Waar erger je je aan? #14

Maar is dat dan niet vloeken. Of is vloeken en schelden t zelfde

1 like

Hahaha o maakt dat uit. Ok dan vloek ik voor mezelf. Tering ingewikkeld

9 likes

Nee dat is niet hetzelfde. Vloeken is gvd of met Jezus. En schelden is, schelden haha

5 likes

Dubbelpost maar wie zei dat nou ooit hier. Dat schelden met kanker juist goed de lading dekt want kanker is heel erg en als je op dat moment boos bent past dat woord juist goed. Ik heb dat scheldwoord zelf niet in mijn vocabulaire maar vond het wel plausibel klinken.

6 likes

Schelden is voor mij frustratie uiten over iets. Niet om te kwetsen of shockeren. Ik zou nooit iemand direct uitschelden. Iemand kan natuurlijk sukkel al aanstootgevend vinden, daar doe je niks aan. Ik vind het gewoon niet fatsoenlijk om te schelden met ziektes.

7 likes

Je kan ook kkoordopjes in je kk oren doen als je die kk herrie niet wil horen

10 likes

Ik snap echt wel dat je sommige scheldwoorden kwetsend kan vinden maar ik krijg van kritisch zijn op schelden ook altijd EO/Bond tegen vloeken vibes en krijg daar altijd meer behoefte van om te schelden. Op social media zie je het ook al als mensen met fuck schelden, allemaal zeik reacties.

16 likes

Hier is ondertussen de ME ingezet tegen de voetbalsupporters

1 like

Dit is vrij paradoxaal?

1 like

ja sorry ik snap oprecht niet wat er zo ok is aan een hele troep mensen die willekeurig, zonder enige voorbereiding (wat lijkt op) een volledige straat gaan blokkeren omdat ze blij zijn omdat wat overbetaalde jongetjes toevallig goed tegen een bal hebben kunnen stampen. Ondertussen kan er wel niemand door, stel je voor dat je daar net woont en terug komt met een koffer vol jumbo. Of erger, op de ambulance aan het wachten bent die nu totaal niet erdoor kan geraken. Dit is wel echt wat anders dan een aangekondigde parade of protestmars.

37 likes

:laughing: Je hebt helemaal gelijk. Ik probeerde meer een mild scheldwoord te bedenken.

1 like

Is echt precies de redenering die ik gebruik om wel met kanker te kunnen schelden. Niet mijn schuld als een ander daar aanstoot aan neemt en ik het niet als rechtstreekse belediging bedoel.

4 likes

Pff schelden vind ik per definitie erg ordinair, van ziektes/religie tot van die milde oelewapper pannenkoek achtige dingen

7 likes

It’s bouquet!

49 likes

Ik vind dat altijd zo’n makkelijke uitweg, dat hele ik bedoel het niet verkeerd dus jouw probleem. Ooit op het forum opgepikt en sindsdien gebruik ik het ook op mijn werk regelmatig: het gaat niet altijd om de intentie, maar om de impact. Zouden mensen in het algemeen in hun denken en doen best wat meer rekening mee mogen houden.

6 likes

Ik vind dat een deel van de impact ook bij jezelf ligt. Ik denk ook dat mensen denken dat ze schelden met kanker heel erg vinden omdat ze altijd is gezegd dat schelden met kanker het allerergste is. Het interesseert me ook vrij weinig dat iemand er gekwetst door is.
Ik heb ook echt geen zin om de hele tijd maar rekening te houden met een ander. Het is een woord, het is niet dat ik je kanker toewens ofzo.

Kanker is een kankerlekker woord

8 likes

Echt niet? Wat een zelfbeheersing.

6 likes

Het raakt me niet, ik vind het gewoon heel asociaal wanneer mensen het onnodig gebruiken.
Als krachtterm, oké maar in gewone taal. :woman_shrugging:t3:

8 likes

Jij lijkt me nou echt een sociale toevoeging op onze maatschappij

6 likes

Ik ben eigenlijk al een week ziek maar je kunt als volwassen persoon gewoon niet zo lang ziek zijn? Echt fucked up.

19 likes