KLM had laatst mijn vlucht geannuleerd en mij ook niet ingelicht. Zag het zelf in de app. Toen stond er wel een andere vlucht bij, maar bij het inchecken klopte niks en moest ik KLM berichten voor een andere vlucht omdat ik anders m’n overstap niet zou halen. Hun verklaring dat ze me niet hadden ingelicht was dat “ze even hadden gemist dat ik een overstap had” oid. Was ook echt fucking irritant
Maar zelfs als je geen overstap had was het toch belachelijk dat ze je niet inlichten over je geannuleerde en nieuwe vlucht?
In 2019 kreeg ik overigens wel een smsje (jaja) dat m’n vlucht geannuleerd was.
Edit: oh nee het was een WhatsApp bericht hahhaha
Ja, sloeg als een pik op slagroom. Was blij dat uiteindelijk alles alsnog geregeld kon worden, maar hadden nu een overstap van 4 uur en 15 minuten
was echt een lange dag
Ja bizar he! Mijn vlucht is inmiddels al 4 keer gewijzigd en ik heb het bij toeval in de app gezien.
Ik lag laatst een paar dagen in het ziekenhuis en ik verbaasde me ook over het eten daar. Als je mazzel had stond er fruit op het menu als toetje maar de rest van de dag (voor ontbijt en lunch) kon je alleen een melige appel krijgen op woensdag en zaterdag. En over het avondeten wordt ook vaak (terecht) gezeurd. De groenten waren stukgekookt (soms bijna onherkenbaar) en super zout. En dat dan op een plek waar gezond eten gestimuleerd wordt… ![]()
Toen ik was bevallen kregen mijn vriend en ik avondeten in het ziekenhuis. Ik kreeg vega pasta stroganoff (?) maar weet vrijwel zeker dat er gehakt in zat
Had erg honger, die vrouw was heel lief en heb tijdens de zwangerschap zo nu en dan een rookworstje gegeten, dus heb het maar gewoon opgegeten. Daarna ook nog de broccoli van mijn vriend want ik wilde groente, maar het was idd zo goed als een prakje.
Ik wil een riem kopen van een duurder merk en ik had bedacht om dit op vakantie te doen, want mooie herinnering, maar nu is die riem hier bijna 100 euro duurder. Ik ga wel naar de Bijenkorf als ik terug ben haha.
Aan studenten die om vijf uur 's ochtends bierflesjes van hun balkon gooien
wat nu opgeruimd moet worden door de schoonmaakdienst van de gemeente
Aan de overburen die hun peuter zonder toezicht op hun balkon laten spelen. Ik ben iedere keer bang dat er wat mis gaat.
Zooo ja die doodgekookte groentes daar. En we konden ook niks kopen in het winkeltje want dat was voor personeel en het restaurant was dicht (want zware lockdown). Ik had met liefde extra betaald voor een fatsoenlijke maaltijd, vooral na een bevalling is het zo belangrijk dat je goed kunt eten.
Als ik ooit nog ga bevallen ga ik sowieso allemaal noten, rauwkost en fruit meenemen.
Ik verwacht echt geen driesterrenmaaltijd trouwens, het hoeft ook niet eens echt lekker te zijn, maar het kan toch wel op z’n minst voedzaam zijn?
Aan het lied dat ik in mijn hoofd heb: theo theo wat raaaarrrr ![]()
Mijn ziekenhuis was hier dus mega chill in. Volgens mij heb ik het al een gepost maar ik kreeg een uitgebreide menukaart en alles was echt lekker. Het voelde bijna als een restaurant. Jammer dat ik door de weeën zo weinig eetlust had.
Wat een luxe
welk ziekenhuis was het? Mijn eerste kind is ook in een andere stad geboren, dan kan dat bij de volgende ook wel :’)
Hahaha het Jeroen Bosch. Hoop voor je dat dat in de buurt is ![]()
Haha niet echt, maar het wordt een geplande keizersnede waarschijnlijk dus prima.
Ik heb in Tilburg gewerkt, daar hadden ze ook megalekker eten, ‘s ochtends een hele ontbijtselectie met oa. allemaal cruesli’s en fruit, bij de lunch van maïsbol met gerookte zalm tot maaltijdsoep of wraps, tussendoor loempiaatjes of blokjes kaas op afroep, bij de koffie keuze uit 4 soorten gebakjes, etc.
Mijn huidige ziekenhuis is meer van de tot snot gekookte derrie, vooral als je ook nog zoutarm oid moet alleen verkrijgbaar in elke dag dezelfde onsmakelijke combinatie ![]()
De belastingtelefoon. Ik hang al 19 minuten in de wacht, maar het is de eerste keer in anderhalve week dat de verbinding niet direct verbroken wordt omdat ze te druk zijn, dus ik blijf maar hangen.
En dat allemaal voor een domme fout van ze uit 2013 (!)
Ik blijf me soms verbazen over hoe het eraan toe gaat bij de belastingdienst (terwijl ja, we hoeven niet meer verbaasd te zijn want we weten allemaal hoe goed bepaalde zaken daar op orde zijn).
Vorig jaar hadden we een tijd de inbouw van onze camper eruit gehaald omdat er wat dingen gedaan moesten worden, daarom vielen we officieel gezien niet meer onder het kwart-tarief wegenbelasting. Dus als brave burgers dachten wij: okee dat gaan we melden, want we willen geen boete ofzo als ze het ooit toevallig controleren.
Moest ik een papieren (!!!) formulier invullen en opsturen met de post.
Na 3 maanden dacht ik: er wordt nog steeds het oude tarief afgeschreven. Dus ik maar even bellen naar de belastingdienst. Eerst echt heeeel lang in de wachtrij, vervolgens werd ik de volgende dag terug gebeld door degene die erover ging.
Oja, nee, belastingdienst had geen formulier ontvangen.
Ik: okee ik wil vanaf volgende maand wel weer gewoon kwart-tarief want dan is alles weer ingebouwd. Moet ik dan nog met terugwerkende kracht wat bij betalen ofzo?
Nee dat hoefde niet + ze maakte wel een aantekening in het dossier voor als we ooit zouden worden aangehouden in een controle ofzo. Nouja prima.
Werd ik weer 2 maanden later gebeld door de belastingdienst, ze hadden een formulier ontvangen voor aanpassing van het tarief voor de wegenbelasting.
bijna een half jaar na dato. Was al lang niet meer nodig ook.
Waarom is dat überhaupt nog op papier en niet gewoon een vinkje dat ik in een online dossier kan aanpassen.
in hetzelfde straatje; knack weekend is al een tijdje bezig over Ultrabewerkt Voeding/Fabrieksvoeding wat wel echt een openbaring was
Ja hier ook bureaucratische onzin. Na 34 minuten in de wacht namen ze op en nu heeft ze een papieren formulier opgestuurd, want wijzigingen van voor 2017 kunnen niet online. Wat een gezeik man.