Waar erger je je aan? #13

Ik weet eerlijk gezegd ook niet het verschil

10 likes

Ik heb in mijn paramedische opleiding en beroep uitsluitend anorexie voorbij zien komen als het om een gebrek aan eetlust gaat. Bij anorexia ga ik ervan uit dat iemand op de eetstoornis doelt.

Je hebt feitelijk wel gelijk, maar de kans is natuurlijk groot dat een term als anorexia nervosa in de volksmond wordt ingekort tot alleen het eerste woord. Om verwarring te voorkomen gebruik ik bij een gebrek aan eetlust anorexie.

5 likes

Dat ik gewoon weer schade heb bij mijn auto. Vorig jaar een flinke kras door mijn kutbuurman die niet wilde toegeven dat hij het was, daarna door mijn eigen schuld een stoepje meegepakt en velg/band beschadigd, een week erna door steenslag een pit in mijn voorruit gereden, toen nog geen week na herstel een flinke pit van iemands portier in mijn deur en nu weer allemaal krassen linksvoor van een witte auto. Natuurlijk geen briefje achtergelaten. Grrrrr wat een ellende dit. Ze zien me aankomen bij de garage😢

1 like

Goedemorgen! :slight_smile: Eindelijk mag ik me bekendmaken :slight_smile: ik ben toch geen dakloze :slight_smile: Nee ik ben de staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport :slight_smile:

7 likes

Vliegende mieren. Was net even een half uurtje buiten en werd van alles kanten aangevallen door die beesten

5 likes

ā€˜rauwer dan ik me vooraf had kunnen bedenken’ :upside_down_face:

Die zit nu op Onlyfans toch?

2 likes

Is dit een soort undercover Boss? Dat krijgen de mensen tenminste nog iets, ik gun ze minimaal een eigen woning met deze bekendmaking dat ze bedrogen zijn!

3 likes

Door de irritante reclames van scheerschuim voor schaamhaar zat ik al steeds een alternatief te bedenken en dit vind ik wel een leuke.

3 likes

Ik zag het ook voorbij komen en vond het eigenlijk juist wel goed. Ik ken hem verder niet maar lijkt me juist wel een goede manier om te ervaren hoe het echt is bij iets dat belangrijk is voor je werkveld. Wat zijn argumenten waarom dit foute boel is?

Iedereen kan zich toch wel voorstellen dat het leven van een dakloze geen roze geur en maneschijn is. Ik vind het nogal " Oooh wat moet ik afzien deze dag zeg. Oh wat vreeeeselijk dit ik heb t zooo moeilijk deze 24 uur. Please geef allemaal complimenten hoe goed ik het doe. Zo 24 uur voorbij nu weer terug naar mn lekkere huis en mn leuke leventje. Vergeet niet dit geweldige bericht te liken zodat ik me nog beter over mezelf kan voelen."

15 likes

Maar dat is juist het probleem, door 1 nachtje te slapen bij de nachtopvang en de volgende ochtend weer lekker naar je eigen huis te gaan kan je niet ervaren hoe het echt is om dakloos te zijn.

Aan de andere kant ben ik hier soms ook over in dubio want ik denk (of tenminste hoop) dat hij zelf ook wel weet dat een nachtje in de daklozenopvang slapen niet in de buurt komt van echt dakloos zijn. Aan de ene kant vind ik het dus goedkoop scoren (al zijn de reacties onder zijn post ook niet mals), aan de andere kant denk ik ja je kan nooit ervaren hoe het is om dakloos te zijn tenzij je het bent, misschien is iets dan wel beter dan niets.

5 likes

Kan je echt ervaren hoe die uitzichtloosheid is als je weet dat er een gespreid bedje op je wacht thuis? Kan je echt ervaren hoe stressvol het is om arm te zijn door een maand op bijstandsniveau te leven?

Ik denk dat ieder weldenkend mens wel begrijpt dat het moeilijk is, maar zolang jij niet de daadwerkelijke angst, wanhoop en uitzichtloosheid hebt zoals die mensen kan je NOOIT ervaren hoe het is. Het is mss goed om eens mee te lopen, zodat je onder die mensen komt waar het hun dagelijkse leven is. Door met ze te praten etc. Maar dit soort experimenten komen mijns inziens altijd neer op goedkoop politiek scoren. Al kan het zijn dat ik te cynisch ben.

39 likes

Oh man hier ook al! Op mijn balkon!!

2 likes

Nee toch? Je mag hier toch ook niet zomaar in het kanaal springen? Zo wel, dan ga ik ff afkoelen :joy:

1 like

Volgens mij mag je alleen niet in de vaargeul zwemmen. En bijvoorbeeld bij sluizen, gemalen en bruggen. Een kanaal of rivier zou wel mogen, maar dan dicht bij de kade/oever. Maar of dat echt veilig of verstandig is?

2 likes

Je mag ook in sommige plassen niet zwemmen omdat het een natuurgebied is. Of soms alleen als je lid bent van de zwemvereniging waarvoor een wachtlijst is van 10 jaar :cry:

2 likes

En ik vind dat er in Noord Brabant al te weinig opties zijn :sweat_smile: dit is helemaal weinig

@Sundance @Soy.peor
Hm ja snap wel wat jullie bedoelen, hij kan idd niet ervaren hoe het echt is, maar ik hoop dat hij dat inderdaad wel weet. En het is wel een manier om je te bevinden onder deze groep zonder dat je direct als hoge pief komt, zodat je met ze kan praten en een indruk kan krijgen van hoe het hen vergaat, hoe de sfeer is, etc. terwijl je dat anders compleet op indirecte informatie baseert. Zelf vond ik daklozen vaak een beetje eng, dacht dat het allemaal engerds/verslaafden/criminelen waren, maar inmiddels maak ik soms een praatje met een aantal in het park en dat heeft voor mij ook wel mijn perspectief veranderd. Niet dat ik nu weet hoe het is om dakloos te zijn maar mijn beeld is wel veel genuanceerder.

Dat een collega / vriend van werk me appt met de vraag hoe het is en vervolgens gaat lopen zeiken over iets van werk waar ik niet bij betrokken ben geweest op m’n privĆ© nummer! Gast, ik ben ziek. Hoezo denk je dat dit OK is?