Waar erger je je aan? #13

Dat mijn achterbuurman gaat verhuizen en zijn hele inboedel naar de stort brengt of laat ophalen door grofvuil. Terwijl het gewoon echt goede dingen zijn. Zitten veel vluchtelingen bij ons, die kun je hier zo blij mee maken. Die spullen zijn nog mooier dan spul van de kringloop.

1 like

Ik snap de frustratie, maar ik heb tijdens een verhuizing ook eens geprobeerd om een deel van m’n inboedel te doneren. Daar zaten ook echt mooie dingen bij, allemaal nog netjes en zonder krassen en zo. Maar die mensen deden zo enorm moeilijk! Of ik iets ook nog in een andere kleur had, waarom ik het niet uit elkaar gehaald had, tot drie keer toe het ophaaltijdstip wijzigen, of ik het dan niet kon brengen (naar een andere stad, half uur rijden), etc. Tijdens een verhuizing heb ik daar echt geen zin in, dan is grofvuil laten komen echt een stuk makkelijker.

8 likes

Die jan doedel vertikt het om te reageren, dus heb gemaild dat ik zijn genegeer als een akkoord beschouw en dat de eerder genoemde zaken achterblijven. Wat een gezeik zeg. Bloedverziekend irritant dat ze overal op reageren behalve hierop. Heb gelukkig zwart op wit dat de volgende die meubels overneemt, want ken die geintjes van die verhuurder langer dan vandaag. Die gaat er sowieso op zitten zeiken

Ik ben gewoon ziek. Voor het eerst in twee jaar oid of langer (minus coroon) en in de eerste week van de vakantie. Echt hinderlijk.

2 likes

Pff ja ik probeerde laatst een naaimachine te doneren. Nou die vrouw deed echt zo vaag . Er miste wat voetjes maar die kosten geen drol en verder was t een prima ding. Nou dr hadden ook nog spoeltjes en weet ik het wat bij moeten zitten. Nja dan niet he ik pleur m wel weg.

4 likes

@anon80856196 ik heb dezelfde ervaring. Of je nog even honderd foto’s uit verschillende hoeken kan nemen. Of je even alles wil opmeten. Niet opdagen op afspraak en wel een nieuwe willen maken. Ik breng het liever naar de stort of kringloop

4 likes

Wij hebben vorig jaar onze oude bank op marktplaats gezet. Keurig onderhouden, geen vlekken of iets.
Kregen we een bericht met wel 100 vragen. En of de bank ook echt die kleur was. En of nog eens alles opgemeten kon worden.
Toen hebben we het ook afgekapt.
Graag of niet hoor.
Paar dagen later is die opgehaald door iemand anders zonder teveel moeite.

3 likes

Ja wij wonen in een appartement op de begane grond en boven ons zit een groot stuk plat dak. Maar het is een paar jaar geleden gerenoveerd (dubbel glas, dakisolatie) en het is hier maar 25 graden! (Denk nog wel meer afgekoeld nu want het regent). We hebben geen tuin, we grote ramen met gordijnen er voor.
Denk dat isolatie veel helpt.
Mn ouders wonen ook in een huis met plat dak en hebben voor beneden en boven ook voor zonnewering geinvesteerd.
En ja dubbel glas etc moet eigk ook al in ieder huis zitten als dat mogelijk is.

1 like

Ik raad iedereen Polar steps aan. Heb mijn vader onder lichte dwang zover gekregen en nu zet ie alle foto’s daarop, 1 x per dag en typt hij daar een leuk verhaaltje. Kan ik ook gewoon reageren wanneer ik tijd en zin heb dus ideaal!

4 likes

Ik moet eigenlijk oefeningen doen voor mn schouders en rug, maar vind dat zo ongemakkelijk om op werk te doen, dus doe ik het maar niet. En erger ik me aan mezelf dat ik dus met onnodig met extra pijn loop

3 likes

Dingen weggeven is echt een hel
Ik heb ook dure collecties Delfts Blauw weg moeten gooien, omdat niemand het wilde. Ja doei, dan gaat het de stort in. Jammer joh.
Was al blij dat er iemand voor de gratis(!) wasmachine kwam. Hartstikke nieuw, maar alsnog werd er moeilijk gedaan.
Je moet net geluk hebben dat een familielid verhuist of zo

Is er een geen stilteruimte waar je ze kan doen? Of een ander lege ruimte.

1 like

Ik heb echt best een andere ervaring met dingen weggeven? Toen mijn oom overleed heeft Rataplan echt heel veel spullen opgehaald. Ze namen inderdaad niet alles alles mee, maar wel echt veel van de meubels die nog goed waren.

Dit had ik eerder ook, maar ik heb dat begin dit jaar heel anders ervaren omdat de kringloopwinkels toen dicht zijn geweest & relatief veel mensen zijn overleden kon de kringloop niet langskomen om dingen op te halen.

Ja dit was de zomer van 2020, duurde wel even voor we een afspraak konden maken maar kon toen gelukkig wel. Toen was de lokale weggeefwinkel wel dicht dus het was wel meer gedoe dan anders inderdaad, kan me voorstellen dat dat inderdaad dit jaar nog steeds zo was.

2 likes

Ja volgens mij is Rataplan nog best makkelijk. De andere kringloop hier doet net alsof ze een antiekwinkel zijn. Elk miniscuul krasje is een probleem.

3 likes

Dat en dat ze de hoofdprijs vragen als ze het verkopen

6 likes

Ik zoek een dopamine boost maar kan niets vinden qua shoppen.

3 likes

TikTok!

2 likes

Ik vind in het openbaar - en dan vooral in winkels - hele FaceTime gesprekken ook zo irritant :skull:

9 likes