Waar erger je je aan? #14

Wat irritant

9 likes

Misschien omdat de Qatar situatie niet ‘ aside’ is
Hier letterlijk auto’s de lucht in lijken te gaan van de vuurwerkbommen en deze shitshow nu al twee uur duurt

Is de overwinning zo bijzonder of zijn ze gewoon blij? Of allebei?

1 like

Geen idee ik heb niet naar buiten gekeken maar van elke auto die in de straat staat is het alarm aan en het vuurwerk zijn zo te horen letterlijk bommen

Vieren oke maar vuurwerk vind ik (altijd) stom. Ook met oud en nieuw en alle andere gelegenheden😅. Behalve zo’n georganiseerde dat is ook nog wel leuk (alleen zielig voor de dieren enzo).

13 likes

Kanker is een top woord
Het klinkt goed. Lekker harde klanken en het geeft aan hoe kut iets is
Schelden met kanker zou echt genormaliseerd moeten worden

16 likes

In andere landen wordt geloof ik ook niet gescholden met ziektes. Eerder met poep of seks. Volgens mij zegt dat wel wat over onze cultuur.

6 likes

Lol hier is men zo blij dat er vanalles in de fik gaat en bewoners op eigen risico hun wijk in mogen omdat de politie de veiligheid niet kan garanderen. Gezellig!

1 like

Volgens mij verschillen wij dan van mening haha. Ik vind het heel onrespectvol naar anderen toe. Je weet nooit wie je er mee kwetst. Ik denk dat het past bij onze directe cultuur. Alles mag je zeggen zo lang je je aan de grondwetten houdt. Zelf vind ik het erg lastig om aan te horen. Schelden hoort nog ergens leuk te zijn? Er is voor mij niks leuks aan dodelijke ziektes.

8 likes

Dit zou je met ieder scheldwoord kunnen doen. Dat is toch de bedoeling van schelden iemand kwetsen/ beledigen.

3 likes

Nee dat is niet mijn bedoeling. Dat het gebeurt, soit, maar ik scheld gewoon voor mezelf, niet voor een ander.

5 likes

Maar is dat dan niet vloeken. Of is vloeken en schelden t zelfde

1 like

Hahaha o maakt dat uit. Ok dan vloek ik voor mezelf. Tering ingewikkeld

9 likes

Nee dat is niet hetzelfde. Vloeken is gvd of met Jezus. En schelden is, schelden haha

5 likes

Dubbelpost maar wie zei dat nou ooit hier. Dat schelden met kanker juist goed de lading dekt want kanker is heel erg en als je op dat moment boos bent past dat woord juist goed. Ik heb dat scheldwoord zelf niet in mijn vocabulaire maar vond het wel plausibel klinken.

6 likes

Schelden is voor mij frustratie uiten over iets. Niet om te kwetsen of shockeren. Ik zou nooit iemand direct uitschelden. Iemand kan natuurlijk sukkel al aanstootgevend vinden, daar doe je niks aan. Ik vind het gewoon niet fatsoenlijk om te schelden met ziektes.

7 likes

Je kan ook kkoordopjes in je kk oren doen als je die kk herrie niet wil horen

10 likes

Ik snap echt wel dat je sommige scheldwoorden kwetsend kan vinden maar ik krijg van kritisch zijn op schelden ook altijd EO/Bond tegen vloeken vibes en krijg daar altijd meer behoefte van om te schelden. Op social media zie je het ook al als mensen met fuck schelden, allemaal zeik reacties.

16 likes

Hier is ondertussen de ME ingezet tegen de voetbalsupporters

1 like

Dit is vrij paradoxaal?

1 like