Ik snap je redenering. Ik zeg ‘door omstandigheden’ als het privé is of als ik uberhaupt vind dat mensen er geen zaken mee hebben en ik er niet verder over wil uitweiden. Ik vind dat ook duidelijker dan gewoon zeggen ‘dit is geen optie’ omdat mensen dan vaak doorvragen. Door er ‘door omstandigheden’ bij te zetten creëer je in mijn ogen al meer een afstand/grens.
Maar is dat dan niet een beetje vergelijkbaar met mensen die op fb zetten dat ze zich rot voelen en als je dan vraagt waarom zeggen ze ‘is privé’. Ik krijg door ‘door omstandigheden’ juist heel erg een gevoel van ja zeg wat er aan de hand is of zeg helemaal niks
Door omstandigheden is toch gewoon een manier van context bieden. Aangeven dat het onvoorzien was, dat het buiten de normale omstandigheden om gebeurt. Dat je dan nieuwsgierig bent naar wat die omstandigheden zijn snap ik, maar als iemand zin heeft om die met jou te delen hoor je ze vanzelf wel
Maar er zijn toch altijd omstandigheden waardoor het geen optie is. Waarom zou je dat dubbel benoemen?
Nee ik denk dat er een verschil zit tussen ik wil het niet doen of ik kan het niet doen (door omstandigheden)
Of het is überhaupt geen optie (nooit) of nu niet (door omstandigheden).
Ja dat ontken ik niet, maar ik erger me er gewoon aan dat mensen dat dan dubbel benoemen
Nee? Is gewoon een kwestie van nuance. Ik kan gepland afwezig zijn op mijn werk. Dan geef ik dat van tevoren aan, zet ik het in mijn agenda en volstaat ‘ik ben er even niet’. Dat komt niet door de omstandigheden, dat is een door mij gemaakte beslissing. Als mijn vriend maandag van de trap af dondert en ik ineens nergens meer bij kan komen zeg ik ‘door prive-omstandigheden ben ik even afwezig’. Dan weet de wereld dat er echt even iets aan de hand is (zorgt ook voor begrip). Ik had er willen zijn/had het willen doen/had gepland het te doen, maar de omstandigheden bepalen.
Het maakt uiteindelijk niet zoveel uit want in beide gevallen ben je er niet, maar het een betekent wel degelijk iets anders dan het ander.
Gaat dit over napleiten?
Dat ik mijn fiets in versnelling 1 heb staan altijd en het nu heeft gevroren. Hele fiets bevroren dus kilometers in zijn 1 fietsen. Zo kut
Ik weet niet wat napleiten is, het is gewoon een persoonlijke ergernis
Ah is populaire podcast die gister door omstandigheden niet verschenen is.
Maar is een ergernis niet altijd persoonlijk?
Ik moest krabben maar ook aan de binnenkant van de ruit zo oud is dat ding niet.
Ik ga maar vochtvreters halen en keer langer rijden met verwarming goed aan. Rij over algemeen alleen maar korte stukjes van 10 min
Ja maar dit is vanwege omstandigheden hoor
Ik kijk al uit naar de forumrellen als er drama op de werkvloer is
Moet een boek lezen voor een team ontwikkelingsdag volgende week. 10 pagina’s in en de volgende woorden zijn al voorbij gekomen.
Safe zone
Veiligheidsvreters
Vlammende veiligheid
De auteur zit er ook bij, mag het boek zeker dan niet afkraken?
Aan vooroordelen, en aan het feit dat ik ze ook heb (al denk ik dat niemand 100% vrij is daarvan, maar dat terzijde)
Op insta zag ik net een post van een onbekende vrouw, en aan de hand van haar gezicht en mimiek dacht ik meteen “dat is vast een wappie, die heeft echt zo’n moederhart hoofd”. De post ging over sieraden en was inhoudelijk neutraal. Vervolgens vond ik het stom van mezelf dat ik zo’n vooroordeel had door haar uiterlijk, dus toen ging ik naar haar profiel. En ja hoor, ze heeft wappieberichten en volgt Isa, Jay en een heleboel andere idioten. Die vrouw heeft geen bijzonder opvallend uiterlijk dus vraag me echt af hoe dit werkt, dat ik meteen dat vooroordeel had, en dat het ook nog bleek te kloppen. Misschien was het haar manier van kijken?
Gewoon doen alsof je niet weet dat dat de auteur is dan mag je alles zeggen
Ik vind dat soort mensen vaak een beetje ‘verheven’ kijken. Zo van: “ik weet dingen die jij niet weet, maar doe je eigen onderzoek maar!”
Dat mensen wachten voor de beste parkeerplek voor hun auto en daarmee de andere auto’s ophouden die ook een plek zoeken