Waar erger je je aan? #13

Nou inderdaad, muil dicht houden 's nachts.

3 likes

Ugh ik werd al niet zo vrolijk wakker, maar nu zit ik in de trein en gaat mijn noise cancelling koptelefoon niet meer aan. En uiteraard zit er een groepje gasten lekker aan het pils.

1 like

Dat ik vannacht bedacht dat ik iets op werk moest doen, niet uit bed wilde om het op te schrijven en ik nu natuurlijk niet meer weet wat ik moet doen

1 like

uugggh heb op mn werk een dyson fan maar die gaat elke keer uit en op de foutmeldingscode kan ik niks vinden behalve ā€˜doe de stekker er opnieuw in en dan zou het moeten werken’ nee dus

en er loopt nu een garantieprocedure waar ik NU NIKS AAN HEB

2 likes

ik ben in ieder geval geen dyson fan :frowning_face:

3 likes

Mensen met airco. Juist door die dingen aan te zetten als het zo pleurisheet is is het zo heet. Snap ook wel dat dat niet het hoofdaandeel is maar erger me er toch aan

29 likes

Haha ja dit is zo irritantttt. Iedereen denkt altijd dat de hele wereld zes weken zomervakantie heeft.

5 likes

Hoe kom je hier eigenlijk achter? Ben heel benieuwd of die van ons dat ook is.

3 likes

Het is echt maar een paar dagen - enkele weken in totaal - kom op.

Kijk als je een penthouse met platdak hebt, okƩ. Maar onze hele nieuwbouwwijk staat er mee vol.

6 likes

Maar liggen die dus buiten? Ja het zal uiteraard per supermarkt verschillen maar mijn ervaring met turkse supermarkten en watermeloen is juist heel goed. Soms koop ik een hele, soms een halve maar die liggen niet buiten in de zon en zijn goed verpakt. Beter dan die kleine blokjes bij ah die helemaal uitgedroogd zijn en de smaak verschilt echt.

Geen airco, maar van die ventilatietorens hier in huis en ben stiekem trots dat we hem maar 2x aangezet hebben de afgelopen dagen. Ik wilde dat echt zo lang mogelijk uitstellen, want slecht voor milieu (en portemonnee).

Ik erger me ook echt aan het gemak waarmee die dingen in huizen geplaatst en gebruikt worden. Zeker omdat je ze in Nederland nou ook weer niet zo vaak zo nodig hebt

1 like

De zomers worden alleen maar heter dus dit is niet waar :stuck_out_tongue:

Heb zelf geen airco overigens, maar zou ik wel willen.

4 likes

Mede dankzij al die airco’s

4 likes

Ja hehe, het is vicieuze cirkel. En zo zijn er nog wel meer redenen waarom de aarde zo snel opwarmt :woman_shrugging:

5 likes

Irritant zeg, mijn ouders hebben ook net een huis gekocht en hebben zelfs uitstel moeten aanvragen omdat het nu overal zo druk bij de verstrekkers :sweat:

1 like

Ik heb even de website doorgespit en daar zeggen ze dat ze geen aandeelhouders hebben en alle winst weer in de organisatie wordt gestopt. Dus wel fijn om te weten, dat maakt de prijsstijging van dit jaar weer wat minder erg.

1 like

Ik vind het zo lastig. We hebben een huis met een plat dak, ik werk boven direct onder het platte dak en het is nu 40 graden op mijn werkkamer. We twijfelen heel erg om een airco te nemen (man werkt in de andere werkkamer en daar was het gisteren 43 graden…) Voor de slaapkamer komen we misschien nog wel met screens tegen de ramen aan, ik slaap nog best ok met dit weer, ook al is het daar ook 35 graden om 23.00.

Maar aan de andere kant: we hebben geen kinderen dus daar besparen we het milieu ook mee :innocent:

Aan mijn kant van het huis staat er nauwelijks zon (noorden) dus zal zonwering heel wening verschil maken.
@Blablabla, dat het ook een warmte-unit is kan wel een voordeel zijn.

Ik vind het echt een lastige afweging vanwege de milieu-aspecten maar omdat het thuis werken standaard lijkt te worden is dit ook wel iets wat de moeite is.

1 like

Is het dak goed geĆÆsoleerd of zou je kunnen na-isoleren? Hebben jullie al eens gedacht over sedum op het dak en groene gevels? Liggen er al zonnepanelen op?

Ik las gister over een winkel waar ik wel eens kom dat ze gevestigd zijn in een oud fruitopslaggebouw, bij hen was het binnen 12 graden kouder dan buiten doordat het gebouw zo gigantisch geĆÆsoleerd is gebouwd (met muren van 65cm gevuld met kurk). Dat is niet echt praktisch voor de meeste huizen natuurlijk, maar deed me wel realiseren dat je met isoleren enorme winst kan halen.

7 likes

Ja platte daken zijn ook wel echt onhandig, ik snap dat dat wel echt vervelend is. Snap niet dat dat nog gebouwd wordt. Net als hele donkere bakstenen, is toch helemaal niet handig? Wij willen nog graag sedum op onze uitbouw met plat dak en hebben rolluiken. Ik zit dan wel de hele dag in het donker maar het wordt hier wel maar 23 graden. :stuck_out_tongue_winking_eye: Zou als ik alleen zou zijn iets minder resoluut zijn maar heb een hond die echt niet tegen warmte kan. En vannacht was rot dat het niet echt afkoelde, maar veel andere nachten koelt het best wel goed af dus kan je mooi de ramen tegen elkaar open doen.

1 like