chocola.

Vind het zelf wel handig, had van de week nog keus tussen gebak met een C en een E en Ik vind ze allebei lekker dus dan helpt het me wel.

6 likes

Ik vind het maar triggerend hahaha. Het is op zich wel handig, maar vind het ook zo weinigzeggend ofzo, want waar vergelijken ze precies op. Vetten, koolhydraten, kcal? Geen idee

Welk gebak had je gekozen

1 like

Ugh, mijn nieuwe werkgever blijkt die ā€œbonusā€ ook te hebben. Dat las ik pas in mijn contract en vond het wel een afknapper.

2 likes

Ze kijken naar allemaal, het is een score van de ā€˜positieve’ en ā€˜negatieve’ componenten van een product:
Wat is Nutri-Score? | Voedingscentrum Maar wel verwarrend ja omdat het een andere beoordeling is dan de Richtlijnen goede voeding en de Schijf van Vijf.

4 likes

Oh ja met azijn toch? @Soy.peor

5 likes

Je kan het helemaal in detail lezen hoe het precies werkt, maar het is meer dan alleen calorieƫn.

Ik had kersenvlaai (C) Ipv citoenslof (E)

3 likes

@anon53137221 Ahhh oke dat verklaart veel, had ik zelf ook gewoon kunnen opzoeken

Kersenvlaai is altijd een goeie :ok_hand:t3:

1 like

Ik doe via een bedrijf een cursus. In een van de eerste hoofdstukken moet een dataset gedownload worden alleen deze klopt qua inhoud niet met wat men laat zien. Dus ik mailen, met de link erbij en screenshots wat er in de cursus gezegd wordt en wat ik te zien krijg.

Krijg ik na een maand de reactie ā€˜je moet naar de link gaan en de dataset downloaden het werkt wel! We hebben het bij de leverancier gecheckt’.

Ik open letterlijk mijn ticket met dat ik naar die link ga en het heb gedownload? Dit had geen maand hoeven te duren/hadden ze ook zelf kunnen checken. En het klopt evengoed niet. Dus weer een rits aan screenshots meegestuurd en ben blij dat dit via het stapbudget gaat maar wat tering frustrerend.

Heb het UWV al gebeld wat ik moet doen als dit zo blijft gaan (want officieel geen recht meer op die 1000euro als ik ermee stop), Maar als ik genoeg bewijs heb dat het een slechte opleider is dan zou het eventueel wel weer kunnen dat ik er recht op heb. Ik hoop gewoon dat ze het kunnen oplossen want ik dacht eerst ik ga verder met een ander hoofdstuk en daarin verwijzen ze naar een applicatie die niet meer bestaat :cry:

3 likes

Wel kleine aanvulling, omdat ik hier voor mijn werk veel mee bezig ben: nutriscore zelf vergelijkt niks in een bepaalde product categorie, maar maakt het voor de consument makkelijker om de producten in een product categorie te vergelijk! Misschien bedoel je dat al hoor.

Je vult gewoon een lijstje in op de punten die hierboven genoemd worden en daar rolt een cijfer met een letter uit! Ja hebt dan nog enkele product categorieen die net anders rekenen(dranken bijvoorbeeld).

4 likes

Ik doe mee met de postcodeloterij en heb een nee-nee sticker bij m’n deur. Maar dan wordt er net aangebeld door iemand namens de postcodeloterij met alsnog een verkapte verkoop (en ā€œzo ontzettend bedankt voor je deelnaaameeeeā€). Zo ontzettend irritant

2 likes