Waar erger je je aan? #13

Nooo ik zie nu dat ik kevin heb gemist bij matrixx at the park omdat mn vriendin niet kon met stomme redenen
Dat vergeef ik haar nooit.

Oh nu weet ze niet of ze vrijdag ook kan. Straks mis ik die feesten door hasr had 1000 plannen kunnen maken pff.

2 likes

Als je huis meer dan 300 boven de 26,5 graad is, kan er sprake zijn van een dusdanig gebrek dat je huurbaas het moet verbeteren of je huurverlaging krijgt. Weet niet hoe warm het meestal bij jou binnen is?

Bedoel je meer dan 300 dagen? Dat ga ik bij lange na niet redden dan. :smile: Maar je brengt me wel op het idee om het te registreren elke dag dat het bijv. boven de 25 graden wordt. Vraag me af of daar regels over zijn eigenlijk hoe warm een huis mag worden? Wel over de minimumtemperatuur lijkt mij.

Het kan sowieso geen kwaad om de verhuurder een beetje te gaan stalken hiermee. Een buurman die op de begane grond woont zei dat het bij hem maar max 24 was geworden binnen (bij mij 29, en over de 30 is ook weleens gebeurd). Zou best logisch zijn om daar huurverlaging voor te geven ja.

1 like

Ik ben het woord “uren” vergeten haha, 300 dagen zou (hopelijk) in Nederland niet lukken. Er is jurisprudentie over, maar geen wet. Lees wel dat het in deze omstandigheden (extreme hitte) niet geldt, er moet sprake zijn van een “gebrekkig binnenklimaat”.

Ik wil het zelf ook proberen, maar ik woon in een oud pand met ramen op het zuidwesten dus ik vrees dat zonwering te lelijk gevonden wordt als mijn verhuurder überhaupt op me reageert.

3 likes

Dat ik online 6 spijkerbroeken besteld had in de maat waarin ik van die winkel al een perfect passende spijkerbroek heb, en ik alleen de laatste maar enigszins over m’n kont heen en dicht kreeg :rage: Maar ik was inmiddels al zo zweterig dat ik nu niet zeker weet of hij echt wel past, morgen dus maar nog een keer proberen. Wtf dit gezeik met maten :-1:

1 like

Mensen die vragen hoe praktiserend ik ben als ze er achter komen dat ik moslim ben. Ook een goeie: “je draagt geen hoofddoek, dat zegt al genoeg, valt wel mee he, hoe moslim jij bent”. Oja de vraag of ik moslim moest worden van m’n vriend komt ook vaak voor, en of hij me veel beïnvloed. Super beledigend, dan denken ze dus dat ik zelf niet capabel genoeg ben om zelf keuzes te maken.

En ja een relatie zonder trouwen mag niet, hoofddoek is ook een ‘verplichte’ keuze, maar ik vind niet dat dit een mens meer of minder moslim maakt. Er zijn zoveel meer dingen in het geloof dan alleen deze oppervlakkige regels.

20 likes

Ja is inderdaad intiem en vermoeiend. Laat me gewoon in rust m’n lunch eten, haha. En heb ook het idee dat dit soort dingen vooral aan moslims wordt gevraagd/aangenomen, dit soort vragen worden niet aan m’n christelijke en joodse collega’s gesteld.

Voelt soms alsof ik een alien voor ze ben. :alien:

7 likes

Ongesteld zijn met dit weer icm migraine 🫠

2 likes

Dat iemand me laatst een tikkie stuurde voor iets waarbij ze twee maanden geleden zei dat ze voor mij zou betalen. Lekkere sigaar uit eigen doos dit en gaar twee maanden na dato

1 like

Oooh die zou ik ook wel willen! Brb even een ticket boeken

3 likes

Werd om 3 uur wakker en kon niet meer slapen 🫠 En heb het superdruk op het werk natuurlijk

3 likes

Dat mijn achterbuurman gaat verhuizen en zijn hele inboedel naar de stort brengt of laat ophalen door grofvuil. Terwijl het gewoon echt goede dingen zijn. Zitten veel vluchtelingen bij ons, die kun je hier zo blij mee maken. Die spullen zijn nog mooier dan spul van de kringloop.

1 like

Ik snap de frustratie, maar ik heb tijdens een verhuizing ook eens geprobeerd om een deel van m’n inboedel te doneren. Daar zaten ook echt mooie dingen bij, allemaal nog netjes en zonder krassen en zo. Maar die mensen deden zo enorm moeilijk! Of ik iets ook nog in een andere kleur had, waarom ik het niet uit elkaar gehaald had, tot drie keer toe het ophaaltijdstip wijzigen, of ik het dan niet kon brengen (naar een andere stad, half uur rijden), etc. Tijdens een verhuizing heb ik daar echt geen zin in, dan is grofvuil laten komen echt een stuk makkelijker.

8 likes

Het was warm op de slaapkamer vannacht en mijn vriend was bezig met een snurk concert. Ik mag vandaag tot 21.00 werken, maar merk nu al dat ik zwaar chagrijnig ben.

Die jan doedel vertikt het om te reageren, dus heb gemaild dat ik zijn genegeer als een akkoord beschouw en dat de eerder genoemde zaken achterblijven. Wat een gezeik zeg. Bloedverziekend irritant dat ze overal op reageren behalve hierop. Heb gelukkig zwart op wit dat de volgende die meubels overneemt, want ken die geintjes van die verhuurder langer dan vandaag. Die gaat er sowieso op zitten zeiken

Ik ben gewoon ziek. Voor het eerst in twee jaar oid of langer (minus coroon) en in de eerste week van de vakantie. Echt hinderlijk.

2 likes

Pff ja ik probeerde laatst een naaimachine te doneren. Nou die vrouw deed echt zo vaag . Er miste wat voetjes maar die kosten geen drol en verder was t een prima ding. Nou dr hadden ook nog spoeltjes en weet ik het wat bij moeten zitten. Nja dan niet he ik pleur m wel weg.

4 likes

@anon80856196 ik heb dezelfde ervaring. Of je nog even honderd foto’s uit verschillende hoeken kan nemen. Of je even alles wil opmeten. Niet opdagen op afspraak en wel een nieuwe willen maken. Ik breng het liever naar de stort of kringloop

4 likes

Wij hebben vorig jaar onze oude bank op marktplaats gezet. Keurig onderhouden, geen vlekken of iets.
Kregen we een bericht met wel 100 vragen. En of de bank ook echt die kleur was. En of nog eens alles opgemeten kon worden.
Toen hebben we het ook afgekapt.
Graag of niet hoor.
Paar dagen later is die opgehaald door iemand anders zonder teveel moeite.

3 likes

Ja wij wonen in een appartement op de begane grond en boven ons zit een groot stuk plat dak. Maar het is een paar jaar geleden gerenoveerd (dubbel glas, dakisolatie) en het is hier maar 25 graden! (Denk nog wel meer afgekoeld nu want het regent). We hebben geen tuin, we grote ramen met gordijnen er voor.
Denk dat isolatie veel helpt.
Mn ouders wonen ook in een huis met plat dak en hebben voor beneden en boven ook voor zonnewering geinvesteerd.
En ja dubbel glas etc moet eigk ook al in ieder huis zitten als dat mogelijk is.

1 like