Waar erger je je aan? #14

Recruiter kika, kill me now :sweat_smile:
Nee, maar eerlijk heel chill dit, want de vacature staat al een tijdje open en we hebben tot nu toe geen enkele sollicitatie binnengekregen, blijkbaar zijn we niet zo goed in wat onze core business is en bereiken we niet de goede mensen. En er komt nu veel op mijn bord terecht als een van de weinige NLers, dus ik zou heel blij zijn met een nieuwe NL collega, dan kan ik me ook meer gaan focussen op mijn nieuwe taken (net promotie gemaakt :tada:)

48 likes

Haha ik ben heel benieuwd naar een update binnenkort, of je daadwerkelijk nieuwe collega’s hebt gevonden door t forum

34 likes

Als mensen zeggen, waar dan ook: ‘Dat is door omstandigheden geen optie’
Iets is altijd geen optie door omstandigheden? Je kan toch ook gewoon zeggen: is geen optie
Of begrijp ik het nou verkeerd?

Sorry voor alle enters en dit staccato bericht hahaha

8 likes

Ik ben al een paar dagen ziek en het is zo stom want ben misselijk dus wil niet eten of bewegen dus verveel me dood

En maandag was ik met familie voor Sinterklaas en toen waren mijn zusje plus vriendin allebei ziek met buikgriep terwijl dat superbesmettelijk is dus sowieso dat zij me hebben aangestoken :rage: en vandaag is een superleuk evenement met mijn werk dus dat mis ik. En volgende week heb ik paar dagen verlof waar ik heel veel zin in heb maar nu ben ik ook gestrest qua werk dat ik achterloop met urgente dingen. Bleh bleh bleh oke klaagzang over

“Dat is geen optie” is misschien een beetje hard dus dan zou ik zeggen door privĂ©omstandigheden idd. Omstandigheden los is beetje gek

1 like

Ik snap je redenering. Ik zeg ‘door omstandigheden’ als het privĂ© is of als ik uberhaupt vind dat mensen er geen zaken mee hebben en ik er niet verder over wil uitweiden. Ik vind dat ook duidelijker dan gewoon zeggen ‘dit is geen optie’ omdat mensen dan vaak doorvragen. Door er ‘door omstandigheden’ bij te zetten creĂ«er je in mijn ogen al meer een afstand/grens.

9 likes

Maar is dat dan niet een beetje vergelijkbaar met mensen die op fb zetten dat ze zich rot voelen en als je dan vraagt waarom zeggen ze ‘is privé’. Ik krijg door ‘door omstandigheden’ juist heel erg een gevoel van ja zeg wat er aan de hand is of zeg helemaal niks

Door omstandigheden is toch gewoon een manier van context bieden. Aangeven dat het onvoorzien was, dat het buiten de normale omstandigheden om gebeurt. Dat je dan nieuwsgierig bent naar wat die omstandigheden zijn snap ik, maar als iemand zin heeft om die met jou te delen hoor je ze vanzelf wel

15 likes

Maar er zijn toch altijd omstandigheden waardoor het geen optie is. Waarom zou je dat dubbel benoemen?

2 likes

Nee ik denk dat er een verschil zit tussen ik wil het niet doen of ik kan het niet doen (door omstandigheden)

5 likes

Of het is ĂŒberhaupt geen optie (nooit) of nu niet (door omstandigheden).

11 likes

Ja dat ontken ik niet, maar ik erger me er gewoon aan dat mensen dat dan dubbel benoemen

Nee? Is gewoon een kwestie van nuance. Ik kan gepland afwezig zijn op mijn werk. Dan geef ik dat van tevoren aan, zet ik het in mijn agenda en volstaat ‘ik ben er even niet’. Dat komt niet door de omstandigheden, dat is een door mij gemaakte beslissing. Als mijn vriend maandag van de trap af dondert en ik ineens nergens meer bij kan komen zeg ik ‘door prive-omstandigheden ben ik even afwezig’. Dan weet de wereld dat er echt even iets aan de hand is (zorgt ook voor begrip). Ik had er willen zijn/had het willen doen/had gepland het te doen, maar de omstandigheden bepalen.

Het maakt uiteindelijk niet zoveel uit want in beide gevallen ben je er niet, maar het een betekent wel degelijk iets anders dan het ander.

Gaat dit over napleiten?:joy:

22 likes

Dat ik mijn fiets in versnelling 1 heb staan altijd en het nu heeft gevroren. Hele fiets bevroren dus kilometers in zijn 1 fietsen. Zo kut

2 likes

Ik weet niet wat napleiten is, het is gewoon een persoonlijke ergernis

1 like

Ah is populaire podcast die gister door omstandigheden niet verschenen is.

4 likes

Maar is een ergernis niet altijd persoonlijk?

5 likes

Ik moest krabben maar ook aan de binnenkant van de ruit :smiling_face_with_tear: zo oud is dat ding niet.
Ik ga maar vochtvreters halen en keer langer rijden met verwarming goed aan. Rij over algemeen alleen maar korte stukjes van 10 min

3 likes

Ja maar dit is vanwege omstandigheden hoor

7 likes

Ik kijk al uit naar de forumrellen als er drama op de werkvloer is

10 likes