Waar erger je je aan? #13

Na isoleren is geen optie omdat daar geen plaats voor is. Dak ligt wel helemaal vol zonnepanelen maar geen sedum. Dat hadden we achteraf beter eerder kunnen doen maar helaas was daar toen geen budget voor en het was toen we de panelen lieten leggen nog niet erg bekend dat het zo goed samenwerkte.

We hebben advies gehad over het isoleren van het huis en de mogelijkheden vielen me echt heel erg tegen. (Daar erger ik me dan ontzettend aan.) Iets als vloerisolatie was niet mogelijk omdat de kruipruimte dan niet meer toegankelijk zou zijn, net als spouwmuurisolatie. We konden nog wel alle ramen vervangen voor 3-dubbelglas en/of nieuwe voor- en achtergevel maar dat is nogal een investering.
Ik zie wel dat een warmtepomp ook als soort van airco kan gaan werken, dat zou ook nog het onderzoeken waard zijn.

1 like

Mijn woning werd gisteren niet warmer dan 23 graden. Isoleren loont dus echt! Al heb ik ook het idee dat het komt door de bomen voor de deur.

1 like

Hoe privileged mijn vriendinnen eigenlijk zijn. Ik ga 8 dagen naar Griekenland in de zomervakantie wat toch opzich best chill is enzo. Maar dat ze dan elke keer vragen en ga je verder nog op vakantie, ga je verder niet op vakantie. Op een gegeven moment ga je aan jezelf twijfelen of dit niet goed genoeg is. Tuurlijk ik wil ook best nog 4 weken naar 4 andere oorden, maar een week Griekenland is toch niets geks aan. En bovendien de jaren hiervoor deden ze ook weinig spannends en dan hoor je ze natuurlijk niet of course :wink:

23 likes

Heb je ruimte voor om in je tuin schaduw te maken dmv bomen ed? Ik heb vlakbij mijn huis heel veel bomen en dat scheelt zoveel! En geen tegels in de tuin ook.

1 like

Ja, 3 bomen in de tuin! Wel wat tegels maar dat is omdat ik ook graag een terras wil hebben waar de tuintafel staat en een padje naar de schuur achterin. Maar zo min mogelijk en we willen de tuin nog een keer goed aanpakken en dan gaan er nog meer uit. En omdat de grasmat dood was na de engerlingen is het nu ingezaaid met (inheemse) bloemenweide mix wat er ook heel gezellig uitziet.

1 like

Na 2 jaar vragen, zeuren en klagen bij de eigenaar van het pand kwam er eindelijk vandaag iemand de intercom vervangen. Hebben ze de verkeerde intercoms mee genomen. Echt hoe krijg je het voor elkaar.
Ik werk gewoon thuis/ kan zelf bepalen wanneer ik vrij neem maar 2 buren hebben vrij genomen en 1tje heeft een vriendin de sleutel gegeven zodat ze daar naar binnen kunnen.
En we zitten nu weer weet ik hoe lang zonder werkende intercom. Heb nu maar aan die man uitgelegd hoe onveilig het is en hij begreep dat gelukkig. Want de eigenaar doet er nogal laks over.

1 like

Mijn ouders hebben een huis met warmtepomp en vloerverwarming/koeling, en daar is het in de zomer altijd heerlijk koel!

3 likes

Ik heb het idee dat veel mensen ook vakanties aan het ‘inhalen’ zijn na corona. Vriendinnen die vroeger gewoon 1 weekje met vriendinnen gingen, gaan nu ineens een week met vriendinnen, een week met hun ouders/familie, een week met hun vriend en dan ook nog alleen.

Maar wel irritant dat ze dan meteen verwachten dat iedereen dat doet.

4 likes

Ja dit vind ik ook interessant! Ook geen goedkoop grapje natuurlijk maar aan de warmtepomp moet je op een gegeven moment toch.

Intussen erger ik me eraan dat onze verhuurder nul komme nul plannen heeft voor het verduurzamen (en toekomstbestendig maken) van de woningen. Heel het complex heeft een plat dak en dat zou dus perfect zijn voor sedum, maar nee hoor, het ligt vol met grind. Heel veel appartementen hebben grote ramen op het zuiden/zuidwesten maar investeren in zonwering? Nee hoor, zelf dokken. Ik vind het echt niet meer van deze tijd dat je als verhuurder wel zorgt voor verwarming maar niet voor verkoeling.

4 likes

Ja maar ik vind dat dan ook soms maar wat neppig ofzo? Alsof ze voor de Corona wel 13x per zomervakantie op vakantie gingen en dat de norm was xd

2 likes

Oke ik heb een week in isolatie gezeten en ben nu eindelijk klachtenvrij, maar ik zit nog even “vast” bij mijn ouders. Ik word echt gek van verveling inmiddels, en door een gebrek aan een rijbewijs kan ik ook nergens heen (en niemand wil mee iets gaan doen. Verlang zo naar mijn eigen appartement en mijn stad

2 likes

Ik betaal iemand om een logo wat ik heb ontworpen digitaal te maken, en ik had een mail met duidelijke instructies gestuurd wat ik wilde. Krijg ik een hele lijst aan opties, waar geen 1 aan mijn simpele eisen voldoet. Zo kan ik ook wel geld verdienen pffff

1 like

Ik ben net een meisje genoemd tijdens een meeting door een boomer. Ik ben 32 jaar.

:fu:t3:

5 likes

Mijn verstandskiezen vinden het nodig om een groeispurt te maken. Ik heb al de hele dag een zeurende pijn in mijn muil :sob:

1 like

Waar zit je ergens? Misschien kan ik of iemand anders van hier je een lift geven?

7 likes

whatsapp + familieleden die op vakantie zijn = 166 foto’s per week krijgen van vakantiebezigheden.
Soms is een fotootje wel leuk hoor, maar jee nu weet ik wel dat jullie graag een terras of de rivier bezoeken daar in de Franse ardennen.

7 likes

Elke week huur ik twee keer per week een OV fiets om naar werk te fietsen. Op die locatie werken ze met een open plastic bakje op de balie waar je sleutels in moet doen als je terugkomt en die scannen ze dan later. Iedereen kan bij dat bakje en er staat niet altijd iemand bij de balie. Nu had ik altijd al mijn vraagtekens bij dit systeem (heb maar op een paar andere stations een keer een fiets gehuurd en dat ging anders) maar het ging al zeker een jaar goed. Kreeg ik vorige week ineens een e-mail dat ik een fiets al langer dan drie dagen in bezig had. Gelijk de klantenservice gebeld en die zouden het omzetten naar dat de fiets wel diezelfde dat weer was ingeleverd. Vandaag krijg ik ineens een e-mail dat die fiets en sleutels beide nog steeds vermist zijn en als ik die fiets niet tevoorschijn tover ik fucking 350,- moet dokken? Het lijkt mij dat de kans vrij groot is dat iemand mijn sleutel uit dat bakje heeft gevist en op mijn kosten een gratis fiets heeft.

2 likes

Wat een systeem ook, dat moet inderdaad (helaas) een keer fout gaan. Hopelijk komt ie nog terecht en hoef je niet te betalen!

1 like

Wat een leuke kleur! Even een mailtje sturen en dan kunnen ze je vast alsnog wel een toezenden.

2 likes

Haha ik heb ook serieus 4x opnieuw gelezen en begreep er helemaal niks van. Pas toen ik dacht laat maar en jou reactie las snapte ik het. :joy:

Ik dacht ook ‘’ Lekker random een Dyson fan die uit (stappen/naar de kroeg) gaat ‘’ en probeerde een verband daarin te vinden :joy:

1 like