Waar erger je je aan? #13

Als ik dit lees denk ik: wat voor werk doe je zelf? Een functie die lichamelijke inspanning vraagt in de buitenlucht / een bloedhete ruimte zonder airco of zit je zelf op een comfortabel climate-controlled kantoor? Ik heb zelf overigens ook een kantoorbaan maar ik kan me prima voorstellen dat bepaalde banen niet te doen zijn met 40 graden in de brandende zon. Ook al is het maar een dag.

21 likes

Ik werk in de thuiszorg, ik fiets de hele stad door en kom bij mensen thuis die nu zelfs nog de verwarming aan hebben dus mijn werk is mega lichamelijk en zwaar in deze hitte

2 likes

Dan snap ik al helemaal niet dat je je niet kan voorstellen dat bepaalde beroepen vandaag een hitteplan-rooster hebben.

79 likes

Even hierover trouwens. Niet alleen nu in de hitte. Maar ik vind t juist goed dat we ons niet meer kapot willen werken. Als mensen aangeven dat ze parttime willen werken dan juich ik dat heel hard toe. We leven niet alleen om te werken. Geniet!

(En ja disclaimers soms moet je hard werken om rond te komen. Maar zelfs dan mag je gerust genieten van een tropen rooster en hoef je niet 24/7 te rennen voor je baas)

107 likes

oogartsen die niet duidelijk kunnen zijn, zit ik nog twee weken met een kutlens waardoor ik niet mag autorijden zonder duidelijk te weten wat nu eigenlijk de oorzaak is :rage:

5 likes

ik werk zelf heel graag maar eigenlijk vind ik het zo érg dat we (de meeste gezinnen) niet meer comfortabel kunnen leven zonder fulltime of 4/5e te werken

8 likes

Niet iedereen is zo’n supermens als jij natuurlijk. Was het maar zo!

11 likes

Ik denk dat het bericht van @Monster vooral voortkomt uit het feit dat ze best een zware baan heeft en zeker met 40 graden, en ook door moet werken. Dat het dan best zuur is als andere mensen wel een tropenrooster hebben. Maar dat mag je ook gerust zeggen, dat je ervan baalt, maar ook trots bent dat jij het wel moet/doet. Want waarom is het anders een ergernis, lekker toch voor die anderen.

7 likes

A Capitalist Queen!

15 likes

Wat zijn dit nou weer voor aannames :rofl:

6 likes

Haha ja sorry ik had deze reactie al verwacht, maar snap gewoon niet waarom het anders een ergernis voor haar zou zijn. Dus dit was mijn hersenspinsel daarover.

2 likes

O nee hoor, love my job. Ook in deze warmte

5 likes

Maar zou de thuiszorg echt geen enkele aanpassing doen met dit weer? Staat Monster nu in de zon ramen te lappen omdat dat nu eenmaal op het programma staat? Of een bejaarde de trap op te douwen om hem het hoekje om te helpen met een hete douche, want het is nu eenmaal woensdag en dan doucht die cliënt?

4 likes

Bij ons in de thuiszorg is ook gewoon het hitteplan van kracht hoor.
De niet noodzakelijke zorg die een dag kan worden uitgesteld doen we dat.
Ipv douchen even wassen bijvoorbeeld.

12 likes

Ik zweet sowieso al snel maar met dit weer is het helemaal erg. Voel mij zo vies heel de tijd.

1 like

Nobody wants to work these days

1 like

Hahah trots zijn dat je je kapot werkt. Weird flex.

15 likes

Had net honger en nog een frikandelbroodje in huis dus dat maar genomen, alleen weet niet of het aan het weer ligt maar m’n maag is helemaal over de zeik en het lijkt ook niet te zakken bleh

ik als iemand me vraagt naar m’n baan:

image

25 likes

Ik draag bijna altijd Ipanema slippers/sandalen (wel met zo’n bandje aan de hak) met dit weer want anders krijg ik direct weer enorme blaren. Nou hebben ze nergens maat 36. Het lijkt overal bij 37 te beginnen. En bij de kindermaat hebben ze al laatste maat dan een combinatie maat van 34-35. Die heb ik dus maar genomen maar is echt aan de krappe kant. Maar 37 is weer veel te groot. Waar is 36!! Echt heel frustrerend en nu heb ik maar oude aan van 2017 die eigenlijk kapot zijn gelopen. Mocht iemand heel toevallig een ipanema sandaal model in 36 tegenkomen hoor ik het graag.

Omg ik heb zojuist een paar in 35-36 gevonden. Wel te echt degelijk maarja boeie.

1 like